آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی ارشد پلیمر 99
انتخاب رشته ارشد مهندسی پلیمر

کارنامه و رتبه قبولی ارشد پلیمر 99

کارنامه و رتبه قبولی ارشد پلیمر 99

کارنامه و رتبه قبولی ارشد پلیمر 99 برای داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دارند دارای فواید قابل توجه است. کارنامه های داوطلبان هر سال بعد از اعلام نتایج برای آنها منتشر می شود و در بردارنده اطلاعات کاملی از رتبه و درصدها در هر کد ضریب تا حداقل رتبه مجاز برای دانشگاههای سراسری و آزاد است. بر طبق این اطلاعات، داوطلبانی که قصد انتخاب رشته ارشد پلیمر را داشته باشند به دید واقع بینانه تر و منطقی تری نسبت به انتخاب های خود در 100 کد رشته محل در ارشد پلیمر خواهند رسید.

معرفی گرایش های ارشد پلیمر

ارشد پلیمر 98 در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد سال 99 در دو مجموعه مهندسی پلیمر با 5 گرایش و مجموعه مهندسی پلیمر صنایع رنگ با دو گرایش قرار دارد. هر دو مجموعه در گروه فنی و مهندسی قرار دارند. مهندسی پلیمر از خانواده علم مواد است. دانشجویان و محققان این رشته به شیمی و فیزیک مسلط هستند. در علم پلیمر به بررسی ماکرومولکول ها می پردازند. این علم جدید در جهان امروز بسیار پرکاربرد است. فرآورده های صنایع پلیمر در تمام صنایع و زندگی روزمره مورد استفاده قرار می گیرند. از تولیدات پلیمر می توان به پلاستیک، لاستیک، رزین، فایبرگلاسها، ظروف تفلون و … اشاره کرد. مهندسی ارشد پلیمر دارای 5 گرایش با 2 کد ضریب می باشند. کد ضریب 1 شامل گرایش ها فرورش، نانوفناوری و علوم پایه کد ضریب 2 شامل گرایش های پلیمریزاسیون و کامپوزیت (مواد مرکب) می باشد.

معرفی گرایش فراروش ارشد پلیمر 

گرایش فرآورش یا همان گرایش پلیمر به شناخت، طراحی، فرمول بندی، بررسی خواص و تولید کلیه محصولات پلیمری می پردازد. پلیمر در تمام صنایع و پزشکی کاربردهای فراوان دارد.

معرفی گرایش نانو فناوری ارشد پلیمر 

علم پلیمر و علم نانو از علوم جدید و نوپا هستند و کاربردهای بسیاری دارند. در این گرایش فناوری نانو در علم پلیمر مورد بررسی قرار می گیرد و ترکیب این دو با هم موجب تولید نانوپلیمرها شده است. از جمله این نانوپلیمرها می توان نانوکامپوزیت ها، نانوروکش ها و نانوامولوسیون ها را نام برد.

معرفی گرایش پلیمریزاسیون ارشد پلیمر 

گرایش پلیمریزاسیون در سال 93 به مجموعه مهندسی پلیمر اضافه شده است. به فرآیندی که ماکرومولکول ها و پلیمر ها تولید می شوند، پلیمریزاسیون گویند.

معرفی گرایش کامپوزیت (مواد مرکب) ارشد پلیمر 

در علم پلیمر گاهی برای رسیدن به یک هدف یا ماده خاص یک پلیمر کافی نیست و نیاز به ترکیب چند ماده با پلیمر است. در گرایش کامپوزیت به ترکیب مواد با پلیمر برای دستیابی به ماده با خاصیت بهتر می پردازد.

معرفی گرایش علوم پایه ارشد پلیمر 

در گرایش علوم پایه به شناخت مواد پلیمر و ویژگی های فیزیکی و شیمیایی آنها می پردازند.

نمونه کارنامه و درصدهای قبولی ارشد پلیمر 99

یک کارنامه و رتبه قبولی ارشد پلیمر 99 از قسمت های زیر تشکیل شده است:
1- نمرات اکتسابی
2- شماره داوطلب
3- علاقمند به پیام نور و غیر انتفاعی
4- کد رشته امتحانی اول و نام رشته امتحانی اول
5- وضیعت داوطلب در هر کد ضریب
6- وضعیت انتخاب رشته داوطلب
7- معدل مؤثر نام درس همان دروس عمومی و اختصاصی رشته آزمون داوطلب را بیان می کند که شامل زبان عمومی و تخصصی و دروس اختصاصی ارشد پلیمر است. بخش نمره به درصد، درصدهای اکتسابی داوطلب با توجه به نمره منفی هر یک از پاسخ ها است. در قسمت 5 که وضعیت داوطلب در هر کد ضریب را بیان می کند که به 8 قسمت دیگر تقسیم می شود. قسمت اول نمره کل که همان تراز متقاضی را ذکر می کند و در قسمت های رتبه کل داوطلب در سهمیه و بدون سهمیه، تأثیر سهمیه ها در رتبه داوطلب و آخرین نتیجه به دست آمده در اثر این تأثیر را نشان می دهد. آخرین رتبه مجاز در سهمیه در دوره روزانه به حداقل رتبه لازم به منظور پذیرش داوطلب در دوره روزانه دانشگاه های سراسری اشاره می کند و به فراخور آن، آخرین رتبه مجاز در سهمیه در دوره های غیر روزانه به حداقل رتبه مورد نیاز برای دوره های غیر روزانه که شامل شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان است، توجه دارد. در قسمت وضعیت انتخاب رشته داوطلب به مجاز شدن یا مجاز نشدن متقاضی اشاره دارد.
کارنامه نفر اول ارشد پلیمر را در ادامه مشاهده می کنید:
درسدرصد
زبان عمومی و تخصصی48
سینتیک و طراحی راکتور100
پدیده های انتقال/انتقال جرم و مکانیک سیالات66.6
بیوشیمی و میکروبیولوژی عمومی3.33
ترمودینامیک93.3
ریاضیات مهندسی30
شیمی آلی 1و2سفید
شیمی عمومی50

کارنامه بالا متعلق به نفر اول ارشد پلیمر میباشد. لازم به ذکر است که این درصد ها در سال هاب مختلف تغییر میکند و بر اساس بار علمی شرکت کنندگان تراز و رتبه مشخص میشود. بر طبق کارنامه و رتبه قبولی ارشد پلیمر 99، در سال های قبل، آخرین رتبه مجاز در سهمیه دوره های روزانه رتبه 778 بوده است و برای دوره های غیر روزانه 913 و این رتبه ها برای کد ضریب 1 هستند. در کد ضریب دوم مجموعه مهندسی پلیمر برای دوره های روزانه 409 و برای دوره های غیر روزانه 639 است. در رتبه های مجاز به انتخاب رشته، در کارنامه و رتبه قبولی ارشد پلیمر 99 ظرفیت های ورودی اهمیت دارند و ممکن است رتبه ای که در سال قبل یک دانشگاه قبول شده است و در سال آینده در آن دانشگاه پذیرفته نشود یا جزو آخرین نفرات پذیرش شده قرار گیرد. در کارنامه و رتبه قبولی ارشد پلیمر 99 توجه به این نکات در آنالیز کارنامه به انتخاب رشته بهتر و صحیح تر با دیدی واقع گرایانه تر کمک می کند و نتایج حاصل شده نیز منطقی و متناسب با رتبه و درصدهای کسب شده داوطلب خواهند بود.

انتخاب رشته ارشد مهندسی پلیمر با مشاوران آیدانیتو!!!!

پس از اطلاع از رتبه های داوطلبان سال های گذشته در ارشد مهندسی پلیمر نوبت به انتخاب رشته می رسد. اما بسیاری از افراد در زمان انتخاب کد رشته های ارشد پلیمر با کمی تردید و استرس مواجه می شوند و نمی دانند که آیا انتخاب رشته خوب و معقولی انجام می دهند یا خیر. اما در این میان کمک گرفتن از مشاوری آگاه آن هم مشاوران آیداینتو می تواند در انتخاب رشته ارشد پلیمر بسیار راهگشا باشد. پس با مشاوران خبره مجموعه ما تماس بگیرید و بهترین انتخاب رشته ارشد پلیمر را از آن ها بخواهید.

مقاله انتخاب رشته ارشد پلیمر 99 را نیز از دست ندهید.
اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی ارشد پلیمر 99 ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *