انتخاب رشته دکتری, مهندسی عمران-حمل و نقل

کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران – حمل و نقل 98






کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران – حمل و نقل 98

رشته عمران – حمل و نقل از رشته های گروه فنی و مهندسی می باشد. گرایش حمل و نقل و گرایش راه و ترابری که هر دو از گرایش های رشته عمران می باشند وجه اشتراک زیادی دارند. هدف از تربیت متخصصان این رشته، برنامه ریزی دقیق حمل و نقل های شهری و طراحی سیستم های حمل و نقل شهری و بین شهری می باشد. دکتری مهندسی عمران – حمل و نقل در یک گرایش حمل و نقل ارائه شده است. فارغ التحصیلان تمامی رشته ها می توانند در رشته دکتری حمل و نقل شرکت داشته باشند. با توجه به اعلام نتایج دکتری 98، در این مقاله به موضوع کارنامه  و رتبه قبولی دکتری عمران – حمل و نقل 98 پرداخته ایم. با توجه به این موضوع که هنوز ظرفیت های دانشگاه های در سال 98 برای رشته دکتری عمران – حمل و نقل 98 مشخص نمی باشد. با اطلاع از ظرفیت های سال 96 می توانیم انتخاب رشته منطقی تری داشته باشیم. در سال 96، 22 ظرفیت در دانشگاه سراسری در دوره های مختلف روزانه – نوبت دوم، پردیس خودگردان و غیر انتفاعی و در دانشگاه آزاد، تنها 3 واحد رشته دکتری عمران – حمل و نقل ارائه شد. اطلاع از رتبه و تراز در سال های گذشته نیز از عوامل تأثیر گذار در انتخاب رشته می باشد. در این مقاله با بررسی کارنامه یکی از داوطلبان دکتری عمران – حمل و نقل در سال 96، اطلاعات مورد نیاز را بدست خواهیم آورد. اما لازم است قبل از آنالیز کارنامه دکتری داوطلبان سال گذشته، توضیح مختصری راجع به رتبه و تراز داشته باشیم تا با تأثیرات این دو بر پذیرش دانشگاه ها و تفاوت این دو بیشتر آشنا شویم. رتبه در واقع نشان دهنده جایگاه کسب شده داوطلبان در میان تمامی شرکت کنندگان آزمون دکتری می باشد.   تراز های مختلف داوطلبان به دلیل بار علمی متفاوت بین داوطلبان است. پس از ادغام آزمون دکتری سراسری و آزاد تفاوت ترازها را بیشتر مشاهده می کنیم. بنابراین ملاک پذیرش دانشگاهها، بر اساس تراز داوطلبان می باشد و نه رتبه کسب شده آنان در آزمون دکتری. تراز های اعلام شده در هر سال متفاوت است و بدین ترتیب، ترازهای قابل قبول سال 98 و 96 کاملاً متفاوت می باشد.

بررسی کارنامه یکی از داوطلبان دکتری عمران – حمل و نقل 96

شماره داوطلب

گروه آزمایشیکد رشته امتحانینام رشته امتحانی
 فنی و مهندسی2314

مهندسی عمران – حمل و نقل

 

شماره

نام درسنمره به درصد
1مجموعه دروس تخصصی کارشناسی و کارشناسی ارشد

54.26

2

استعداد تحصیلی16.67
3زبان انگلیسی

6.67

  با توجه به درصدهای مشخص شده برای داوطلبان دکرتی، این داوطلب رتبه 2 و تراز 6010 را کسب کرده است.
دوره های مجاز شده داوطلب:

1- دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور 2- سایر دوره ها (نوبت دوم – پردیس خودگردان – دانشگاه آزاد – پیام نور – غیر انتفاعی)

  • آخرین رتبه مجاز شده در دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور ، 121 می باشد.
  • آخرین رتبه مجاز شده در سایر دوره ها (نوبت دوم – پردیس خودگردان- دانشگاه آزاد – پیام نور – غیر انتفاعی)، 317 می باشد.

محدوده تراز قبولی دکتری عمران – حمل و نقل 98

دوره

تراز بدبینانهتراز واقع گرایانهتراز خوشبینانه
روزانه100-1201-110

110-135

آزاد

110-200110-317

320-410

 اگر رتبه شما در دسته تراز خوشبینانه قرار گرفته است، شانس قبولی کمتری خواهید داشت. منظور از بدبینانه با توجه به کاهش ظرفیت ها در سال 98، احتمال موفقیت برای رتبه های بالاتر از این تراز کم می باشد.
در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران – حمل و نقل پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری عمران بزنید.
اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران – حمل و نقل ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *