انتخاب رشته ارشد برق, انتخاب رشته ارشد مکانیک

انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی سراسری 98

انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی سراسری 98


انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی سراسری 98

مهندسی پزشکی از ادغام علمی مهندسی و علم پزشکی تشکیل شده است و با هدف بهبود و طراحی و تولید سیستم ها و ابزارهای پزشکی که در جهت ارتقاء سلامت انسان و درمان بیماری ها کاربرد دارد، شکل گرفته است. نمودهای عینی و کاربردی رشته مهندسی پزشکی شامل ساخت و طراحی اعضای بدن مصنوعی انسان و دیگر ابزارهای مرتبط با آن است. این رشته در مقطع ارشد دارای سه گرایش بیومتریال، بیومکانیک و بیوالکتریک است. کسانی که در کنکور ارشد پذیرفته شده اند، می توانند در انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی سراسری 98 از میان گرایش های سه گانه انتخاب رشته کنند.

زمان انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی سراسری 98   

ثبت نام و برگزاری کنکور ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت همزمان و در هم ادغام شده است. اما بعد از اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه داوطلبان، انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه های سراسری از آزاد متمامیز می شود. زمان انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی در هر یک از دانشگاه های سراسری که شامل دوره های پیام نور، غیر انتفاعی، روزانه، پردیس خودگردان و شبانه است، در دهه دوم خردادماه همزمان با اعلام نتایج اولیه خواهد بود. انجام انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی سراسری 98 در زمان تعیین شده برای آن دسته از داوطلبانی که شرایط انتخاب رشته دارند و قصد پذیرش دارند، ضروری است.

شرایط انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی سراسری 98

چه کسانی می توانند در هر یک از دانشگاه های سراسری انتخاب رشته نمایند؟ آن دسته از متقاضیانی که بر اساس کارنامه صادر شده برای آنها توانسته اند با توجه به درصدهای دروس عمومی و اختصاصی، رتبه مورد نیاز برای مجاز به انتخاب رشته شدن در هر کدام از دوره های مذکور را به دست آورند و در کارنامه آنها، عبارت مجاز می باشید درج گردیده است. از شرایط انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی سراسری 98 برخوردار هستند.

نحوه انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی 98

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند، با مسئله چگونگی انجام انتخاب رشته مواجه می شوند و حل این مسئله مهم ترین اقدام آنها است. انتخاب رشته تابع قوانین خود است و داوطلبان رشته مهندسی پزشکی برای انتخاب رشته لازم است به نکات زیر توجه داشته باشند. نکته اول: کارنامه داوطلبان سال های قبل را آنالیز و بررسی کنید. اگر خود قادر به این کار نیستید از مشاوران و افراد مسلط در این زمینه کمک بگیرید. بررسی کارنامه شما را با محدود درصدهای قبولی و رتبه های کسب شده در هر یک از کد ضریب ها آشنا می کند و باعث می شود در انتخاب های خود جابجایی های لازم را انجام دهید که به نفع شما خواهد بود. نکته دوم: توجه به ظرفیت های پذیرش هر یک از دانشگاه های مورد نظر شماست. اطلاع از ظرفیت ها، انتخاب های دارای ظرفیت محدود که با رتبه کسب شده شما همخوانی ندارند و یا دارند را حذف یا اضافه می کند و این سبب می شود لیست انتخابی داوطلب منطقی چینش شود. نکته سوم: در انتخاب های خود علاوه بر علاقه به وضعیت کار و آینده شغلی، گرایش های مهندسی پزشکی توجه کنید و در کنار این نکته، شرایط و امکانات و نیز آموزش رایگان یا غیر رایگان دانشگاه ها را نیز بررسی کنید. رعایت و توجه به این ضوابط، یعنی انجام انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی حرفه ای و اصولی.

آیا شناختی از رشته ارشد مهندسی پزشکی دارید؟

شناخت ارشد رشته مهندسی پزشکی در زمان انتخاب این رشته تحصیلی از اهمیتی اساسی برخوردار است. به طوری که در صورت عدم اطلاع از این موضوع نمی توان انتخاب رشته ای حرفه ای و دقیق را در زمان انتخاب این رشته تحصیلی در دوره ارشد انجام داد. در صورتی که تصمیم به انتخاب رشته مهندشی پزشکی در دوره ارشد را دارید اما اطلاعات کافی را از این رشته تحصیلی ندارید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید تا شما را در این زمینه یاری نمایند. 

در نهایت پیشنهاد می کنیم که درباره ی اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته ارشد  نیز اطلاعات جامع تری کسب نمایید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی سراسری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *