آیدانیتو > ارشد فیزیوتراپی
فیزیوتراپی

ارشد فیزیوتراپی






ارشد رشته فیزیوتراپی

رشته فیزیوتراپی از جمله رشته های توانبخشی به شمار می رود. توانبخشی شامل مجموعه اقداماتی می شود که جهت یک فرد بیمار یا معلول صورت می گیرد. فرد بتواند به زندگی عادی و طبیعی خود بازگردد و استقلال و توانایی خود را از جهت اجتماعی، روانی و جسمی به دست آورد. واژه فیزیوتراپی از دو قسمت تشکیل یافته است. بخش اول یعنی فیزیو به معنی عوامل فیزیکی به کار می رود و بخش دوم در معنای درمان استفاده می شود. در حقیقت، فیزیوتراپی همان طب فیزیکی است که در آن به جای استفاده از مواد شیمیایی و داروها از عوامل مکانیکی و فیزیکی برای درمان نیازمندان استفاده می شود. یک شخص فیزیوتراپ در جایگاه یکی از بازوهای متخصص و توانمندیم پزشکی برای نجات و توانبخشی به بیماران وارد عمل می گردد. بدین ترتیب، جامعه ما با وجود این قبیل کارشناسان و متخصصان از زمین گیر شدن و ناتوان گشتن شماری از سالمندان و جوانان آسیب دیده در سوانح رانندگی، کهولت سن و عوامل دیگر جلوگیری می کند. از جمله موارد استفاده فیزیوتراپی می توان به در رفتگی مفاصل و شکستگی استخوان ها، اختلال های اسکلتی عضلانی همچون گرفتگی عضله ها و کمردرد و بیماری های پوستی اشاره کرد. در این مقاله، به بحث در مورد ارشد رشته فیزیوتراپی برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا در مقاله مرتبط با ارشد رشته فیزیوتراپی اطلاعات جامع و کاملی را در ارتباط با ارشد رشته فیزیوتراپی به دست آورید.

آشنایی با ارشد فیزیوتراپی

رشته فیزیوتراپی، از جمله رشته های گنجانده شده در گروه پزشکی وزارت بهداشت محسوب می شود. مجموعه فیزیوتراپی از دو رشته فیزیوتراپی ورزشی و فیزیوتراپی تشکیل شده است. فیزیوتراپی ورزشی از جمله اصلی ترین و مهم ترین حوزه های تخصصی فعالیت افراد فیزیوتراپ به شمار می رود که هدف از ایجاد آن برگرداندن فرد ورزشکار به میادین ورزشی و برگشت وی به سطحی از آمادگی پیش از آسیب دیدگی وی است. مؤثرترین و مهم ترین راهکار در بخش فیزیوتراپی ورزشی تمرین درمانی است.
در صورت داشتن هر گونه سؤال مرتبط با رشته محبوب مدیریت بحران در مقطع کارشناسی ارشد امکان برقراری تماس شما با مشاوران آیدانیتو فراهم است.

منابع ارشد فیزیوتراپی

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فیزیوتراپی با مطالعه دروس مختلفی همراه است در این بخش به معرفی شماری از دروس ارائه شده در کارشناسی ارشد فیزیوتراپی ورزشی برای شما دوستان می پردازیم.

ردیف

چارت درسی ارشد فیزیوتراپی ورزشی

1

کارورزی بالینی فیزیوتراپی آسیب های ورزشی

2

فیزیوتراپی در آسیب های ورزشی 2

3

فیزیوتراپی در آسیب های ورزشی 1

4

اصول فیزیولوژی تمرین درمانی

5

آسیب های ورزشی 1

6

الکترو میوگرافی

7

آسیب های ورزشی 2

8

فیزیولوژی ورزشی

9

فیزیولوژی قلب، عروق و تنفس

10

تجزیه و تحلیل فعالیت های ورزشی در سطح پیشرفته

در آخرین بخش از مقاله حاضر به ذکر منابع ارشد فیزیوتراپی برای شما دوستان عزیز می پردازیم.

نام درس

نام کتاب

نویسنده

آرتزوپروتز 1

Orthotics saunders manual of physical therapy

Nawo czenski Rose fgarlat myers

الکتروتراپی

Electrotherapy

Clyton

Electrotherapy

Nelson

تمرین درمانی 3-2-1

Clinical of decision making in therapeutic exercise

O Sullivan

Muscles testing and function with posture and pain

Patricia provance-Elizabeth kendall mccreary-Florence peterson kendall

ارزشیابی و اندازه گیری

Muscles testing and function

Daniels

بیومکانیک 3-2-1

The physiology of the joints volume 1-2-3

By ibrahim adalbert kapa ndji

فیزیوتراپی درس های اعصاب، داخلی 2-1(پوستی و رماتیسمی، ریوی، قلبی)

Clinics of physical therapy (series

Longman

در این مقاله به تحلیل و بررسی ارشد فیزیوتراپی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور ارشد بزنید.
در صورت داشتن هر گونه پرسشی در مورد رشته فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی ارشد امکان برقراری تماس شما با مشاوران آیدانیتو فراهم است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *