آیدانیتو > نمونه سوالات تیزهوشان 99
منابع تیزهوشان

نمونه سوالات تیزهوشان 99

نمونه سوالات تیزهوشان

نمونه سوالات تیزهوشان 99

سال های متمادی است که مدارس تیزهوشان آزمونی را به منظور پذیرش دانش آموزان برتر در دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می نماید. همان طور که می دانید تحصیل در مدارس تیزهوشان تنها از طریق شرکت در آزمون ورودی امکان پذیر است و با توجه به محبوبیت این مدارس در میان مردم هر ساله شاهد رقابت تنگاتنگی در میان دانش آموزان هستیم. از آنجایی که سطح این آزمون ها معمولا در سطع بالاتری از کتب درسی است، داوطلبان شرکت در این آزمون، به منظور قبولی بایستی علاوه بر مطالعه کتب درسی، منابع دیگری را نیز مطالعه کنند.
از جمله نکات مهم دیگری که همواره وجود دارد، تعدد کتب و منابع درسی است. همواره منابع بسیار زیادی برای آزمون های تیزهوشان تالیف شده اند، که شناسایی بهترین منابع می تواند نقشی بسیار برجسته در قبولی شما داشته باشد. یکی از بهترین راه ها برای تقویت سطح علمی و سرعت عمل داوطلب، مطالعه و حل سؤالات آزمون های سال های گذشته ی تیزهوشان می باشد.
نمونه سوالات آزمون تیزهوشان 99 و کلید حل آن پس از برگزاری آزمون سال 99 منتشر می گردد و در اختیار قرار می گیرد. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نمونه سوالات تیزهوشان سال گذشته، با ما در ادامه ی این مقاله همراه باشید همچنین میتوانید از زمان اعلام نتایج تیزهوشان هم مطلع شوید.

دانلود دفترچه ی سوالات آزمون تیزهوشان 99

در آزمون ورودی تیزهوشان، دو دفترچه ی امتحانی به دانش آموز داده می شود. دفترچه ی اول دفترچه سوالات استعداد تحلیلی است که در آن حدودا 15 سوال مطرح می شود. این سوالات بیشتر سطح تحلیل داوطلب را به چالش می کشند (برای مثال با دادن چند شکل از داوطلب خواسته می شود که شکل بعدی را حدس بزند). دفترچه دوم سوالات را سوالات استعداد تحصیلی تشکیل می دهند.
در واقع بایستی دقت کنید که شما برای شرکت در آزمون تیزهوشان نباید فقط به خواندن منابع یک پایه قناعت کنید چرا که سوالات مطرح شده در این آزمون شامل مفاهیمی است که تاکنون آموخته اید(بدین معنی که نمونه سوالات تیزهوشان از مقاطع قبلی و مقطعی که در حال حاضر مشغول به تحصیل در آن هستید، مطرح می شوند)!

1) دفترچه ی سوالات استعداد تحلیلی

این دفترچه 20% نمره نهایی آزمون را تشکیل می دهد. سؤالات این دفترچه 4 گزینه ای است و هدف از طراحی آن ارزیابی قدرت تحلیل، طبقه بندی و سازمان دهی داوطلب است. دقت کنید که این سؤالات صرفاً بر اساس کتب درسی طراحی نمی شوند. برای ثبت نام کتاب درسی اقدام نمائید.

2) دفترچه سوالات استعداد تحصیلی

این دفترچه 80% سهم نمره ی آزمون را به خود اختصاص داده است. سؤالات این دفترچه نیز چهار گزینه ای است و هدف طراح آن تأکید بر سطح بالای شناخت و تلفیق دانش دو یا چند درس در قالب یک سؤال می باشد. برای دانلود سؤالات  آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 96-97 + pdf کلیک کنید. برای دانلود سؤالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 96-97 + pdf کلیک کنید. برای دانلود پاسخنامه کلیدی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 96-97  کلیک کنید. برای دانلود پاسخنامه کلیدی آزمون تیزهوشان نهم به دهم 96-97   کلیک کنید.

نمونه سوالات تیزهوشان ششم ابتدایی

در سال های قبل با توجه به اینکه آزمونی تحت عنوان آزمون تیزهوشان ششم به هفتم برگزار می شد، سؤالات تحلیلی برای دانش آموزان، آزمون ششم به هفتم، مشخص نبود، اما عموماً سوالات به صورت زیر دسته بندی می شد:

رمزگشاییانتقال، تقارن، دوران، چرخش
الگوی عددیالگوی تصویری
گستره انجامترکیب شکل ها
کامل کردن شکل ها
این نمونه سوالات تیزهوشان در بین عامه مردم به تست هوش شناخته شده بودند. باید اشاره کنیم که آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ابتدایی از چندی قبل حذف شده است و بنا به صلاح دید مسئولین امر طرحی به نام طرح شهاب جایگزین این آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران آیدانیتو اطلاعات کامل و کافی را در این رابطه در اختیار شما داوطلب گرامی مایل به ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان قرار می دهند. 

نمونه سوالات تیزهوشان نهم به دهم 

نکته قابل توجه در مورد آزمون نهم به دهم سخت تر شدن پذیرش است، این اتفاق چند دلیل دارد:
1- داوطلبینی که شرکت می کنند، دانش آموزان پایه نهم هستند و قدرت تحلیل آنها بالاتر رفته است.
2- بسیاری از این داوطلبان، دانش آموزان، مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی هستند! از این رو این رقابت تنگاتنگ، نیازمند تمرین و ممارست بیشتری است. کتاب های کمک آموزشی، راهنمای بسیار خوبی در این راستا هستند.

تعداد سوالات و ضریب دروس آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

در آزمون تیزهوشان سال های گذشته، در پایه ششم به هفتم 6 درس مورد ارزیابی قرار می گرفتند که عبارت بودند از: آموزش قرآن و هدیه آسمان، مهارت های فارسی، مطالعات اجتماعی، تفکر و پژوهش، علوم تجربی و ریاضی. دروس ریاضی با 20 سوال، علوم تجربی و مهارت فارسی با 15 سوال بیشترین میزان سوالات را شامل می شدند. آموزش قرآن و هدیه آسمانی با 10 سوال، و مطالعات اجتماعی و تفکر و پژوهش با 5 سوال کم ترین میزان سوالات را در بر می گرفتند. از نظر ضرایب، درس ریاضی با ضریب 3 بیشترین تاثیر را در قبولی داوطلبان داشتند.
سایر دروس به جز مطالعات اجتماعی و تفکر و پژوهش که ضریب 1 داشتند، ضریب 2 را به خود اختصاص داده بودند. پس دروس ریاضی و علوم تجربی و مهارت فارسی از دروس بسیار مهم برای قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به حساب می آمدند. اما در حال حاضر، شاهد برگزاری این آزمون نیستیم و آزمونی به نام آزمون سنجش هوش جایگزین آن شده است. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از هر آنچه باید در زمینه آزمون سنجش هوش بدانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
اگر سؤالی در رابطه با سوالات آزمون تیزهوشان ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. 

تعداد سوالات و ضریب دروس آزمون تیزهوشان نهم به دهم

در پایه نهم به دهم 5 درس مورد ارزیابی قرار می گیرند که عبارتند از :قرآن و معارف اسلامی ، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی و ریاضی. دروس ریاضی ، علوم تجربی ، مطالعات اجتماعی و زبان و ادبیات فارسی به ترتیب با 20، 17 ، 15 و 15 حجم وسیعی از نمونه سوالات سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم را تشکیل می دهند. از نظر ضرایب، درس ریاضی با ضریب 3 مهم ترین درس به حساب می آید. علوم تجربی، زبان و ادبیات فارسی و قرآن و معارف اسلامی نیز ضریب 2 را دارند. مطالعات اجتماعی کمترین ضریب (1) را دارد.

آیا تست زدن برای موفقیت کافی است؟

تست زدن یکی از راه هایی است که به واسطه ی آن می توانید با نحوه سوالات آشنا شوید. اما به طور دقیق تنها راه موفقیت در آزمون ها نیست. به عبارتی اگر تصمیم خود را گرفته اید که در آزمون مورد نظرتان موفق شوید، بایستی علاوه بر زدن تست، بر طبق برنامه ای حرفه ای به مطالعه بپردازید. به همین منظور پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی برای آگاهی از تکنیک های تست زنی و مطالعه موثر با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی نمونه سوالات تیزهوشان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به آزمون تیزهوشان 98 بزنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با نمونه سؤالات آزمون تیزهوشان 99 در اختیار شما قرار دهند. پس در صورت لزوم با آن ها تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “نمونه سوالات تیزهوشان 99

  1. آرمان جبی گفت:

    سلام من در آذربایجان شرقی بناب 38 تا زدم قبول میشم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ در کدام درس 38 تا زدید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *