آیدانیتو > انتخاب رشته دکتری مهندسی پزشکی 98
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری مهندسی پزشکی- بیومتریال, انتخاب رشته دکتری مهندسی پزشکی-بیوالکتریک, انتخاب رشته دکتری مهندسی پزشکی-بیومکانیک, مهندسی پزشکی

انتخاب رشته دکتری مهندسی پزشکی 98






انتخاب رشته دکتری مهندسی پزشکی 98

رشته مهندسی پزشکی از جمله رشته های مرتبط با مهندسی و پزشکی است. این رشته به طرحی، تولید و حفظ و نگه داری سیستم ها و ابزارهای پزشکی به منظور تشخیص و درمان و بهبود بیماری ها توجه دارد. درکنکور دکتری، مهندسی پزشکی 3 گرایش به نام های بیوالکتریک، بیومکانیک و بیومتریال دارد که انتخاب رشته هر کدام از این گرایش ها متفاوت است. بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری، داوطلبانی که مطابق با کارنامه اولیه خود، به عنوان مجاز شدگان به حساب می آیند وارد مرحله انتخاب رشته دکتری مهندسی پزشکی می شوند. انتخاب رشته به ظرفیت های ورودی هر سال دانشگاه نمرات و حد نصاب کسب شده فرد و نیز اطلاعات به روز وی در ارتباط با انتخاب رشته درست و اصولی بستگی دارد که در ادامه به نحوه و شرایط و جزئیات بیشتر آن می پردازیم.

نحوه انتخاب رشته دکتری مهندسی پزشکی 98

انتخاب رشته دکتری مهندسی پزشکی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. مجاز شدگان لازم است با وارد کردن کد پیگیری، شماره شناسنامه یا شماره پیگیری وارد صفحه انتخاب رشته شوند. در این صفحه با تأیید اطلاعات تحصیلی و فردی توسط داوطلب، روند انتخاب رشته ادامه پیدا می کند و داوطلب می تواند 50 کد رشته محل را بر اساس علاقه و اهداف تحصیلی خود وارد نماید. این انتخاب برای هر یک از گرایش های سه گانه مهندسی پزشکی صادق است. این روال برای متقاضیان هر یک از دانشگاه های سراسری مانند: روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان می باشد و علاقه مندان به ورود در دوره ی دکتری مهندسی پزشکی آزاد لازم است با وارد کردن کد دسترسی برای کسانی صادر می شود که هنگام ثبت نام تیک علاقه مندی به پذیرش در دانشگاه آزاد را زده باشند و هنگام اعلام نتایج در کارنامه آنها قید می گردد. در صورتی که انتخاب رشته دکتری مهندسی پزشکی داوطلبان با موفقیت انجام شود، سیستم هوشمند انتخاب رشته یک کد 15 رقمی رسید انتخاب رشته برای وی صادر می کند. روند و نحوه انتخاب رشته دکتری مهندسی پزشکی بر همین روال است. اما در هنگام انتخاب رشته می بایست نکاتی را سبک سنگین کرده باشید.

جزئیات انتخاب رشته دکتری مهندسی پزشکی

مهندسی پزشکی در گرایش های بیومتریال، بیومکانیک و بیوالکتریک در مقطع دکتری در دوره های روزانه، شبانه، بورس اعزام به خارج و آزاد جنوب دانشجو دارد. توجه به ظرفیت های ورودی هر کدام از  این دوره ها هنگام انتخاب رشته برای به حداقل رساندن ریسک های احتمالی لازم است. سهمیه ها نیز مانند سهمیه مربیان و ایثارگران باید مورد توجه قرار گیرد. شرایط عمومی و اختصاصی و نحوه بورس اعزام به خارج نیز در دفترچه انتخاب رشته به صورت کامل قید گردیده است که لازم است توسط داوطلب یک یا چند بار خوانده شود. آموزش رایگان یا غیر رایگان کد رشته محل های انتخابی و نیز تجربه پذیرفته شدگان سالهای قبل نیز کمک خوبی برای انتخاب رشته دکتری مهندسی پزشکی خواهد بود. شرایط و امکانات دانشگاه ها در دفترچه به صورت کامل بیان شده که می بایست به آن دقت شود. چرا که تجربه سالهای قبل نشان داده است بی توجهی به آن، گمراه کننده خواهد بود. چون ممکن است دانشگاهی از ارائه امکاناتی همچون خوابگاه برای دانشجویان صرفه نظر کند در حالی که فرد به آن نیاز دارد. دقت و توجه به تمامی این مسائل و ریز و درشت یک انتخاب رشته دکتری مطلوب در رشته مهندسی پزشکی برای شما خواهد داشت.

ادامه تحصیل خارج از کشور در دکتری مهندسی پزشکی

رشته مهندسی پزشکی به عنوان رشته ای عالی و پرطرفدار در میان اهالی درس و دانشگاه شناخته می شود. حالا اگر فردی بتواند به تحصیل در مقلطع مختلف تحصیلی در این رشته از جمله مقطع دکتری آن هم در دانشگاهی برتر و در یک کشوری خارجی بپردازد که واقعاٌ بی نظیر است. شما دوست عزیز نیز می توانید این فرصت طلایی را نیز از آن خود کنید. پس زمان را هدر نداده و تصمیم جدی را در در زمینه تحصیل دکتری مهندسی پزشکی در خارج از ایران بگیرد. اگر سؤال و یا مشکلی در این باره داشتید می توانید آن را با مشاوران آیدانیتو در میان بگذارید. مشاوران آیدانیتو شما را به بهترین شکل در این حوزه راهنمایی می کنند. 
در این مقاله به بررسی انتخاب رشته دکتری مهندسی پزشکی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری مهندسی پزشکی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



0 دیدگاه در “انتخاب رشته دکتری مهندسی پزشکی 98

  1. محسن اسماعیلی گفت:

    از توضیحات جامع شما متشکرم

    1. آیدانیتو گفت:

      آیدانیتو فضای هوشمند آموزش و مشاوره همیار شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *