آیدانیتو > انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد
آزمون ارشد

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد

قبولی در مقطع ارشد بر خلاف مقطع کارشناسی تنها از طریق کنکور انجام می شود و محدودیت تعداد پذیرش آن  احساس می شود. اما انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد به پذیرفته نشدگان امید و قوت قلب می دهد تا بار دیگر احتمال قبولی خود را بررسی کنند.

تکمیل ظرفیت ارشد علاوه بر اینکه به داوطلبین شانس مجدد می دهد، به دانشگاه ها نیز امکان پذیرش بیشتر و یا پرکردن جای خالی مانده را می دهد. به  این منظور داوطلبین باید به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد بپردازند. در هنگام انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد می توانید از تمامی دوره های روزانه، نوبت دوم پردیس خودگردان، غیرانتفاعی، پیام نور و مجازی رشته مورد نظر خود را انتخاب و فرم انتخاب رشته را تکمیل کنید.

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری

ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد هر ساله در دو مرحله انجام می شود. مرحله نخست حدود یک ماه بعد از اعلام نتایج، یعنی نیمه دوم مهرماه آغاز می شود. در این مرحله داوطلبین می توانند از بین لیست کد رشته محل های ارائه شده به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد بپردازند. در این مرحله امکان انتخاب رشته از تمامی دوره های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و…. وجود دارد.

مرحله دوم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد تنها به دوره های غیر انتفاعی و پیام نور اختصاص دارد. زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت این مرحله در اواخر دی ماه است.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد سراسری

برای ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه های سراسری بایستی پس از باز شدن سایت به منظور انتخاب رشته تکمیل ظرفیت به سایت سنجش مراجعه کنید. سپس به صفحه خود وارد شده و به انتخاب رشته بپردازید.

شما می توانید 1 تا 20 انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد را داشته باشید. پیشنهاد می کنیم 20 انتخاب خود را انجام دهید تا نهایت شانس خود را امتحان کنید. در هنگام انتخاب رشته می توانید از کارنامه سبز ارشد نیز کمک بگیرید و تا حدی احتمال قبولی های خود را بررسی کنید. همچنین بهتر است انتخاب های خود را بر حسب علاقه تان اولویت بندی کنید.

توجه داشته باشید که انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد خود را باید از بین لیست رشته های ارائه شده در مرحله تکمیل ظرفیت انتخاب کنید. این دفترچه به صورت اطلاعیه تکمیل ظرفیت ارشد در سایت بخش قرار خواهد گرفت.

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد

با اینکه آزمون ارشد دانشگاه آزاد و سراسری با هم ادغام شده است، اما انتخاب رشته تکمیل ظرفیت مقطع ارشد هر دانشگاه جداگانه انجام می شود. داوطلبین می توانند در دو مرحله مهر و بهمن به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد بپردازند. امکان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد مهر ماه در اوایل مهر برقرار می شود. زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد بهمن ماه دانشگاه آزاد نیز حدوداً اواخر دی ماه می باشد.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد

تمامی افرادی که در کنکور ارشد شرکت کرده اند می توانند در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد آزاد شرکت کنند. به این منظور بایستی در زمان مقرر شده به سایت azmoon.org.ir که سایت دانشگاه آزاد است، مراجعه کنند.

شما می توانید از بین کد رشته محل های ارائه شده 100 انتخاب رشته ارشد در مرحله تکمیل ظرفیت داشته باشید.

در نهایت پس از بررسی نکات مرتبط با انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد ، پیشنهاد میکنیم مقاله دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را بخوانید.

به منظور انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد درست و بهتر می توانید با مشاوران آیدانتیو تماس بگیرید و انتخاب رشته خود را به دست آن ها بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *