آیدانیتو > محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی راه آهن آزاد
انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی راه آهن آزاد

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی راه آهن آزاد






محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی راه آهن آزاد

از جمله عوامل اصلی و تعین کننده در دنیای امروز حمل و نقل است. در واقع حمل و نقل نقشی حیاتی و چشمگیری را در فرهنگ و اقتصاد نیز بازی می کند. در میان انواع مختلف حمل و نقل، حمل و نقل ریلی از اهمیت و مزیت های بسیاری برخوردار است. شمار زیادی از کشورهای نیمه صنعتی و صنعتی از سال های دور تاکنون به این پدیده مهم و پر ارزش پرداختند و اقدام به تجهیز شبکه حمل ونقل خود با حمل و نقل ریلی کرده اند. تا جایی که در حال حاضر شمار زیادی از کشورهای دنیا به این مرحله رسیده اند که به جای دستیابی به توسعه کمی به دنبال همسو کردن و هماهنگی صنعت حمل ونقل ریلی با سایر پدیده های صنعتی و علمی پیشرو همچون سیستم های ارتباط جمعی و الکترونیک باشند. در حقیقت، هدف اساسی آن ها رسیدن هر چه سریع تر از مبدأ به مقصد و امکان جابجایی پر حجم کالا و مسافران است. به  دلیل علاقه احتمالی داوطلبان ورود به دانشگاه آزاد به رشته مهندسی راه آهن موضوع مقاله حاضر را به بحث در رابطه با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی راه آهن آزاد اختصاص داده ایم. پس ما را همراهی کنید تا تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را در رابطه با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی راه آهن آزاد به دست آورید.

در مورد رشته مهندسی راه آهن چه می دانید؟

مهندسی راه آهن از جمله اصلی ترین و مهم ترین تخصص های ضروری جهت توسعه، نگهداری و ایجاد سیستم حمل ونقل ریلی در هر جامعه ای محسوب می شود. مهندسی راه آهن به نگهداری، ساخت، مدیریت و همین طور طراحی و برنامه ریزی انواع سیستم حمل ونقل ریلی و ماشین های ریلی در کشور می پردازد. هر یک از متخصصان راه آهن از تخصص خاص و ویژه ای برخوردار هستند. در کشور ما ایران سه تخصص اصلی برای این قبیل افراد در نظر گرفته شده است که شامل مهندسی سیستم حمل و نقل ریلی، مهندسی ماشین های ریلی و مهندسی خط و سازه های ریلی است. در میان وظایف مختلف یک مهندس راه آهن می توان از بهره برداری بهینه از منابع مختلف و تجهیزات و امکانات حمل و نقل ریلی یاد کرد. یک فرد علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی راه آهن لزوماً باید از توان سازماندهی و مدیریت و انجام برنامه ریزی مناسب برخوردار باشد. در رابطه با بازار کار رشته مهندسی راه آهن باید عرض کنیم که یک فرد فارغ التحصیل این رشته تحصیلی امکان فعالیت در مترو، راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات پژوهشی، شرکت های مشاوره مهندسی، کارخانجات لوکوموتیو سازی و واگن را دارد.

دانشگاه های پذیرنده مهندسی راه آهن آزاد

در این بخش از مقاله مرتبط با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی راه آهن آزاد به ذکر دانشگاه های پذیرنده این رشته تحصیلی برای شما دوستان گرامی می پردازیم. لیست دانشگاه های عنوان شده در دوره کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد در رشته مهندسی راه آهن هستند. جهت اطلاع از وجود یا عدم وجود رشته مهندسی راه آهن در سایر مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد و لیست دانشگاه های ارائه دهنده آن ها با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

دانشگاه های پذیرنده مهندسی راه آهن آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس- واحد ارسنجان

دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس- واحد شیراز

باید خدمت شما عرض کنیم که از رشته مهندسی راه آهن در دفترچه کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد تحت عنوان مهندسی بهره برداری راه آهن یادشده است.

محل قبولی مهندسی راه آهن آزاد

رشته مهندسی راه آهن در ردیف رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت بدون آزمون است. با این اوصاف هیچ رتبه قبولی برای رشته مهندسی راه آهن وجود ندارد.
در این مقاله به تحلیل و بررسی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی راه آهن آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری مهندسی راه آهن 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مهندسی راه آهن آزاد ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *