آیدانیتو > اقامت خارج از کشور
تردد مشمولان غایب, خروج از کشور

اقامت خارج از کشور






اقامت خارج از کشور

در این مطلب راجع به اقامت خارج از کشور صحبت خواهیم کرد، همراه ما باشید.

سربازی در کشورهای مختلفی همانند کشور ما اجباری است، قوانین نظام وظیفه سخت و غیر قابل چشم پوشی است و تمامی افراد با رسیدن به سن مشمولی موظف هستند اقدامات لازم را انجام دهند، وظیفه خدمت سربازی برای همه افراد ایرانی اجبار است حتی افرادی که در خارج از ایران اقامت دارند ،اما شرایطی برای این دسته از داوطلبان وجود دارد.

با توجه به این که مصوبه های مشخص برای ایرانیان مقیم سایر کشورها وجود دارد لازم است از قوانین و شرایط اقامت خارج از کشور مطلع شوید.

اگر مقاله تردد به داخل کشور و تردد مشمولان غایب را مطالعه کرده باشید، از قوانین مخصوص مشمولان مقیم خارج از کشور مطلع شدید. اما چه افرادی در شمول قانون تردد قرار می گیرند و در واقع شرایط اقامت در خارج از کشور به چه صورتی است؟ در ادامه شما را با این موضوع آشنا خواهیم کرد.

اقامت خارج از کشور

سه شرط برای اقامت خارج از کشور وجود دارد و در صورت برخورداری از این شروط مشمولان می توانند در مقررات تردد و…. استفاده کنند.

اولین شرط اقامت در خارج از کشور و استفاده از قوانین و تبصره های آن این است که مشمول حداقل 3 سال به صورت پیوسته اقامت داشته باشد و اگر قصد تردد دارد، این زمان اقامت پیوسته در خارج از کشور متصل به زمان در خواست مجوز تردد باشد.

علاوه بر این نکته اقامت در خارج از کشور در هر سال کمتر از 9 ماه پیوسته و ناپیوسته نباشد، همان طور که گفته شد مشمولان 3 ماه می توانند در سال در کشور باشند، بنابراین 9 ماه اقامت در خارج و سه ماه تردد در داخل کشور به عنوان یک سال در نظر گرفته می شود.

شرط سوم این مبحث این است اگر سه سال اقامت مشمول در خارج در یک دوره چند ساله باشد، باید پیوستگی بین سندات اقامت، با حداقل 3 ماه اقامت در سال حفظ شده باشد. دوستان عزیز توجه داشته باشید که این سه ماه گفته شده، تنها برای حفظ پیوستگی سنوات اقامت بوده و جز اقامت سه ساله در نظر گرفته نمی شود.

اقامت در سایر کشورها به دلایل مختلف از جمله کاری( تحصیلی) اقامت تحصیلی، اقامت سرمایه گذاری و… انجام می شود. آن دسته از مشمولینی که اقامت تحصیلی دارند، باید بر اساس تردد تسهیلات دانش آموزی یا دانشجویی استفاده کنند.

همچنین پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله اقامت خارج از کشور مقاله ثبت نام مشمولان مقیم خارج از کشور را مطالعه کنید. 

مشمولان مقیم خارج از کشور که با سوالات و ابهاماتی در خصوص تردد و ….. دارند می توانند آن را با مشاوران آیدانیتو در میان بگذارند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *