کسری خدمت ایثارگران

فرایند اقدام کسری ایثارگران 97

فرایند اقدام کسری ایثارگران 97

در این مقاله به موضوع فرایند اقدام کسری ایثارگران 97 خواهیم پرداخت.

سربازی از موضوعات مهمی است که از سن 18 سالگی به یکی از بزرگترین دغدغه های پسران تبدیل می شود. در ایران نیز مانند برخی از کشور ها، خدمت سربازی با رسیدن به سن مشمولیت (در ایران 18 سال تا 50 سال) برای افراد (مردان) اجباری می شود. اما برخی افراد به دلایل مختلف (نارسایی های فیزیکی، روحی، اعتقادات و …) از انجام خدمت معاف و یا با کسری خدمت مواجه می شوند.

ایران مانند 21 کشور دیگر از جمله ویتنام، کوبا، گینه، قرقیزستان، تایلند، ارمنستان و … بیش از 18 ماه خدمت برای سربازان در نظر گرفته است. لازم به ذکر است مدت سربازی در سال های اخیر از 24 ماه به 21 ماه کاهش یافته است.

یکی از دلایل کسری خدمت، ایثارگری والدین می باشد که در مقالات مندرج در آیدانیتو راجع به شرایط کسری خدمت ایثارگران، قانون کسری خدمت ایثارگران، مدارک لازم جهت کسری خدمت ایثارگران به طور مجزا و مفصل توضیح داده شده است. دراین مقاله قصد داریم به فرآیند اقدام کسری خدمت ایثارگران 97 بپردازیم تا با مراحل و گام های ابتدایی تا مرحله صدور کارت آشنا شوید.

 

فرایند اقدام جهت کسری خدمت

گام اول

ابتدا نیاز است جهت تکمیل مدارک خود به دفاتر پلیس 10+ مراجعه نمایید و دفترچه راهنمای خدمت وظیفه را دریافت کنید.

می توانید دفترچه راهنمای خرید خدمت را از دو طریق دریافت نمایید:

1- از طریق مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی

2- از طریق درگاه خدمات الکترونیک انتظامی به نشانی www.evazifeh.epolice.ir

برای اطلاعات بیشتر و چگونگی دریافت دفترچه راهنمای خدمت وظیفه به صورت اینترنتی به مقاله مدارک کسری خدمت ایثارگران 97 مراجعه کنید.

گام دوم

ارائه مدارک گفته شده در مقاله “مدارک کسری خدمت ایثارگران 97” به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + 10)

گام سوم

گام بعدی ثبت درخواست در سامانه می باشد. مشمولانی که در فرجه قانونی اقدام به ثبت نام می کنند، می توانند تاریخ پیشنهادی اعزام را در این مرحله ثبت کنند.

لازم به ذکر است تاریخ اعزام پیشنهادی می بایست در فرجه قانونی باشد. پس از تأیید تاریخ پیشنهادی اعزام به خدمت، برگه آماده به خدمت از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی صادر خواهد شد.

گام چهارم

برگه آماده به خدمت با شماره سریال و هر کدام بلافاصله بعد از مشخص شدن تاریخ اعزام به مشمولان خدمت تحویل داده می شود.

گام پنجم

برگه معرفی نامه مشمولان به خدمت به مراکز آموزشی نیروهای مسلح (با مشخص شدن نیروی به کارگیری، نام مرکز، آدرس محل اعزام) 10 روز قبل از تاریخ اعزام به خدمت، از طریق دفاتر خدمات الکترونیکی به مشمولان ارائه می شود.

لازم به ذکر است جهت دریافت برگه معرفی نامه از دفاتر پلیس 10+، می بایست به همراه کارت ملی یک هفته قبل از تاریخ اعزام مراجعه فرمایید.

به مشمولان خدمت توصیه می کنیم جهت مشاهده مدارک لازم و نکات مهم جهت تکمیل فرم ها و مدارک به مقاله مدارک کسری خدمت ایثارگران 97 مراجعه نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *