کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی

کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی حسابداری





کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی حسابداری

رشته حسابداری از جمله رشته های پر کاربرد در جوامع محسوب می شود و از این رو جزء رشته های پر طرفدار دانشگاه علمی کاربردی نیز هست. کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی حسابداری مورد توجه افرادی است که دارای مدرک کاردانی حسابداری هستند و حال می خواهند مدرک خود را به کارشناسی ارتقاء دهند و مهارت های یک کارشناس حسابداری را بیاموزند.

دوره کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی حسابداری یک دوره دو ساله است و بعد از آن به داوطلبین مدرک کارشناسی علمی کاربردی ارائه می شود. رشته حسابداری در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی دانشگاه علمی کاربردی قرار گرفته است و هر یک از گرایش های این رشته در یکی از زیر گروه ها تعریف می شود.

گرایش های کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی حسابداری

همان طور که گفتیم رشته حسابداری در دانشگاه جامع علمی کاربردی شامل چند رشته گرایش است که در زیر گروه ها مختلف قرار گرفته است و در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.

زیر گروه 801 شامل : حسابداری سلامت

زیر گروه 802 شامل: حسابداری بانکی، حسابداری پروژه ها، حسابداری خدمات، و آثار فرهنگی و هنری، حسابداری خدمات و تولیدات صنعتی، حسابداری خدمات و تولیدات کشاورزی، حسابداری دولتی، حسابداری مالیاتی، حسابرسی

دقت کنید که زیر گروه ها برای افرادی که می خواهند از ظرفیت شاغل استفاده کنند حائز اهمیت است، زیرا در صورتی که شما داوطلب شاغل و دارای کد اشتغال باشید، تنها می توانید از یک زیر گروه به انتخاب رشته بپردازید. این در حالی است که داوطلبین آزاد کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی حسابداری می توانند از هر دو زیر گروه به انتخاب رشته بپردازند.

نحوه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی حسابداری

برای ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی حسابداری، در ابتدا نیاز است زمان تعیین شده از نظر سازمان سنجش برای ثبت نام فرا برسد. این بازه ی زمانی در دو نیمسال و دوبار در سال خواهد بود، یک بار در مرداد ماه و یک بار در بهمن ماه است که داوطلبین آن در نیمسال دوم راهی دانشگاه می شوند. برای ثبت نام کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی حسابداری و پرداختن به انتخاب رشته بایستی در زمان تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کنید و وارد قسمت دانشگاه جامع علمی کاربردی شوید. می توانید این قسمت را از بند سمت راست صفحه انتخاب کنید. سپس باید کارت اعتباری خریداری نموده و بعد از تهیه کارت اعتباری و ورود به صفحه، اطلاعات خود را وارد کنید. بعد از ورود اطلاعات، می توانید انتخاب رشته را انجام دهید.

بهتر است قبل از پرداختن به ثبت نام یکبار دفترچه را مطالعه کنید و 20 انتخاب خود را مشخص کنید. واحدهای زیادی ارایه دهنده کارشناسی حسابداری علمی کاربردی هستند بنابراین بهتر است مراکزی را که به شما نزدیک هستند، انتخاب کنید تا زمان رفت و آمد شما به حداقل برسد.

نحوه پذیرش کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی حسابداری

پذیرش در کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی حسابداری بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبین ( معدل دوره کاردانی) است .

پذیرش افراد شاغل نیز شرایطی دارد که در اینجا به آن می پردازیم. شاغلین در پذیرش کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی حسابداری باید دقت داشته باشند که شرایط و تعریف شاغل شامل حال آن ها شود. داوطلب شاغل به فردی گفته می شود که در کد و رشته انتخابی مورد نظر که حسابداری است سابقه کار داشته باشد و حداقل سابقه کار قابل قبول یک سال است. همچنین فرد باید دارای شغل مورد تایید دانشگاه علمی کاربردی باشد. به عنوان مثال برای رشته حسابداری بانکی که در مرکز علمی کاربردی بانک تجارت ارائه می شود، شاغل به فردی گفته می شود که از کارکنان رسمی، پیمانی یا قراردادی بانک تجارت در زمینه حسابداری بوده باشد. بنابراین داوطلبین شاغل باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که اشتغال مربوط به خود را دریافت کنند. در صورتی که به عنوان شاغل به انتخاب رشته بپردازید، اما شامل داوطلب شاغل نشوید، قبولی شما باطل خواهد شد.
حال که مقاله کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی حسابداری را مطالعه کرده اید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله لیست دانشگاه های کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی حسابداری را نیز مطالعه کنید.

در صورتی که سوالی در زمینه کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی حسابداری دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *