آیدانیتو > اعلام نتایج انتخاب رشته آزاد
نتایج کنکور

اعلام نتایج انتخاب رشته آزاد

زمان اعلام نتايج دانشگاه آزاد

نتایج آزاد

هر ساله شاهد استقبال افراد بسیاری برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم. هر داوطلب متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد پس از شرکت در آزمون مربوط به این دانشگاه خواستار اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد و شیوه مشاهده نتیجه این آزمون است که در زمان مشخصی برای مقاطع مختلف صورت می گیرد. هر داوطلب پس از مشاهده رتبه خود در کنکور دانشگاه آزاد و اطمینان از مجاز شدن به انتخاب رشته باید در زمان تعیین شده توسط سایت اقدام به انتخاب رشته کند. با مطالعه مقاله حاضر تحت عنوان نتایج آزاد آشنایی لازم را با شیوه مشاهده نتایج اولیه کنکور آزاد، تاریخ انتخاب رشته، تاریخ اعلام نتایج نهایی و تاریخ تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی پیدا می کنید.

نتایج انتخاب رشته کاردانی آزاد

دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی، در دو نیمسال اقدام به پذیرش دانشجو می نماید. از آنجایی که پذیرش در مقطع کاردانی بدون کنکور انجام می پذیرد، سوابق تحصیلی نقش شگرفی در پذیرش نهایی خواهد داشت. از آن جایی که انتخاب رشته و واحد دانشگاهی نقش برجسته ای در آینده هر فرد ایفا می کند، توجه به اصول انتخاب رشته و آگاهی از ضوابط آن، بسیار حائز اهمیت است. پس از انتخاب رشته نوبت به نتایج می رسد. نتایج انتخاب رشته کاردانی دانشگاه آزاد از طریق سایت دانشگاه آزاد اسلامی (azmoon.net) انتشار می یابد. نتایج انتخاب رشته کاردانی آزاد با توجه به دو مرحله ای بودن پذیرش دانشجو در این دانشگاه طی دو مرحله صورت می گیرد. در مرحله اول، نتایج در اواخر شهریور و در مرحله دوم در اواخر دی ماه اعلام می شود. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از زمان دقیق اعلام نتایج انتخاب رشته کاردانی دانشگاه آزاد از مشاوران تحصیلی کاردان و برجسته کمک بگیرید.

نتایج انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کاردانی به کارشناسی نیز اقدام به پذیرش دانشجو می نماید با این تفاوت که در مقطع کاردانی به کارشناسی پذیرش اکثریت رشته ها به صورت بدون کنکور و پذیرش در برخی از رشته ها از طریق کنکور سراسری انجام می پذیرد. نتایج انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی آزاد بدون کنکور در اولین مرحله در آخرین روزهای شهریور ماه و در مرحله دوم در آخرین روزهای دی ماه انجام می شود.

نتایج انتخاب رشته کارشناسی آزاد

نتایج انتخاب رشته کارشناسی آزاد برای پذیرش دانشجو در مرحله اول در اواخر ماه شهریور و برای مرحله دوم در اواخر دی ماه خدمت متقاضیان اعلام می شود.

نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد

با توجه به ادغام کنکور ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد، نتایج اولیه ارشد دانشگاه آزاد نیز از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود. اما نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد به صورت مجزا از طریق سایت دانشگاه آزاد اسلامی در اواخر شهریور ماه اعلام می شود.

نتایج انتخاب رشته دکتری آزاد چه زمانی اعلام می شود؟

دانشگاه آزاد اسلامی به دو طریق بدون کنکور ( پذیرش به وسیله سهمیه استعدادهای درخشان) و با کنکور اقدام به جذب دانشجو می کند. نتایج اولیه کنکور دکتری دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر و نتایج انتخاب رشته در خرداد ماه اعلام می شود. داوطلبان پس از اعلام نتایج انتخاب رشته بایستی برای از وضعیت خود برای مصاحبه آگاهی یابند. شایان ذکر است که نتایج نهایی دکتری دانشگاه آزاد در شهریور ماه اعلام می شود.

نتایج آزمون دانشگاه آزاد را چگونه مشاهده کنیم؟

هر داوطلبی باید بدانید که به سه شیوه مختلف می‌تواند نتیجه اولیه کنکور دانشگاه آزاد را ملاحظه نماید. اولین راه به وسیله اطلاعات فردی و شماره داوطلبی فرد بوده که هر داوطلب با وارد کردن سال تولد، شماره شناسنامه و شماره داوطلبی می‌تواند به نتایج آزاد خود دست پیدا کند. راه دوم به وسیله کد رهگیری، شماره اطلاعات شخصی و شماره پرونده دانش‌آموز است. اگر فردی شماره داوطلبی خود را فراموش کرده باشد، می‌تواند از این طریق به مشاهده نتایج اولیه کنکور خود بپردازد. در آخرین روش، در صورت عدم دسترسی داوطلب به کد رهگیری امکان مشاهده نتایج با وارد کردن اطلاعات فردی، شماره پرونده و شماره سریال داوطلب امکان پذیر است.
برای اطلاعات بیشتر در زمینه اعلام نتایج دانشگاه آزاد و جزئیات مربوط به آن می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

زمان اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته آزاد

باید بگوییم که نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ نیمه دوم شهریورماه اعلام می‌شود. انتخاب رشته و اعلام جواب انتخاب رشته کنکور آزاد ، به صورت مجزا از سراسری و از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد (Azmoon.org)، انجام می پذیرد. اگر داوطلبی موفق به قبولی در رشته مورد علاقه خود شده باشد، در زمان تعیین شده توسط سایت سازمان سنجش به دانشگاه مورد نظر مراجعه و ثبت نام حضوری خود را انجام می‌دهد. در حالت دیگر و در صورت عدم علاقه فرد به رشته و دانشگاه محل قبولی و یا مجاز نشدن به انتخاب رشته باید منتظر زمان تکمیل ظرفیت بماند. لازم به ذکر است که تاریخ تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی مهر است.

تحصیل بدون کنکور

اگر پس از اعلام نتایج آزاد، از دانشگاه و رشته قبولی تان رضایت نداشتید، اصلا نگران نباشید زیرا امکان تحصیل بدون کنکور برای شما وجود دارد و شما خواهید توانست در رشته مورد علاقه تان به تحصیل بپردازید. برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط تحصیل بدون کنکور و لیست دانشگاه ها و رشته های بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

در این مقاله به بررسی اعلام نتایج دانشگاه آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی بیشتر سری هم به مقاله نتایج نهایی ذخیره دانشگاه آزاد بزنید.

0 دیدگاه در “اعلام نتایج انتخاب رشته آزاد

  1. لادن گفت:

    سلام.با رتبه۴۱۵۳۷و رتبه کشوری ۳۶۹۱۲۵ منطقه۲و سهمیه۵درصدی ایا پرستاری اتاق عمل مامایی جایی قبول میشم؟دانشگاه ازاد مدنظرمه

  2. فاطمه گفت:

    سلام. من مبلغ پول پرداختی برای انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد رو پرداخت کردم شناسه وکد هم دارم. اما میخوام انتخاب رشته کنم همش درگاه پرداختی میاد رو صفحه و مثل اینکه باید مجددپرداخت کنم. مشکل از کجاست. هرچی به شماره تماس دانشگاه آزاد زنگ میزنم کسی جواب نمیده یا اصلا تماس برقرار نمیشه. اگه میشه منو راهنمایی کنید

  3. رعنا گفت:

    سلام وقت به خیرباتراز۵۹۴۸سهمیه عادی منطقه۳مامایی ازادعادی یاظرفیت خودگردان قبول میشم؟

  4. پدرام گفت:

    سلام نتایج ازاد کاردانی اومده ؟ من کجا باید مراجعه کنم ؟ تا کی وقت دارم ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، نتایج آزاد کاردانی 1 اسفندماه منتشر شد. بایستی به سایت دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه و نتایج را مشاهده نمایید. برای ثبت نام بایستی پس از اعلام نتایج به سایت واحد دانشگاهی مراجعه و نسبت به ثبت نام حضوری اقدام نمایید.

  5. Ali گفت:

    سلام…واسه سال ۹۸ اگر نتایج آزاد اومد و مثلا مهندسی برق قبول شدم، ارزش داره برم اصلا؟
    تو بندرعباسم من

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، پس از اعلام نتایج آزاد ، بایستی بسیار با دقت نسبت به انتخاب رشته اقدام کنید. چرا که مثلا رشته مهندسی برق به دلیل پرطرفدار بودن بازار کار جالبی ندارد.

  6. عرفان گفت:

    سلام
    نتایج آزاد هم با سراسری میاد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، نتایج اولیه آزاد و سراسری در یک زمان انتشار می یابد ولی نتایج آزاد و سراسری پس از انتخاب رشته به صورت مجزای از هم و معملا نتایج آزاد کمی دیرتر از سراسری انتشار می یابد.

  7. امیرعلی گفت:

    سلام وقت بخیر باتوجه به رتبه ۱۵ هزار منطقه ۲ میخواستم بدونم نتایج آزاد منظورم دانشگاه آزاد کجا میشه قبول شد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ پس از اعلام نتایج آزاد بایستی به رتبه کشوری و رتبه در زیرگروه (مثلا 1) و سهمیه خود توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *