مهاجرت به سوئد

ازدواج در سوئد






 


ازدواج در سوئد

سوئد کشور توسعه یافته ای است که هر ساله هزاران نفر متقاضی مهاجرت به آن هستند. ویژگی های مختلفی مثل سیستم اقتصادی شفاف و سالم، نرخ پایین بیکاری، اقتصاد پویا، امکانات بهداشتی، دانشگاه های معتبر، امکانات مدرن زندگی شهری و… این کشور اروپایی را به یکی از مقاصد مهاجران از سراسر جهان تبدیل کرده اند.

 روش های مختلفی برای مهاجرت به سوئد وجود دارند. بعضی برای ادامه تحصیل وارد سوئد می شوند، بعد از فارغ التحصیلی مشغول به کار می شوند و با گذشت چند سال اقامت دائم سوئد را دریافت می کنند. برخی با داشتن پیشنهاد کار از یک کارفرما در سوئد، به این کشور مهاجرت کاری می کنند. سرمایه گذاری، کارآفرینی و ثبت شرکت هم از روش های دیگر مهاجرت و اخذ اقامت سوئد است.

ازدواج اتباع کشورهای مختلف با همدیگر در جهان اتفاق نادری نیست. ازدواج در سوئد یک راه دیگر برای به دست آوردن اقامت این کشور است. اگر کسی با یک مرد یا زن سوئدی یا فردی که اقامت دائم سوئد را دارد ازدواج کند، می تواند بعد از مدتی تابعیت این کشور را به دست بیاورد.

البته این ازدواج شرایطی دارد. در این مقاله تلاش کرده ایم که به شرایط ازدواج در سوئد و به دنبال آن اخذ اقامت سوئد بپردازیم.

شرایط ازدواج در سوئد

 شرایط مورد نیاز برای ازدواج در سوئد ، شامل موارد زیر است:

  • کسی که با یک شهروند سوئدی یا مقیم دائم سوئد ازدواج می کند باید 18 سال به بالا باشد.
  • کسی که ساکن سوئد است باید قادر باشد که هزینه های خودش و خانواده اش را بپردازد.
  • کسی که ساکن سوئد است باید بتواند مسکن مناسبی را برای خودش و همسرش فراهم کند.

مدارک مورد نیاز برای ازدواج در سوئد

افرادی که ساکن کشوری غیر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند، باید برای ازدواج با یک سوئدی یا فردی که اقامت دائم سوئد را دارد، ویزای ازدواج داشته باشد و برای دریافت این ویزا باید در وقت مصاحبه ای که از سفارت می گیرند، مدارک زیر را ارائه بدهند:

  • گواهی تجرد متقاضی
  • مدارک شناسایی
  • فرم پر شده در خواست ویزای ازدواج
  • پاسپورت معتبر

در مصاحبه حضوری در سفارت، فرد متقاضی باید بعد از ارائه مدارک بتواند ثابت کند که ازدواجش یک ازدواج واقعی است و برای دریافت ویزا و اخذ اقامت قصد ازدواج در سوئد ندارد.

مسئولان این مصاحبه در سفارت با پرسیدن سؤال هایی در مصاحبه به دنبال مدارک و شواهدی هستند که واقعی بودن ازدواج را به آن ثابت کنند. در صورتی که کسی به واسطه یک ازدواج غیر واقعی به سوئد برود حتی اگر تابعیت این کشور را به دست بیاورد، دولت سوئد می توان تابعیت او را لغو و از کشور اخراجش کند.

اگر ازدواج واقعی باشد، متقاضی می تواند اقامت دائم سوئد را به دست بیاورد و بعد از یک سال برای شهروندی سوئد را به دست بیاورد.

در این مقاله به موضوع ازدواج در سوئد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «طلاق در سوئد» را به شما پیشنهاد می دهیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط و مدارک ازدواج در سوئد ، می توانید با مشاوران آیدانیتو، در زمینه تحصیل، مهاجرت و اخذ ویزا تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *