بدون کنکور, تکمیل ظرفیت کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی, تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی





 


انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی

از جمله دانشگاه های نیمه دولتی معتبر و شناخته شده در ایران دانشگاه علمی کاربردی بوده که در حال حاضر شاهد گشایش بیشتر از 1000 مرکز آموزشی از این نوع دانشگاه در سطح کشور هستیم. مهم ترین و اساسی ترین هدف از افتتاح دانشگاه علمی کاربردی، هر چه راحت تر شدن کسب تحصیلات دانشگاهی و بالا رفتن کیفیت دانش و سواد افراد شاغل به تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی در این مرکز دانشگاهی است. حتماً در جریان هستید که دانشگاه علمی کاربردی فقط در دو مقطع تحصیلی یعنی کاردانی و کارشناسی به جذب دانشجو می پردازد. به عبارت دیگر، امکان تحصیل شما در دو مقطع ارشد و دکتری در این دانشگاه وجود ندارد. نکته دیگر این که همچون سایر مراکز دانشگاهی دوره تکمیل ظرفیت برای رشته های تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز برگزار می شود. در این مقاله بحث انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی را مطرح می کنیم. پس ما را همراهی کنید تا با مطالعه این مقاله، به اطلاعاتی مفید در زمینه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی دسترسی پیدا کنید.

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت جامع علمی کاربردی

توجه کنید که هر یک از داوطلبان لزوماً باید ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی را در زمان مقرر انجام دهند. انجام انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی به هیچ وجه پس از زمان مشخص شده برای شما امکان پذیر نیست. کلیه متقاضیان آقا از جهت نظام وظیفه نباید مشکل و منعی داشته باشند. نکته دیگر این که در صورت شرکت و قبولی در مرحله اول انتخاب رشته علمی کاربردی، با قبولی در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی ، قبولی شما در ماه شهریور ملغی اعلام می گردد.

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی دقیقاً همزمان با انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور است. انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی در اواخر مهر و اوایل ماه آبان صورت می گیرد. جهت کسب اطلاع از تاریخ دقیق انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی می توانید با مشاوران محبوب و متخصص آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. لازم به ذکر است که فرصت انجام انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی محدود بوده و بهتر است که در همان اولین روزهای شروع ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی نسبت به آن اقدام کنید.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی

ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی با انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سایر دانشگاه ها و مراکز آموزشی تفاوتی اساسی دارد. همان طور که می دانید انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه ها معمولاً به صورت غیر حضوری و از طریق اینترنت انجام می گیرد، اما انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی به شکل حضوری صورت گرفته و تمامی داوطلبان فقط امکان ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی را در یک دانشگاه دارند و در غیر این صورت و در صورت ثبت نام در دو رشته محل از هر دو دانشگاه و رشته حذف می گردند. جهت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی باید در زمانی مشخص به سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی و یا سایت سازمان سنجش مراجعه و لیست تمامی کد رشته محل های معرفی شده در تکمیل ظرفیت علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی را دریافت نمایید.سپس با جستجو در این لیست کد رشته محل مورد نظر خود را یافته و سپس جهت انجام ثبت نام حضوری به واحد دانشگاهی مورد نظر مراجعه کنید. فقط به همراه داشتن مدارکی همچون کارت ملی، شناسنامه، عکس و گواهی نامه اشتغال به کار و مدارک فوق دیپلم یا دیپلم را فراموش نکنید، چون این ثبت نام به شکل حضوری بوده بنابراین، اگر واحد مورد نظرتان هنوز صندلی خالی داشته باشد، قطعاً قبولی شما تضمینی است.

شرایط انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی

هر فرد برای ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی باید شرایطی داشته باشد که می توان از مواردی همچون اعتیاد نداشتن به مواد مخدر متداول، عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران، داشتن مدرک دیپلم جهت داوطلبان مقطع کاردانی و گواهی کاردانی یا فوق دیپلم مختص داوطلبان مقطع کارشناسی ناپیوسته و برخورداری از سلامت جسمانی متناسب به رشته تحصیلی انتخاب شده برای تحصیل در دانشگاه نام برد.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی بیشتر سری هم به مقاله دفترچه تکمیل ظرفیت علمی کاربردی بزنید.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه ی نکات مرتبط با انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علمی کاربردی با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *