مهاجرت به ترکیه

اقامت دائم ترکیه






اقامت دائم ترکیه

همانند تمامی کشورها دریافت اقامت ترکیه و مهاجرت به این کشور روش های مختلفی را شامل می شود. در حقیقت، دو نوع اقامت دائم و موقت جهت زندگی و مهاجرت به ترکیه وجود دارد. اقامت موقت همان گونه که از نامش بر می آید، اجازه اقامتی است که امکان اقامت و ماندن در ترکیه را به مدت کوتاه و محدودی به فرد می دهد. هدف از گرفتن اقامت موقت گردش و بازدید از ترکیه و یا به قصد تحصیل و فعالیت اقتصادی است. اما در مورد اقامت دائم ترکیه باید بگوییم که این نوع اقامت اجازه زندگی دائم را در این کشور به فرد متقاضی می دهد. به طور معمول، دریافت اقامت دائم از طریق خرید خانه، ثبت شرکت و یا کار در ترکیه امکانپذیر است که به طور کلی بین 5 تا 8 سال زمان می برد. در این مقاله، روش های اقامت دائم ترکیه را برای شما بیان می کنیم، پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی کافی را در زمینه اقامت دائم ترکیه به دست آورید.

اقامت دائم ترکیه با ثبت شرکت

سال هاست که کشور ترکیه به علت انجام تجارت بین شرق خاورمیانه، اروپا و آسیا موفق به جذب سرمایه گذاران بسیاری به سمت خود شده است. ثبت شرکت در کشور ترکیه به عنوان یکی از شیوه های مهاجرت به افراد بسیاری پیشنهاد می شود. زیرا این کشور به عنوان کشوری جهانی در میان سازمان ها، شرکت های بین المللی و همین طور عموم مردم مطرح است.

در قدم اول جهت ثبت شرکت در ترکیه باید به دنبال مشورت با مقام های مربوطه و راه های قانونی انجام این کار باشید. اتباع خارجی بدون مشارکت با شهروندان ترکیه می توانند نسبت به ثبت شرکت در این منطقه اقدام و بدین ترتیب اقامت دائم ترکیه را دریافت نمایند. از جمله مزایای ثبت شرکت در ترکیه می توان به هزینه های کم جهت نگهداری و تأسیس، عدم نیاز به در پیش گرفتن کاری سطح بالا و احتیاج نداشتن به پرداخت وجوهی بی مورد و ثابت به عنوان مالیات بر درآمد اشاره کرد.

اقامت دائم ترکیه با خرید ملک

یکی دیگر از روش های اقامت دائم ترکیه از طریق خرید ملک در این کشور است. آسان ترین روش پیشنهادی جهت خرید ملک در این منطقه خرید به شکل مستقیم است که هر فرد با پرداخت تمامی مبلغ خانه به شکل آنی و یک جا می تواند در ترکیه صاحب خانه شود. اما در صورت عدم دسترسی به پول کافی هر فرد می تواند با دریافت وام، پرداخت مبلغ منزل آماده به تحویل به صورت اقساطی یک تا پنج ساله و یا خرید پروژه های مسکن در حال احداث، نسبت به خرید خانه در ترکیه اقدام کند.

اقامت دائم ترکیه با کار

کار در ترکیه یکی از روش های معمول و مورد توجه جهت مهاجرت و اخذ اقامت دائم در این کشور شناخته می شود. باید بگوییم که هر کدام از اتباع خارجی با ورود به ترکیه امکان کار در مشاغل مختلفی را دارند. البته در مورد ایرانیان مقیم این کشور باید گفت که به هیچ وجه نمی توانند در مشاغلی مانند پزشکی، حقوق، دندانپزشکی و داروسازی در ترکیه مشغول به فعالیت باشند.

نکته قابل ذکر این که، در صورت تسلط فرد به زبان انگلیسی، امکان اشتغال در زمینه هتل داری، ویراستار زبان انگلیسی و یا تدریس این زبان و همچنین پرستار کودکان برای وی در ترکیه فراهم است. البته کار در ترکیه مستلزم اخذ ویزای کار است که در صورت تهیه مدارکی مانند پاسپورت، عکس و همین طور برگه درخواست الکترونیکی، می توان در جهت اخذ آن اقدام کرد.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با اقامت دائم ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کار در ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه اقامت دائم ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *