پزشکی بدون کنکور آزاد

لیست رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد

لیست رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد

لیست رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد

امروزه در حالی که شمار زیادی از رشته های تحصیلی دانشگاهی متقاضیان و طرفداران خود را از دست داده اند رشته های پیراپزشکی و علوم پزشکی هم چنان در ردیف بهترین ها و پرطرفدارترین رشته های تحصیلی قرار دارند. در صدر همه این رشته های دانشگاهی رشته پزشکی به دلیل جایگاه اجتماعی و درآمد مناسب محبوبیت بیشتری در میان مردم و داوطلبان دارد. افراد زیادی هستند که حتی چندین سال برای قبولی در رشته پزشکی پشت کنکور می ماند تا زمانی که به آرزوی خود یعنی قبولی در این رشته جامعه عمل بپوشانند. در این مقاله به بحث در رابطه با لیست رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد برای شما می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با لیست رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد به دست آورید.

لیست رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد

در این بخش از مقاله مرتبط با لیست رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که امکان تحصیل در رشته های مرتبط با پزشکی به صورت بدون کنکور و در دانشگاه آزاد به هیچ وجه برای داوطلبان وجود ندارد و تحت هیچ شرایطی نمی توان برای تحصیل رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد اقدام کرد. البته در سال های گذشته داوطلبان مایل به تحصیل در رشته های پزشکی به صورت بدون آزمون با عزیمت به خارج از کشور و گذراندن 72 واحد درسی از رشته های مرتبط با پزشکی و سپس بازگشت به ایران از طریق گرفتن انتقالی به یکی از دانشگاه های پردیس خودگردان می توانستند به تحصیل بدون کنکور در رشته های پزشکی بپردازند. البته این قانون در حال حاضر و در واقع از سال گذشته تاکنون با تغییرات کلی مواجه بوده است. ماجرا از این قرار است که هر فرد پس از عزیمت به خارج از ایران جهت تحصیل در رشته های مرتبط با پزشکی در یکی از دانشگاه های مورد تأیید ایران دیگر به هیچ وجه امکان بازگشت به ایران و گرفتن انتقالی به دانشگاه پردیس خودگردان را ندارند و باید تا ترم آخر تحصیل در رشته های پزشکی در خارج اقامت داشته باشند.

نکات مهم اخذ پذیرش در رشته های پزشکی

درست است که امکان تحصیل در رشته های پزشکی در ایران به هیچ وجه برای علاقه مندان و متقاضیان چه در دانشگاه آزاد و چه در دانشگاه های سراسری فراهم نیست و هرگز نمی توانیم لیست رشته های پزشکی دانشگاه آزاد بدون کنکور و همین طور سراسری را داشته باشیم. اما همان طور که در بالا خاطر نشان کردیم هر فرد در صورت برخورداری از شرایط و ضوابطی از جمله شرایط مالی می تواند برای تحصیل در رشته های پزشکی در یک از دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت اقدامات لازم را انجام دهد. در صورت گرفتن تصمیم جدی در رابطه با تحصیل رشته های پزشکی در یکی از دانشگاه های خارج ایران برای گرفتن مشاوره های لازم در این رابطه می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

آشنایی با دانشگاه های خارجی پذیرنده رشته های پزشکی

در این بخش از مقاله حاضر به ذکر شماری از دانشگاه های خارجی پذیرنده رشته های پزشکی در خارج از ایران که مورد تأیید وزارت بهداشت هستند برای شما عزیزان می پردازیم. برای آشنایی با لیست دانشگاه های خارجی پذیرنده رشته های گروه پزشکی با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. لیست دانشگاه های ارائه شده در زیر در کشورهای مختلف ذکر می شوند و مختص ورودی های سال تحصیلی 2020-2019 هستند.

نام کشور

نام دانشگاه

Austria

university Innsbruk

university of vienna

canada

university of warterloo

university of ottawa

university of montreal

university of toronto

France

university of Bordeaux

university of Angers

university of Nantes

university of Strasbourg

university Paris- sud

university Franche- comte

university Paris Descartes

university Grenoble Alpes

 

در جدول بالا اسامی تعدادی از دانشگاه های پذیرنده رشته های پزشکی بدون آزمون در سه کشور فرانسه، کانادا و استرالیا را خدمتتان عنوان کردیم. اما شاید این سؤال برایتان مطرح شود که از بین این لیست طولانی دانشگاه ها کدام یک از بقیه سطح کیفی بهتری دارند و استقبال از تحصیل در آن ها بیشتر است؟ در صورت نیاز به اطلاع از این که کدام یک ازدانشگاه های آورده شده در بالا از بقیه بهتر و باکیفیت تر هستند می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
در پایان مقاله لیست رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد پیشنهاد می‌کنیم به مقاله پزشکی بدون کنکور هم سر بزنید.
برای کسب آگاهی از لیست رشته های پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد و دانشگاه هایی که رشته ی مورد علاقه تان را ارائه می دهند، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *