آیدانیتو > اعلام نتایج مدارس شاهد 98
اعلام نتایج مدارس شاهد

اعلام نتایج مدارس شاهد 98

اعلام نتایج مدارس شاهد 98

مدارس شاهد از مدارس محبوب مختص فرزندان شاهد و ایثارگران (فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان 50 درصد و بالاتر) هستند. البته این مدارس در تمامی مقاطع، دانش‌آموزان واجد شرایط را می‌پذیرد .سطح علمی و آموزش کادر آموزشی و توان علمی دانش‌آموزان مدارس شاهد در سطح بسیار بالایی است و اکثریت این مدارس از سیستم آموزش هوشمند استفاده می‌کنند. باتوجه به نزدیک شدن زمان اعلام نتایج مدارس شاهد 98 و تبت‌نام مدارس شاهد مطلبی را به نکات کاربردی در این رابطه اختصاص دادیم. با ما همراه باشید.


چه کسانی در اولویت ثبت‌نام در مدارس شاهد هستند؟

فرزندان جانبازان تا 25 درصد، خواهر و برادران شهدا و جانبازان 70 درصد و بالاتر، خواهرزادها و یا برادرزاده‌های شهدا و جانبازان بالای 70 درصد، فرزندان جانبازان با حداقل 20 از کار افتادگی، فرزندان جانبازان 25 تا 49 درصد، نوه شهدا و جانبازان 70 درصد و بالاتر، نوه‌های آزادگان و جانبازان 50 تا 69 درصد، فرزندان جهادگران و رزمندگان بسیجی، فرزندان رزمندگان نظامی یا وظیفه، فرزند همسر شهید و دانش‎‌‌آموزان جانباز در اولویت ثبت‌نام مدارس شاهد قرار دارند. ‌ علاوه بر این، دانش‌آموزان حافظ قرآن کریم، دارندگان رتبه‌های اول تا سوم مسابقات سالانه حفظ، مفاهیم و قرائت قرآن و نهج‌البلاغه در سطح کشورف استان و منطقه، فرزندان کارمندان رسمی(شاغل یا بازنشسته)بنیاد شهید یا آموزش و پرورش شاغل در طرح شاهد و ایثارگر و فرزندان کارمندان شاغل یا بازنشسته رسمی‌آموزش و پرورش و فرزند یا نوه خیر مدرسه‌ساز هم در اولویت‌های بعدی ثبت‌نام مدارس شاهد قرار دارند.

 پیش‌ثبت‌نام مدارس شاهد 98

برای ورود به مدارس شاهد اول باید پیش‌ثبت‌نام انجام دهید. برای این کار، پس از اعلام زمان ثبت‌نام، باید به وبسایت  saja.medu.ir وارد شده و اطلاعات درخواستی را به طور کامل در سایت وارد کنید. پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان شاهد و غیرشاهد از طریق سایت سجا صورت می‌گیرد. به این نکته توجه کنید که پیش‌ثبت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نام به هیچ‌وجه به معنای ثبت‌نام قطعی نیست وصرفا یکی از مراحل ثبت‌نام در مدارس شاهد است. در صورت ارائه مدارک کامل، پذیرش دانش‌آموزان شاهد قطعی است. دانش‌آموزان غیرشاهد، در صورت کسب امتیاز کافی و داشتن شرایط علمی مناسب پذیرش خواهند شد. دانش‌آموزان ایثارگر نسبت به سایر دانش‌آموزان در اولویت قرار دارند. اگر داوطلب ثبت‌نام در مدارس شاهد هستید به این نکته توجه کنید که ثبت‌نام و پذيرش دانش‌آموزان (شاهد و غیرشاهد) درپايه‌های ورودی دوره‌های ابتدايي و متوسطه اول و دوم فقط از طريق سامانه سجا انجام می‌شود. زمان پیش‌ثبت‌نام پایه‌های اول ابتدائی، هفتم و دهم و شرایط لازم برای پیش‌ثبت‌نام به این ترتیب است. اگر از شرایط مندرج در فترچه ثبت‌نام به شرح زیر برخوردار هستید، پیش‌ثبت‌نام را انجام دهید:
پایه تحصیلیشرایط ثبت‌نامزمان پیش‌ثبت‌نام
اول ابتدائیدارا بودن شرايط عمومي وکسب امتیاز لازم مطابق جدول امتیازبندياول تا پانزده خرداد
هفتم متوسطهدانش‌آموزان پایه ششم در صورتی که در یک درس نمره «خوب» و در بقیه دروس نمره «خیلي خوب» در خردادماه كسب کرده باشند، مي‌توانند در پایه هفتم در سامانه سجا ثبت‌نام کننداول تا چهارده تیر
دهم متوسطهقبول خرداد ماه در پایه نهم با کسب معدل كل حداقل 17 و شرایط علمی لازم در انتخاب شاخه و رشته تحصیلی مربوطهدهم تا بیست و چهارم خرداد
  هنگام ثبت‌نام، ثبت کدملي، نام و نام‌خانوادگي، مشخصات شناسنامه‌ای، نام استان و شهرستان، نام آموزشگاه و تمامي اطلاعات لازم دیگر را به دقت ثبت کنید. در صورت ارسال اطلاعات اشتباه ثبت‌نام شما لغوخواهد شد.

زمان اعلام نتایج مدارس شاهد 98

اعلام نتایج مدارس شاهد 98 به داوطلبان، در سه مرحله، به شرح زیر صورت می‌گیرد:
پایه دهم متوسطه پایه هفتم متوسطه اول ابتدائی مراحل اعلام نتایج/پایه تحصیلی
بیست و پنج تیرشانزده تیرهفده تا نوزده خرداداعلام نتايج غيرقطعي از طريق سايت سجا و ارسال پيامك توسط مدرسه
بیست و شش تیر تا سه مردادهفده تا بیست و هفت تیربیستم تا بیست و هفتم خردادبررسي مدارك دانش‌آموزان ازسوي ستاد ثبت‌نام مدرسه و تأييد درسامانه سجا
سه تا هفده مردادبیست و هشت تیر تا سه مردادبیست و هفت تا سه تیرتأیید مدارک ثبت‌نام از طریق منطقه و استان و اعلام نتایج قطعی به اولیا

نحوه مشاهده نتایج مدارس شاهد 98

همانطور که گفته شد، اعلام نتایج مدارس شاهد 98 از طریق سایت سجا صورت می‌گیرد. بنابراین، برای مشاهده نتایج در زمان تعیین شده به سایت سجا مراجعه کنید و در صفحه اول سایت و در محل مشخص شده، کد ملی و سریال شناسنامه دانش‌آموز را وارد کنید. اگر این اطلاعات را درست وارد کرده باشید، مشخصات دانش‌آموز و نتیجه ثبت‌نام(پذیرفته شدن، عدم قبولی و یا قرار گرفتن در لیست ذخیره) را می‌توانید مشاهده کنید.

 ثبت‌نام نهایی در مدارس شاهد 98

پس از اعلام نتایج مدارس شاهد 98 ، اگر نام شما در لیست قبول‌شدگان اعلام شده باشد باید با مدارک لازم به مدرسه‌ای که در ثبت‌نام وارد کرده بودید مراجعه کنید. اگر در لیست ذخیره قرار گرفته باشید چنانچه تعدادی از دانش‌آموزان پذیرش شده برای ارائه مدارک و ثبت‌نام نهایی مراجعه نکنند و ثبت‌نام تعدادی از دانش‌آموزان به علت نقص در مدارک لغو شود، می‌توانید با ارائه مدارک لازم، ثبت‌نام کنید.

شرایط عمومی ثبت نام در مدارس شاهد 98

برای ثبت نام دانش‌آموزان غیر‌شاهد برخوردار بودن از شرایط عمومی لازم تعیین‌کننده است. این شرایط عبارتند از داشتن صلاحیت اخلاقی و رفتاری، رعایت شئونات اسلامی و پوشش مناسب، پایبندی خانواده دانش‌آموز به ارزش‌های اسلامی و سکونت در محدوده تعیین شده.

شهریه مدارس شاهد 98

شهریه مصوب مدارس شاهد در سال تحصیلی 99-98 با ده درصد افزایش نسبت به سال گذشته به این شرح است: شهریه دوره ابتدائی: 380 تا 640 هزار تومان شهریه دوره اول متوسطه: 440 تا 730 هزار تومان شهریه دوره دوم متوسطه: 530 تا 950 هزار تومان به داوطلبان عزیز تحصیل در مدارس شاهد و اولیای گرامی آنها پیشنهاد می‌کنیم ضمن بررسی دقیق مقاله اعلام نتایج مدارس شاهد 98 برای اطلاع از مدارک لازم برای ثبت‌نام و جدول‌ امتیازبندی وضعیت ایثارگری مقاله ثبت‌نام مدارس شاهد را هم مطالعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *