مهاجرت به سوئد

اقامت دائم سوئد






 


اقامت دائم سوئد

سوئد کشوری در شمال اروپا واقع در شبه جزیره اسکاندنیاوی است. این کشور از غرب با نروژ، از شمال شرق با فنلاند، از شرق با خلیج بوتنی، از جنوب شرق با دریای بالتیک و از جنوب غرب با دانمارک همسایه است.

اخذ اقامت دائم سوئد هدف بسیاری از افرادی است که به روش های مختلف به این کشور سفر می کنند. اقتصاد پر رونق، نرخ پایین بیکاری، توسعه یافتگی، نظام آموزشی بسیار پیشرفته، دانشگاه های معتبر، سطح بالای بهداشت، احترام به حقوق شهروندی و… موجب شده است که هر ساله هزاران نفر به این کشور وارد شوند و با مشغول شدن به کار و زندگی، اقامت دائم سوئد را دریافت کنند.

در این مقاله تلاش کرده ایم تا به شرایط اخذ اقامت دائم سوئد بپردازیم:

تحصیل در سوئد

دریافت ویزای دانشجویی و اقامت موقت برای تحصیل در سوئد، به هیچ عنوان به معنای اخذ اقامت دائم سوئد نیست اما افراد بسیاری به واسطه تحصیل در سوئد، نهایتاً اقامت دائم این کشور را به دست می آورند.

وقتی یک دانشجوی بین المللی از یک دانشگاه سوئدی فارغ التحصیل شود، شش ماه وقت دارد که در سوئد کار پیدا کند. در این بازه زمانی اگر او مشغول به کار شود، می تواند مدت اقامتش را افزایش دهد. در نهایت بعد از پنج سال کار و زندگی در سوئد، فرد می تواند برای دریافت اقامت دائم تقاضا کند.

مهاجرت کاری به سوئد

مهاجرت کاری یک روش مناسب دیگر برای به دست آوردن اقامت دائم سوئد است. البته مهاجرت کاری به سوئد، در مقایسه با مهاجرت کاری به کشورهایی مثل کانادا و آلمان، کار چندان ساده ای نیست.

کانادا و آلمان برنامه های ویژه ای برای جذب نیروهای متخصص، با تجربه و حرفه ای دارند و افرادی که در کشورهایی خارج از اتحادیه اروپا زندگی می کنند، در صورتی که واجد شرایط باشند می توانند برای کار به این کشورها مهاجرت کنند. اما سوئد همچین برنامه ندارد.

فرد متقاضی کار کردن در سوئد باید از یک کارفرمای سوئدی پیشنهاد کار داشته باشد. و یک کارفرمای سوئدی در صورتی می تواند فردی خارج از کشورهای اتحادیه اروپا را استخدام کند که سه ماه در سوئد و سه ماه در کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی کار داده باشد و نیروی کار مناسبی را پیدا نکرده باشد. در این صورت او می تواند متقاضی ای خارج از اتحادیه اروپا را استخدام کند.

در نهایت اگر کسی موفق شود که برای کار به سوئد مهاجرت کند، بعد از پنج سال می تواندا اقامت دائم این کشور را اخذ کند.

سرمایه گذاری، کارآفرینی و ثبت شرکت در سوئد

سرمایه گذاری در کشور سوئد و انجام فعالیت هایی که منجر به پر رونق تر شدن سیستم اقتصادی سوئد شوند این امکان را برای فرد فراهم می کنند که خودش و اعضای خانواده اش به سوئد مهاجرت کنند.

کسانی که از تمکن مالی برخوردار هستند می توانند با ایجاد یک کسب و کار جدید در سوئد، خرید یک شرکت قدیمی یا شریک شدن با فردی سوئدی در یک شرکت، مشغول به کار شوند و اقامت دو ساله سوئد را دریافت کنند.

در این روش می توان بعد از گذشت دو سال، دو سال دیگر طول اقامت را افزایش داد. بعد از چهار سال اگر فرد با کسب و کارش سود اقتصادی ایجاده کرده باشد، مالیاتش را در این مدت پرداخته باشد و جرمی مرتکب نشده باشد، می تواند اقامت دائم سوئد را دریافت کند.

در این مقاله به موضوع اقامت دائم سوئد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «مدارک لازم برای پذیرش و ویزای سوئد» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ اقامت دائم سوئد، می توانید با مشاوران آیدانیتو، در زمینه تحصیل، مهاجرت و اخذ ویزا، تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *