آیدانیتو > امریه و پذیرش 97
امریه و پذیرش

امریه و پذیرش 97






امریه و  پذیرش 97

در مقاله امریه و پذیریش 97 قصد داریم شما را با شیوه های مختلف انجام سربازی آشنا کنیم، مشمولان خدمت می توانند علاوه بر انجام خدمت در ارتش، سپاه و یا نیروی انتظامی، بر اساس شرایط و ضوابط خاص در ادارات و مراکز دولتی نیز دوره ی سربازی خود را بگذرانند ، همراه ما باشید.

تفاوت امریه و پذیرش

داوطلبانی که با شرایط خدمت سربازی کنار نمی آیند می توانند از امریه و پذیرش 97 استفاده کنند. در واقع برای گرفتن امریه و پذیرش مشمولان می بایست 2 ماه آموزشی را طی کنند و بعد از آن با توجه به نیاز سازمان های اداری و دولتی به جذب پرسنل، می تواند سربازی خود را 21 ماه برای قانون نظامی، 24 در سازمان و ادارات دولتی بگذرانند. امریه به سربازی در سازمان های دولتی گفته می شود و پذیرش در سازمان های نظامی و سپاه که مشمول درخواست سربازی به آن ارسال کرده است، گفته می شود.

شرایط امریه

لازم است قبل از اقدام به دریافت امریه و پذیرش از شرایط آن مطلع شوید.

  • توجه کنید که نداشتن غیبت در سربازی اصلی ترین شرط امریه و پذیرش است.
  • امکان انصراف از امریه بعد از پذیرفته شدن وجود ندارد.
  • حقوق پرداختی به کارمندان امریه، حقوق سربازی است و یا کمی هم بیشتر.
  • اعتبار مدرک (سراسری، آزاد) تفاوتی در پذیرش امریه ایجاد نمی کند.
  • ساعات کاری کارمندان امریه مانند سایر کارمندان آن اداره خواهد بود.
  • و …

توجه کنید که شرایط گرفتن امریه در سازمان ها و وزارتخانه ها متفاوت است و باید ابتدا شرایط امریه را از سازمان و ادارات مورد نظر خود جویا شوید ،برای کسب اطلاع بیشتر به مقالات شرایط اخذ امریه و شرایط پذیرش اقدام کنید.

مدارک اخذ امریه و پذیرش

مشمولان عزیزی که قصد دارند از امریه و پذیرش خدمت سربازی استفاده کنند توجه کنند که با توجه به نیاز سازمان مدرک مورد قبول متفاوت است، معمولاً از دیپلم تا دکتری در امریه قابل پذیرش هستند. به عنوان مثال معمولاً در محیط زیست مدرک دیپلم نیز قابل قبول است، در آموزش و پرورش فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس، دکتری پذیرفته می شوند. در برخی از سازمان ها نیز تنها مدارک فوق لیسانس و بالاتر مورد پذیرش قرار می گیرد. مشمولان خدمت باید با توجه به رشته تحصیلی خود سازمانی که آن رشته و مدرک را می پذیرند، انتخاب کنند.

لیست ارگان های دریافت امریه و پذیرش

مشمولان خدمت می توانند در سپاه، سفارت (با توجه به تخصص هایی که دارند)، آموزش و پرورش، شهرداری، آتش نشانی، وزارت نیرو، دیوان محاسبات، جهاد دانشگاهی وزارت راه و شهرسازی، انرژی اتمی بنیاد شهید، شرکت نفت، قرارگاه خاتم، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و … امریه دریافت کنند، لازم است از ظرفیت های موجود در هر ارگان مطلع باشید. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر بعد از مطالعه امریه و پذیرش 97 به مقاله کسری خدمت سربازی 97 مراجعه کنید. در صورت نیاز برای اطلاع بیشتر و مشاوره در زمینه نظام وظیفه و دریافت امریه با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *