مهاجرت به آلمان

ویزای همراه و فرزندان جهت تحصیل در آلمان






 


ویزای همراه و فرزندان جهت تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان مزایای بسیار زیادی دارد. مدرسه ها، کالج ها و دانشگاه های آلمان از نظر علمی در سطح  بالایی قرار دارند و کیفیت آموزش و پژوهش در این کشور فوق العاده است.

از سویی دیگر تحصیل در آلمان تقریباً رایگان است. همه این ویژگی ها موجب شده اند که همه ساله هزاران نفر برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی وارد خاک این کشور شوند. فارغ التحصیلان در آلمان در صورتی که در این کشور مشغول به کار شوند، می توانند بعد از مدتی اقامت موقت را به اقامت دائم تبدیل کنند.

ویزای همراه و فرزندان جهت تحصیل در آلمان ، یکی از دغدغه های کسانی است که صاحب همسر و فرزند هستند و قصد تحصیل در آلمان را دارند. آن ها می خواهند بدانند که آیا می توانند در مدت تحصیل در این کشور اعضای خانواده شان را در کنار خودشان داشته باشند یا نه.

 همچنین یکی از سوال های والدینی که فرزندانشان را برای تحصیل در مدرسه های آلمانی به این کشور می فرستند، این است که آیا همراهی فرزندشان در آلمان امکان پذیر است یا نه.

در این مقاله تلاش کرده ایم تا به موضوع ویزای همراه و فرزندان جهت تحصیل در آلمان بپردازیم.

شرایط ویزای همراه آلمان

وقتی فردی متأهل است و قصد دارد از طریق روش های مختلفی مثل تحصیل، کاری، سرمایه گذاری کارآفرینی و…. به آلمان وارد شود، می تواند در صورت برخورداری از شرایطی، ویزای همراه و فرزندان جهت تحصیل در آلمان را دریافت کند.

در صورتی که فرد از یکی از دانشگاه های آلمان پذیرش بگیرد، همسر و فرزندان زیر 18 سال او می توانند برای دریافت ویزای همراه اقدام کنند. همسری که ویزای همراه آلمان را دریافت می کند، در مدت زمانی که همسرش در حال تحصیل در آلمان است، می تواند در آلمان کار کند.

یکی از شرایط اولیه برای تقاضای ویزای همراه این است که همسران بالای 18 سال سن داشته باشند و فردی که قصد دارد همراه همسرش وارد آلمان شود باید با زبان آلمانی آشنا باشد. همچنین مجوز اقامت و مکان مسکونی ای که به اندازه کافی جا داشته باشد، از ملزومات دریافت ویزای همراه هستند.

شرایط تحصیل در مدارس آلمان

از آن جایی که مدارس آلمان از امکانات بسیار سطح بالایی برخوردارند و شانس ورود به دانشگاه های معتبر آلمان، بعد از تحصیل در مدارس این کشور بیشتر می شود، والدین بسیاری تصمیم می گیرند که فرزندانشان را برای تحصیل به کشور آلمان بفرستند. کودکان و نوجوانان برای تحصیل در این کشور به ویزای دانش آموزی نیاز دارند.

پدر و مادر یک دانش آموز بین المللی در صورتی می توانند در این کشور همراهی اش کنند که خودشان به دلیلی مثل تحصیل، مهاجرت کاری، سرمایه گذاری و کارآفرینی و… اقامت موقت آلمان را اخذ کرده باشند. وقتی کسی به صورت قانونی ساکن آلمان است، فرزندانش مجوز تحصیل در مدارس این کشور را دارند و می توانند در مدارس دولتی، به صورت رایگان تحصیل کند.

اگر پدر و مادر امکان اقامت موقت را در آلمان نداشته باشند، می توانند فرزندشان را به مدارس شبانه روزی بفرستند. همچنین با دریافت ویزای توریستی آلمان که سه ماهه است، این امکان را دارند که به مدت سه ماه در کنار فرزندشان باشند.

در ادامه مطالعه مقاله «مدارس آلمان» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه و فرزندان جهت تحصیل در آلمان، با مشاوران آیدانیتو در زمینه مهاجرت به آلمان، تماس بگیرید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *