آیدانیتو > انتخاب رشته دکتری مهندسی برق 98
انتخاب رشته دکتری, دکتری

انتخاب رشته دکتری مهندسی برق 98






انتخاب رشته دکتری مهندسی برق 98

بعد از انتشار نتایج اولیه که همان کارنامه است داوطلبانی که با توجه به درصدها و میانگین نمرات خام، مجاز به انتخاب رشته در هر یک از دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، خودگردان، غیر انتفاعی و بورس اعزامی به خارج و نیز دانشگاه آزاد می شوند. وارد مرحله انتخاب رشته دکتری می شوند. از جمله رشته هایی که در مقطع دکتری در 4 گرایش دانشجو می پذیرد، مهندسی برق است که با توجه به طرفداران قابل توجه و کاربرد گسترده آن در ادامه به شرایط انتخاب رشته دکتری مهندسی برق 98 و راهنمای انتخاب رشته دکتری مهندسی برق 98 می پردازیم.

شرایط انتخاب رشته دکتری مهندسی برق

تمامی متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته دکتری مهندسی برق می شوند، لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دفترچه انتخاب رشته، 50 کد رشته محل را انتخاب کنند. کسانی که انتخاب رشته می کنند با توجه به کد رشته محل های انتخابی، نمره کسب شده و میانگین مشخص شده توسط دانشگاه ها برای مصاحبه علمی دعوت خواهند شد و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، اما حد نصاب نمره لازم که بر اساس معیارهای آموزشی، مؤسسات علمی مشخص شده است را نداشته باشند، برای مصاحبه دعوت نخواهند شد. ضابطه اصلی برای شرکت در مصاحبه که مرحله نهایی برای پذیرش دکتری مهندسی برق است، انجام انتخاب رشته و وارد کردن کد رشته محل های انتخابی در فرم انتخاب رشته اینترنتی است. همچنین حد نصاب لازم را نیز باید کسب کرده باشند. با توجه به این شرایط و ضوابط در انتخاب رشته دکتری مهندسی برق، توجه به راهنمای انتخاب رشته دکتری مهندسی برق نیز اهمیت دارد. که در ادامه به آن می پردازیم.

انتخاب رشته دکتری برق 

انتخاب رشته صحیح و اطلاع از اصول آن باعث دست یابی به نتایج مورد انتظار در قبولی دکتری مهندسی برق می شود. اولین نکته در انتخاب رشته اطلاع دقیق از زمان و شرایط انتخاب رشته دکتری مهندسی برق و مطالعه کامل دفترچه انتخاب رشته است. نکته ی بعدی توجه به سهمیه های پذیرش در هر یک از گرایش های 4 گانه مهندسی برق در مقطع دکتری که شامل کنترل، مخابراتف قدرت و الکترونیک است. ممکن است داوطلب در هر یک از این گرایش ها اقدام به انتخاب رشته نماید و آن را جزو اولویت هایی قرار دهد که دارای سهمیه پذیرش هستند. از رو کسی که بدون سهمیه است، فرصت قبولی در آن را از دست بدهد. بعد مسافت و میزان دوری آن از محل زندگی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. چرا که دانشگاه های قابل قبولی در رشته ی مهندسی برق وجود دارند که داوطلبانی با رتبه های خوب به دلیل بعد مسافت آنها را انتخاب نمی کنند که این شانس مطلوبی برای دیگر کسانی است که با توجه به رتبه کنکور دکتری خود امیدی به پذیرش در آن دانشگاه ها ندارند. در کنار همه ی این نکات، علاقه از فاکتورهای مهم و اصلی است؛ همچنین نوع دانشگاهی که انتخاب می کنید باید با شرایط اقتصادی شما همخوانی داشته باشد چرا که غیر از دوره روزانه بقیه دانشگاه ها، شهریه از دانشجو دریافت می کنند. از این رو برای رسیدن به بهترین نتیجه در انتخاب رشته دکتری مهندسی برق و گرایش های آن مجموعه ای از معیارها را باید بررسی و تحلیل کرده باشید تا فرم اینترنتی انتخاب رشته دکتری را با اطمینان پر کنید. همچنین نوع دانشگاهی که انتخاب می کنید، باید با شرایط اقتصادی شما همخوانی داشته باشد. چرا که غیر از دوره روزانه بقیه دانشگاه ها، شهریه از دانشجو دریافت می کنند.
در این مقاله به بررسی انتخاب رشته دکتری مهندسی برق 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله بازار کار گرایش های دکتری مهندسی برق بزنید. 
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری مهندسی برق 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *