انتخاب رشته هنر

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده سینما سراسری

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده سینما سراسری






محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده سینما سراسری

سینما رشته ای است که با پیشرفت های شگفت انگیز و جاذبه های بسیاری برای هر فرد دانشجوی مشغول به تحصیل در آن همراه است. اگر چه عبارت های ساده و ماندگاری همچون سکانس بندی فیلم ها، کات زدن، صدا و نور بسیار در عرصه سینما رایج هستند اما سینما تنها محدود و منحصر به این موارد نیست. بلکه سینما تحت عنوان رشته ای علمی با علوم مختلف تخصصی نیز ارتباط دارد. امروزه سینما تبدیل به صنعتی صاحب نام و پولساز شده است و به عنوان هنر هفتم در میان مردم جامعه شهره است. به دلیل علاقه وافر شماری از شما داوطلبان و متقاضیان آزمون سراسری 98 به رشته سینما در این مقاله سعی در آشنایی شما با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده سینما سراسری را داریم. در نتیجه، موضوع مقاله حاضر را به بحث در رابطه با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده سینما سراسری اختصاص داده ایم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات مفیدی را در ارتباط با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده سینما سراسری به دست آورید.

آشنایی مختصر با رشته سینما

لغت سیما از زبان یونانی استخراج شده است که معنای آن جنبش است. نخستین مخترع دوربین فیلمبرداری که آن روزها به نام سینما توگراف نامیده می شود کسی نبود به جز برادران لومیز که دو برادر اهل فرانسه بودند. دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته سینما در طول دوران تحصیل خود با موسیقی تاریخ هنر ایران و جهان، تحولات سینمای ایران، عکاسی، نوشتن فیلم نامه و نقد و تحلیل فیلم آشنایی لازم را پیدا می کنند. کلیه دانش آموختگان و فارغ التحصیلان رشته سینما امکان فعالیت به عنوان تدوینگر، فیلمبردار، فیلم نامه نویس و کارگردان را در جامعه دارند. حتی امکان جذب این افراد در مراکز آموزشی و هنری نیز وجود دارد. در میان دروس مورد تدریس در رشته سینما می توان از تصویربرداری، اصول و مبانی ارتباطات، اصول بازیگری، شناخت رنگ، اصول فیلنامه نویسی، سبک های ادبی جهان، گریم، جلوه های خاص و تاریخ اجتماعی جهان نام برد.

دانشگاه های پذیرنده سینما سراسری

در این بخش از مطلب مرتبط با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده سینما سراسری به ذکر دانشگاه های پذیرنده سینما سراسری برای شما عزیزان می پردازیم.

دانشگاه های پذیرنده سینما سراسری

دانشگاه هنر استان تهران- دانشگاه غیرانتفاعی

سوره- تهران

همان طور که ملاحظه می کنید رشته سینما در دانشگاه های سراسری تنها در دو دانشگاه که یکی دانشگاه هنر واقع در استان تهران و دیگری دانشگاه غیرانتفاعی سوره است برای علاقه مندان ارائه می شود. در نتیجه و با توجه به این موضوع ملاحظه می کنید که ورود به این رشته با رقابت زیادی بین دانش آموزان و  داوطلبان کنکور همراه است. البته اسامی دانشگاه های پذیرنده سینما ذکر شده در بالا بر طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال گذشته یعنی سال 97 نوشته شده است. جهت کسب اطلاعات کامل و موثقی در رابطه با دانشگاه های پذیرنده سینما سراسری در سال 98 باید تا زمان انتشار دفترچه کنکور 98 در ماه مرداد صبر کنیم..

محل قبولی سینما سراسری

در آخرین قسمت از مقاله مربوط به محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده سینما سراسری به ذکر رتبه قبولی لازم جهت پذیرش در رشته سینما در دو  دانشگاه پذیرنده آن برای شما می پردازیم.

دانشگاه های پذیرنده سینما سراسری

دانشگاه هنر

1-50

استان تهران- دانشگاه غیرانتفاعی سوره- تهران

500-1000

 در این مقاله به تحلیل و بررسی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده سینما سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله بازار کار رشته سینما بزنید.
اگر سوالی در زمینه محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده سینما سراسری ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *