آیدانیتو > محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده نقشه برداری آزاد
انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده نقشه برداری آزاد

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده نقشه برداری آزاد






محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی نقشه برداری آزاد

نقشه برداری به علم تعیین شرایط و موقعیت نسبی عوارض روی سطح زمین و اندازه گیری دقیق اطلاق می گردد. با توجه به این تعریف ساده هدف از ایجاد و راه اندازی این رشته تحصیلی مشخص کردن مختصات نقاط در سه بعد مختلف است. به طور معمول، عملیات نقشه برداری دو مرحله مختلف برداشت یا اندازه گیری و محاسبه و ارائه نتایج کار را شامل می شود. در مرحله اندازه گیری با استفاده از دستگاه ها، وسایل و روش های مختلفی سعی در به دست آوردن داده های لازم برای مرحله دوم می شود. نتایج کار به شکل رقومی ( در قالب مدل های رقمی لازم و جدول ها و آنالوگ( مقاطع عرضی و طولی و نقشه) عرضه می شود. رشته نقشه برداری به عنوان رشته ای دانشگاهی محبوبی در مقاطع مختلف تحصیلی مورد تدریس قرار می گیرد. به جهت تمایل و علاقه شماری از داوطلبان به تحصیل رشته نقشه برداری در دانشگاه آزاد اسلامی موضوع مطلب حاضر را به موضوع محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی نقشه برداری آزاد اختصاص داده ایم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی و مفیدی را در ارتباط با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی نقشه برداری آزاد به دست آورید.

در مورد رشته مهندسی نقشه برداری چه می دانید؟

رشته مهندسی نقشه برداری رشته ای است که در آن مباحث مرتبط با روش های مختلف و متنوع جمع آوری اطلاعات زمینی با هدف تهیه و آماده سازی نقشه جهت کاربران مختلف مطرح می شود. به طور معمول لزوم تهیه نقشه در این رشته تحصیلی بسیار روشن و واضح است. به عنوان مثال وجود نقشه ای مناسب و دقیق در فعالیت های مختلف عمرانی همچون احداث مترو و تونل، خطوط انتقال آب و نیرو و احداث راه ها ضروری ترین و اولین پارامتر است. نقشه برداری به فن و علم تجزیه و تحلیل، پردازش و نمایش اطلاعات با هدف اجرای انواع پروژه های عمرانی اطلاق می شود. به عبارت دیگر، زمانی که مکان دقیق احداث و ساخت یک سازه مشخص می شود نخستین کار نقشه برداری است. بدین وسیله نقشه مربوط به آن منطقه و پستی بلندی های آن تعیین می گردد و بر طبق آن نحوه، میزان و مکان خاک برداری مشخص می شود. در میان زمینه های کاربرد نقشه برداری می توان به نقشه برداری نظامی، شهری، زیرزمینی، ثبتی و مسیر اشاره کرد.

دانشگاه های پذیرنده نقشه برداری آزاد

در این بخش از مقاله مرتبط با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده نقشه برداری آزاد به ذکر دانشگاه های پذیرنده این رشته در مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد برای شما می پردازیم.

ردیف

دانشگاه های پذیرنده مهندسی نقشه برداری آزاد

1

دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان واحد دولت آباد

2

دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز واحد هشتگرد

3

دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی واحد بناب

4

دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی واحد خوی

5

دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی واحد شبستر

6

دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی واحد مراغه

7

دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی واحد ممقان

8

دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان واحد زنجان

9

دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان واحد شاهرود

10

دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس واحد آباده

11

دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین واحد قزوین

12

دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان واحد سنندج

محل قبولی مهندسی نقشه برداری آزاد

باید عرض کنیم که رشته نقشه برداری از آن گروه رشته هایی است که در دانشگاه آزاد اسلامی به شکل بدون آزمون برای دانشجویان عرضه می گردد. با این اوصاف رتبه ای نیز برای رشته نقشه برداری وجود ندارد.
در این مقاله به تحلیل و بررسی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده نقشه برداری آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد بزنید.
اگر سوالی در زمینه محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده نقشه برداری آزاد ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *