انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی

ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی






ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی

رشته مترجمی زبان انگلیسی از جمله بهترین و پرکاربردترین رشته های علوم انسانی است که دانشجو با تحصیل در آن، نحوه ترجمه از زبان فارسی به انگلیسی و یا انگلیسی به فارسی را به طور کامل می آموزد. از جمله مهارت های ضروری جهت ادامه تحصیل در این رشته تحصیلی، آشنایی نسبی با زبان انگلیسی است که بدون وجود آن نمی توان در تحصیل در رشته مترجمی زبان انگلیسی به میزان کافی موفق بود. از جمله دانشگاه های پذیرنده این رشته تحصیلی در مقطع کاردانی، دانشگاه علمی کاربردی است که متقاضیان می توانند بدون شرکت در آزمون، به ادامه تحصیل در مقطع کاردانی رشته مترجمی زبان انگلیسی بپردازند. در این مقاله، به بحث در مورد ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی برای شما عزیزان می پردازیم، پس ما را همراهی کنید تا به اطلاعات جامع و کاملی در ارتباط با ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی دست یابید.

شرایط پذیرش کاردانی علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی

یکی از مهم ترین شروط برای پذیرش کاردانی علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی، داشتن گواهی نامه دیپلم شش یا چهار ساله نظام قدیم در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش و یا مدرک دیپلم شاخه های نظری است. در مورد تمامی داوطلبان آقا نیز باید به این نکته توجه کنیم که تحویل کارت هوشمند پایان خدمت و برگه و کارت معافیت دائم در زمان ثبت نام کاردانی علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی برای آن ها ضرورت دارد.

ظرفیت دانشگاه های پذیرنده کاردانی علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی

راجع به ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی باید بگوییم که در گرایش آثار مکتوب و متون رسمی، کمترین ظرفیت به مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 5 مازندران و مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بیرجند اختصاص داده می شود که تقریباً معادل سی نفر است. اما بیشترین ظرفیت پذیرش در این گرایش به دانشگاه هایی همچون مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام، مرکز آموزش علمی- کاربردی فرهنگ و هنر واحد 26 تهران و مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 44 تهران اختصاص دارد. مثال دیگر گرایش آثار دیداری و شنیداری این رشته تحصیلی است که پایین ترین ظرفیت پذیرش آن به مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 04 تهران اختصاص دارد و مراکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 06 تهران- جهاد دانشگاهی مشهد، هتل مجلل درویشی توس و مؤسسه فرهنگی هنری سیاحان، تعداد زیادی دانشجو را در کاردانی علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی پذیرش می کنند ( 75 نفر دانشجو در هر دانشگاه). در پایان این مطلب به ذکر ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی در تعدادی از دانشگاه ها می پردازیم.

رشته  تحصیلی

نام واحد دانشگاهی

ظرفیت

کاردانی حرفه ای مترجمی زبان انگلیسی- آثار دیداری و شنیداری

مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی زنجان

75نفر

مؤسسه فرهنگی هنری پیشرو پژوهان

75نفر

مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر  واحد  46  تهران

75نفر

مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر  واحد  29  تهران

70نفر

مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر  واحد  34  تهران

75نفر

مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر  واحد  15  تهران

75نفر

مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر  واحد  10  تهران

75نفر

 

رشته  تحصیلی

نام واحد دانشگاهی

ظرفیت

کاردانی حرفه ای مترجمی زبان انگلیسی- آثار مکتوب و متون رسمی

مرکز آموزش علمی کاربردی جوادالائمه یزد

75نفر

مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گرگان

75نفر

مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 29 تهران

70نفر

مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی زنجان

75نفر

مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 11 تهران

75نفر

مؤسسه فرهنگی هنری سیاحان

75نفر

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله لیست دانشگاه های کاردانی علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی 97 بزنید.

اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش کاردانی علمی کاربردی مترجمی زبان انگلیسی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *