آیدانیتو > شرایط ثبت‌نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی 98
شرایط و زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی

شرایط ثبت‌نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی 98

شرایط ثبت‌نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی 98

در سال‌های اخیر تعدادی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی دانشجو جذب می‌کنند. دانشگاه‌های بدون کنکور با استقبال گرم داوطلبان و علاقه‌مندان ورود به آموزش عالی مواجه شده است. اما داوطلبان برای ثبت‌نام در دوره‌های بدون کنکور باید از شرایطی برخوردار باشند. شرایطی که چندان دشوار نیست اما دانستن جزئیات به تسهیل روند ثبت‌نام و انتخاب رشته کمک می‌کند. در مقاله شرایط ثبت‌نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی 98 ، ضوابط و شرایط ثبت‌نام بدون کنکور غیرانتفاعی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید.


داوطلبان برای پذیرش براساس سوابق تحصیلی کارشناسی غیرانتفاعی 98 چه مراحلی را باید طی کنند؟

برای هر داوطلب  ثبت‌نام در دوره‌ی کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی، براساس محتویات دفترچه «راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی»، سه مرحله دارد:
  • ثبت‌نام : زمان ثبت‌نام برای داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 1398 شرکت نکرده‌اند، نیمه دوم مرداد  ماه است.
  • کنترل اطلاعات ثبت‌نام: داوطلبان پس از ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش شماره پرونده و کد پیگیری ثبت‌نام دریافت می‌کنند که اولی 7 رقمی است دومی 16 رقمی. لازم است داوطلبان در همان روزهایی که ثبت‌نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی 98 تعیین شده برای کنترل اطلاعات ثبت‌نام‌شان ‌تان به سایت سازمان سر بزنند.
  • انتخاب رشته: انتخاب رشته همزمان با ثبت‌نام است. داوطلبان برای انتخاب رشته باید به سایت سازمان سنجش بروند و رشته‌های موردنظرشان را از ميان كدرشته‌های یک گروه آزمایشی یا گروه‌های آزمايشـی مختلف انتخاب کنند. حق انتخاب 150 کد رشته به داوطلبان داده شده است. پس از انتخاب کدرشته‌ها اولویت‌بندی آنها براساس علاقه‌، می‌بایست کدرشته‌های انتخاب شده را در تقاضانامه انتخاب رشته اینترنتی وارد کنند.

شرایط ثبت‌نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی 98

در دفترچه «راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی» که در وبسایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد، چند شرط اختصاصی برای ثبت‌نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی 98 ،  تعیین شده است که عبارتند از:
  • داوطلبانی می‌توانند در کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی 98 شرکت کنند که دیپلم دبیرستان نظام قدیم یا گواهینامه دوره‌ی پیش‌دانشگاهی‌شان را تا پایان شهریور 98 دریافت کرده باشند.
  • داوطلبان دارای مدرک کاردانی موسسات آموزش عالی و یا کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای، در صورتی می‌توانند در کارشناسی بدون کنکور ثبت‌نام کنند که تا آخر شهریور98 مدرک کاردانی‌شان را گرفته باشند.
  • دارندگان مدرک كارداني رشته‌های گروه پزشكی، در صورت پایان طرح نیروی انسانی تا آخر شهریور 98 می‌توانند در دوره بدون کنکور کارشناسی ثبت نام کنند.
  • برای دانشجویان دوره‌های شبانه، مجازی نيمه‌حضوری، و پرديس‌ خودگردان، غیرانتفاعی و پيام‌نور که معافيت تحصيلي ندارند، این امکان فراهم شده که بدون انصراف از دانشگاه در کارشناسی بدون کنکور ثبت‌نام کنند. این دسته از داوطلبان اگر در رشته جدید پذیرفته شوند، باید اول از رشته قبلی انصراف دهند و گواهی انصراف را به دانشگاه جدید ارائه دهند تا اجازه ثبت‌نام به آنها داده شود. بازگشت به رشته قبلی پس از انصراف امکان‌پذیر نیست.

مدارک لازم برای ثبت‌نام در دوره کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی 98 برای داوطلبانی که در کنکور سراسری 98 شرکت نکرده‌اند

یکی از شرایط ثبت‌نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی 98 ارائه مدارک درخواستی است. البته برای ثبت‌نام مدارک خیلی پیچیده و سختی نیاز نیست، اما مدارک خواسته شده باید دقیقا مطابق شرایط تعیین شده باشند:
  1. یک فایل عکس اسکن شده از داوطلب که در سال جاری گرفته شده باشد، رنگی باشد، زمینه سفید داشته باشد و تمام‌رخ باشد. اندازه عکس نباید از 400*300 پیکسل بزرگتر و از 300*200 پیکسل کوچکتر باشد. فرمت آن هم مانند تمام عکس‌ها باید jpg و حجمش از 70 کیلوبایت کمتر باشد.
  2. دو عدد کارت اعتباری که از سایت سازمان سنجش تهیه شده و شماره سريال 12 رقمي ثبت‌نام را دارد.

نقش سهمیه‌ها در شرایط ثبت‌نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی98

سه نوع سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اعمال می‌شود:
  • سهمیه مناطق: تمام داوطلبان براساس محل دریافت مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی جزو سهمیه یکی از مناطق سه گانه محسوب می‌شوند.
برای داوطلبان نظام قديم، معیار محلی است که داوطلب مدرك تحصيلی سه سال آخر دبيرستان يا هنرستان را اخد کرده است. برای داوطلبان نظام جديد، مبنا محل اخذ مـدرك دو سـال آخـر دبيرسـتان و دوره پيش‌دانشگاهی است. برای فارغ‌التحصيلان دوره‌هاي كارداني پيوسته آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌ای مبنا محل دریافت مدرك تحصـيلي سـه سـال آخـر دبيرستان و يا هنرستان است. اگر داوطلب دو سال آخر تحصیل‌ را در خارج از کشور سپری کرده باشد، جرو سهمیه منطقه سه لحاظ می‌شود.
  • سهمیه رزمندگان: رزمندگانی مشمول شرایط این سهمیه هستند که شش ماه در جبهه حضور داشته‌اند حدنصاب داوطلبان 75 %نمره گزينش آزاد در رشته محل موردنظر است.
  • در سهمیه پذیرش ایثارگران دو نوع سهمیه وجود دارد:

سهمیه بیست و پنج درصدی کدرشته‌ها به همسر و فرزندان شهدا، آزادگان و همسر و فرزندان آنها وجانبازانِ بالای بیست و پنج درصد جانبازی و همسر و فرزندان آنها تعلق دارد. ظرفيت پنج درصدی كدرشته‌ها هم به جانبازان با درصد جانبازی کمتر از بیست و پنج درصد و همسر و فرزندان آنها و همسر و فرزندان رزمندگانی که حداقل شش ماه داوطلبانه در جبهه بوده‌‌اند، تعلق دارد. اگر داوطلب ثبت‌نام در دوره کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی هستید، در مقاله‌ی شرایط ثبت‌نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی 98 ، نکات کاربردی زیادی پیدا خواهید کرد. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مراحل ثبت نام کارشناسی بدون کنکور شبانه 98 بزنید.
اگر در زمینه شرایط ثبت‌نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی 98 سوالی برایتان مطرح است با مشاوران و کارشناسان آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *