ارشد بدون آزمون

لیست دانشگاه‌های ارشد بدون کنکور

لیست دانشگاه‌های ارشد بدون کنکور

لیست دانشگاه‌های ارشد بدون کنکور

در سال‌های گذشته که امکان ورود کارشناسی ارشد بدون کنکور به دانشگاه‌ فراهم شده است، داوطلبان زیادی مشتاقند بدانند بدون آزمون ورودی چگونه می‌توانند در مقطع ارشد به دانشگاه وارد شده و تحصیل کنند. به جز شرایط ثبت‌نام در دوره‌های بدون کنکور در دوره‌های مختلف، داوطلبان مایلند به دانستن این موضوع هستند که به کدام دانشگاه‌ها و در چه رشته‌هایی بدون کنکور می‌توانند وارد شوند و هر دانشگاه چه شرایطی را برای ورود به این دوره‌های در نظر گرفته است. در مطلب پیش‌رو که به بررسی لیست دانشگاه‌های ارشد بدون کنکور اختصاص دارد، به این سوالات و دغدغه‌های داوطلبان کارشناسی ارشد پاسخ می‌دهیم.

پذیرش دانشجو بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

در دانشگاه آزاد فقط داوطلبانی که از شرایط استعدادهای درخشان برخوردار باشند، می‌توانند بدون کنکور به مقطع کارشناسی وارد شوند. به عبارت دیگر ورود بدون کنکور به دوره‌ی کارشناسی ارشد فقط مختص به دانش‌آموختگان ممتاز دوره‌ی کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی است. دانشگاه آزاد برای «دانش‌آموخته‌ی ممتاز» تعریف مشخصی دارد و اگر داوطلبی که در دوره‌ی کارشناسی در واحدهای مختلف این دانشگاه تحصیل کرده‌اند، مشمول این تعریف شوند می‌توانند متقاضی تحصیل در دوره‌ی بدون کنکور را در سطح تحصیلات تکمیلی باشند.

در دانشگاه آزاد 10 درصد ظرفیت رشته‌محل‌ها برای دانش‌اموختگان ممتاز یا همان مشمولان طرح پذیرش بدون کنکور استعدادهای درخشان در نظر گرفته شده است. از نظر مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، دانش‌آموخته‌ی ممتاز فردی است که در رشته‌های غیر علوم انسانی حداقل معدلش حداقل 16 و در رشته‌های علوم انسانی حداقل 17 باشد و تحصیلش در دوره‌ی کارشناسی پیوسته بیشتر از 8 نیم‌سال تحصیلی طول نکشیده باشد. این مدت برای کارشناسی ناپیوسته 4 نیم‌سال است (مرخصی بدون احتساب سنوات و ترم تابستانی جزو نیم‌سال‌های تحصیلی حساب نمی‌شوند).

متقاضیان حائز شرایط تنها یک بار در هر سال تحصیلی پذیرش می‌شوند. داوطلبان در مقطع کارشناسی ارشد نمی‌توانند تغییر رشته دهند و فقط در رشته یا رشته‌های همنام یا نزدیک به رشته‌ی کارشناسی‌شان می‌توانند تحصیل کنند. لیست دانشگاه‌های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد و رشته‌ها و واحدهایی که در هر رشته دانشجو می‌پذیرند در دفترچه بدون کنکور دانشگاه آزاد منتشر می‌شود.

پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری

در دانشگاه‌های سراسری هم مانند دانشگاه آزاد، فقط دانش‌آموختگان ممتاز دوره‌ی کارشناسی می‌توانند بدون کنکور به مقطع کارشناسی ارشد وارد شوند. دانش‌آموختگان برتر فقط در دوره‌ی روزانه کارشناسی ارشد پذیرفته می‌شوند. در دانشگاه‌های سراسری، هر دانشگاه به طور مجزا برای پذیرش دانشجویان بدون کنکور ارشد اطلاعیه صادر کرده و شرایط خود را اعلام می‌کند. دانش‌آموختگان ممتاز یا استعدادهای درخشان، فارغ‌التحصیلان دوره‌ی کارشناسی هستند که معدل بالای 16 در دوره‌ی کارشناسی به دست آورده‌، تحصیل در این دوره را در حداکثر هشت ترم به پایان رسانده‌اند و تا آخر ترم ششم لیسانس براساس سه چهارم واحدهای درسی گذرانده شده جزو 15 درصد دانشجویان ممتاز هم‌ورودی خود هستند.
اگر سوالی در زمینه پذیرش بدون کنکور ارشد در دانشگاه های سراسری دارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

کدام دانشگاه ها از نظر علمی در سطح بالاتری هستند؟

در فرآیند انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. دانشگاه ها از جنبه های مختلف با یکدیگر متفاوت اند. مسافت دانشگاه تا محل زندگی، سطح علمی دانشگاه، امکان ادامه تحصیل در وحد دانشگاهی، تجهیزات و امکانات رفاهی دانشگاهی (مانند خوابگاه) و شهریه از جمله مهم ترین مواردی هستند که در انتخاب دانشگاه باید به آن دقت کنید. با توجه به این تراز علمی هر دانشگاهی با دانشگاه دیگر متفاوت است، پیشنهاد ما این است که برای آگاهی از دانشگاه های برتر در رشته مورد نظرتان، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
سطح علمی دانشگاه، نقش مهمی در آینده تحصیلی و شغلی شما خواهد داشت. برای آگاهی از بهترین دانشگاه ها در رشته مورد علاقه تان، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

شهریه ی کدام دانشگاه کمتر است؟

شهریه از جمله مواردی است که در مبحث انتخاب نوع دانشگاه، حتما باید به آن دقت کنید. شهریه در انواع دانشگاه ها متفاوت است. روش های مختلفی مانند دریافت وام وجود دارد که می توانید برای پرداخت شهریه به کار ببرید. راستی چرا به دنبال یک کار پاره وقت یا راه اندازی یک کسب و کار در حین تحصیل تان نیستید؟ پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از شهریه دانشگاه ها و روش های پرداخت آن با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن جامع ترین اطلاعات را در زمینه کسب و کار و شغل یابی در اختیار شما قرار می دهند.
پیشنهاد می کنیم برای مقایسه ی شهریه دانشگاه ها و آگاهی از روش های پرداخت آن، مشاوره شغلی و راه اندازی کسب و کار، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

در کدام دانشگاه ها راحت تر پذیرفته می شوم؟

از اولین سوالاتی که ذهن داوطلبان تحصیل بدون کنکور را به خود مشغول می کند این است که کدام یک از دانشگاه ها، شرایط راحت تری برای پذیرش دارند. با توجه به اینکه پذیرش بدون کنکور نیز شرایط و ضوابطی دارد و این ضوبط در انواع دانشگاه ها متفاوت است، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از شرایط پذیرش دانشگاه های بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
جهت آگاهی از شرایط پذیرش انواع دانشگاه های بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
شما عزیزان می‌توانید از طریق لینک رو به رو مراحل ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد را مشاهده نمایید

لیست دانشگاه‌های ارشد بدون کنکور سراسری

در سال های گذشته دانشگاه‌های زیر برای پذیرش بدون کنکور دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد، اعلام آمادگی کرده‌ و شرایط خود را اعلام کرده‌اند. با توجه به اینکه در سال جدید و در هنگام نگارش این مقاله هنوز لیست رشته ها مشخص نشده است، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از لیست دانشگاه های ارشد بدون کنکور سراسری با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دانشگاه صنعتی اراکدانشگاه صنعتی شریفدانشگاه صنعتی اصفهان
دانشگاه صنعتی قوچاندانشگاه صنعتی ارومیهدانشگاه صنعتی سیرجان
دانشگاه صنعتی بیرجنددانشگاه صنعتی شاهروددانشگاه صنعتی کرمانشاه
دانشگاه صنعتی شیرازدانشگاه صنعتی قمدانشگاه صنعتی امیرکبیر
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابلدانشگاه صنعتی همداندانشگاه صنعتی خاتم ‌الانبیای بهبهان
دانشگاه صنعت نفتدانشگاه علم و صنعتدانشگاه فناوری‌‌های نوین آمل
دانشگاه علم و فناوری مازندراندانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهردانشگاه شیخ بهایی
دانشگاه مفیددانشگاه مذاهب اسلامیدانشگاه اصول‌الدین
دانشگاه قرآن و حدیثدانشگاه علوم و معارف قرآن کریمدانشگاه فسا
دانشگاه شهرکرددانشگاه قزویندانشگاه یاسوج
دانشگاه دامغاندانشگاه گیلاندانشگاه ایلام
دانشگاه سمناندانشگاه میبددانشگاه شهرکرد
دانشگاه نیشابوردانشگاه مراغهدانشگاه ارومیه
دانشگاه جیرفتدانشگاه گنبدکاووسدانشگاه زابل
دانشگاه ملایردانشگاه زنجاندانشگاه تبریز
دانشگاه تفرشدانشگاه اردکاندانشگاه شیراز
دانشگاه اصفهاندانشگاه اراکدانشگاه یزد
دانشگاه تبریز(تکمیل ظرفیت استعدادهای درخشان)دانشگاه محقق اردبیلیدانشگاه سیستان و بلوچستان
دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادیدانشگاه رازی کرمانشاهدانشگاه شهید باهنر کرمان
دانشگاه شهید چمران اهوازدانشگاه فردوسی مشهددانشگاه رامین خوزستان
دانشگاه بوعلی همداندانشگاه سلمان فارسی کازروندانشگاه شهید مدنی آذربایجان
دانشگاه حکیم سبزواری سبزواردانشگاه مازندراندانشگاه لرستان
دانشگاه کردستاندانشگاه جهرمدانشگاه قم
دانشگاه کاشاندانشگاه گلستاندانشگاه شهدای هویزه
دانشگاه الزهرادانشگاه شاهددانشگاه علامه طباطبائی
دانشگاه تربیت مدرسدانشگاه شهید بهشتیدانشگاه تهران
دانشگاه خوارزمیدانشگاه حضرت معصومهدانشگاه علم و فرهنگ
مجتمع اموزش عالی بمدانشگاه هنر اسلامی تبریزدانشگاه هنر اصفهان
پژوهشگاه زیست فناوریپژوهشگاه مواد وانرژیپژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران
دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرماندانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگاندانشگاه منابع طبیعی ساری

پذیرش بدون آزمون داوطلبان در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور

معمولا در دانشگاه پیام نور، برخلاف دانشگاه‌های سراسری و آزاد، پذیرش براساس سوابق تحصیلی داوطلبان انجام نمی‌شود و مبنای پذیرش ظرفیت واحدهای دانشگاه پیام نور در رشته‌های مختلف است. در دوره‌ی فراگیر دانشگاه پیام نور واحدهایی دانشگاهی در سراسر کشور در رشته‌های زیر مجموعه‌ی پنج شاخه‌ی علوم انسانی، هنر علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، براساس ضوابط پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد بدون کنکور، از متقاضیان ثبت‌نام می‌کنند. در سال های گذشته لیست رشته‌ها و گرایش‌هایی که در هر واحد دانشگاه پیام نور ارائه می‌شد در دفترچه مربوط به پذیرش فراگیر پیام نور اطلاع‌رسانی می‌شد. اما در سال جدید با توجه به اینکه امکان تغییراتی در روند پذیرش به صورت فراگیر است، هنوز نمی توان به صورت قطعی در مورد جذب دانشجو به صورت فراگیر صحبت کرد. پیشنهاد ما به متقاضیان ثبت‌نام در دوره‌های بدون کنکور دانشگاه‌ها این است که به جز مطلب لیست دانشگاههای ارشد بدون کنکور ، به مقاله‌های ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد هم سر بزنند.
اگر سوالی در زمینه لیست دانشگاههای ارشد بدون کنکور ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

31 دیدگاه در “لیست دانشگاه‌های ارشد بدون کنکور

  1. میلاد گفت:

    سلام لیست دانشگاه های ارشد بدون کنکور 97 را در سایتتون مطالعه کردم . سوالم این بود ارشد بدون کنکور 97 در رشته ی متالوژی برای دانشگاه پردیس خودگران تهران در ارس چه شرایطی باید داشته باشد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، برای پذیرش در پردیس ارشد بدون کنکور ، بایستی معدل حداقل 13 را کسب کنید. ضمن اینکه برای پذیرش ارشد بدون کنکور پردیس باید از مصاحبه نیز امتیاز لازم را کسب کنید.

  2. رامیار گفت:

    سلام
    میخواستم بدون رشته های پیراپزشکی در مقطع ارشد بدون کنکور احتمال داره سال ۹۸ پذیرش دانشجو داشته باشه؟

  3. محمدرضا گفت:

    سلام.هزینه ارشد بدون‌ کنکور پیام نور حدودا چقد میشه هر ترم؟واسه رشته روانشناسی عمومی

  4. سید گفت:

    من ارشد بدون كنكور تهران با معدل میتونم بخونم امکان جابجایی دانشگاه هست یا نه؟

  5. Maryamsobhani گفت:

    سلام و وقت بخير
    سريعترين راه براي ارشد بدون كنكور كدوم يكي از گزينه ها هستش؟ ممنون ميشم راهنمايي كنيد

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، سریع ترین راه تحصیل در دانشگاه بدون کنکور ، پردیس خودگردان است که هم برای ورودی مهر و هم بهمن ماه دانشجو می پذیرد.

  6. Samira گفت:

    سلام من معدل كارشناسي حقوقم ١٨/١٥هستش اينكه ميتونم در دانشگاه آزاد در مقطع ارشد ادامه تحصيل بدم؟چطور ميتونم از پذيرشش مطلع بشم ؟لطفا راهنمايي بفرماييد

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ اطلاعیه پذیرش در دانشگاه آزاد از طریق سهمیه استعداد درخشان معمولا در تیرماه از طریق سایت دانشگاه آزاد منتشر می شود. در ضمن بایستی با توجه به ورودی های سال خود، وضعیت خود را بسنجید.

  7. فافا گفت:

    سلام من اصلا نمی تونم با تلفن شما تماس بگیرم دائما مشغول
    پطوری باید از مشاورانتون کمک بگبرم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، شما می توانید با تلفن همراه خود با شماره 02142258 تماس بگیرید.

  8. مریم گفت:

    سلام من کازشناسی علم اطلاعات دارم و میخوام ارشد بدون آزمون در رشته های علوم تربیتی ادامه تحصیل بدم امکانش هس ؟کدوم دانشگاهها ممنونم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ بله از دو طریق این امکان وجود دارد: 1) ارشد فراگیر پیام نور و 2) پردیس خودگردان

  9. مریم بابازاده گفت:

    سلام و عرض ادب
    من لیسانس کامپیوتر گرایش نرم افزارم معدلم 15 از دانشگاه آزاد،میخوام کارشناسی ارشد بدون کنکور دریکی از رشته های شیمی یا صنایع غذایی ادامه بدم،امکان این تغییر رشته وجود داره و اینکه کدوم یکی از دانشگاه ها پذیرای من هستش؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ بله امکان ادامه تحصیل برای شما وجود دارد. از آنجایی که پذیرش به دو صورت خواهد بود، دانشگاه های مختلفی پذیرای شما خواهند بود.

  10. امید محمدیاری گفت:

    با سلام چرا من نمیتونم با شمارهای شما تماس بگیرم ؟؟؟
    لطفا راهنمایی کنین یا تماس بگیرین
    ممنونم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست خوبم. شما می توانید با شماره 02142258 از همه خطوط ( موبایل و خط ثابت) با ما تماس حاصل فرمایید.

  11. فراز دانشمند گفت:

    در صورت قبول نشدن آزمون ارشد پیام نور راه دیگری نیست که ثبت نام کنند؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، دانشگاه پیام نور به شیوه جذب فراگیر و دانشگاه پردیس کیش تهران و شریف به شیوه بدون کنکور پذیرش دارند.

  12. عاطفه گفت:

    سلام و عرض ادب، من کارشناسی حسابداری دارم از دانشگاه آزاد با معدل 17/73 میخوام در مقطع ارشد بدون کنکور ادامه بدم امکانش هست در تهران پذیرش بشم؟ البته در دانشگاه خودم پذیرش میشم ولی چون الان متاهل هستم همسرم اجازه شهرستان نمیده.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، الویت قبولی با معدل های بالاتر است؛ بنابراین احتمال قبولی شما بالا نیست.

  13. الهام گفت:

    برای کارشناسی ارشد زبان بذون کنکور راهنمایی فرمایید.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام . با مراجعه به سایت http://www.sanjesh.org و دریافت دفترچه ارشد بدون کنکور فراگیر پیام نور میتونید لیست رشته هارو دربیارید

  14. مهدی گفت:

    سلام
    در ترم مهرماه برای ارشد صنایع اطراف شهریار و کرج چه واحدی و با چه هزینه ای در ترم امکان تحصیل رو داده.
    سپاس

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام . اگر منظور شما پذیرش بدون کنکور باشه .. دوحالت میتونید بدون کنکور وارد ارشد بشید : ارشد فراگیر پیام نور و ارشد پردیس خودگردان . ارشد پردیس خودگردان که مقدار شهریه ثابت و متغیر بالای 5 میلیون تومان برای مهندسی ها شهریه در نظر گرفته میشه و ارشد فراگیر پیام نور هم حدود 3 تومن. در مورد اینکه شما کجاها میتونید دانشگاه پیدا کنید باید منتظر باشید تا مهرماه که دفترچه ارشد فراگیر پیام نور در سایت sanjesh.org بیاد و لیست دانشگاه هارو بتونید ازاونجا دربیارید.

  15. معصومه کهن نسب گفت:

    سلام وقتتون بخیر میخواستم فهرست پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد رو میخواستم و تو چه سایتی نشون میدن و شرایطش به چه صورته برای تهران رو میخواستم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. سایت http://www.azmoon.org مراجعه کنید و دفترچه رو دانلود کنید

  16. مژگان گفت:

    من از.انتخاب رشته جا موندم هیچ راهی نیست اینکه بخوای بدون کنکور وارد دانشگاه بشم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام .چرا میتونید . دفترچه کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد در سایت http://www.azmoon.org رو دانلود کنید و بعد از انتخاب کردن رشته مورد نظر خرید کارت اعتباری (مبلغ 46هزار تومان ) انجام بدید و در مرحله آخر ثبتنام کنید

  17. پری گفت:

    سلام خسته نباشید.من ترم اخر مدیریت بانکداری در دانشگاه غیرانتفاعی هستم.با معدل 18.90 .برای پذیرش ارشد در دانشگاه های تهران چه راهی رو ب جز ازمون سراسری پیشنهاد می کنید؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام . روش بدون کنکور ارشد استعداد درخشان و یا پردیس خودگردان روش های بدون کنکوره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *