آیدانیتو > دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی
انتخاب رشته کنکور

دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی






دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی

همان طور که در جریان هستید مقطع کارشناسی ناپیوسته تحت عنوان یک مقطع تحصیلی دانشگاهی پس از دوره کاردانی شناخته می شود. به بیان دیگر، دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره کاردانی در صورت تمایل به ادامه تحصیل لزوماً باید وارد این مقطع تحصیلی شوند. هر دانشگاه پس از اتمام این مقطع تحصیلی اقدام به اعطاء مدرک معتبر کارشناسی به دانش آموختگان این دوره می کند. باید عرض کنیم که مدرک اخذ شده در این دوره به جهت اعتبار و ارزش هیچ گونه فرقی با مدرک کارشناسی پیوسته ندارد و از این نظر مشابه یکدیگر هستند. تنها تفاوت بین دانش آموختگان این دو دوره است. به شکلی که تمامی دانشجویان کارشناسی پیوسته همان گونه که از نام آن بر می آید تحصیلات خود را تا دوره کارشناسی به شکل ناپیوسته طی می کنند به بیان واضح تر، این قبیل افراد در ابتدا مدرک کاردانی و پس از اتمام گواهی نامه کارشناسی را دریافت می کنند. به طور معمول، دوران کارشناسی ناپیوسته در حدود 4 ترم تحصیلی طول می کشد که برابر با دو سال است. البته دانشجویان می توانند این دوره را در 5 ترم تحصیلی یعنی دو سال و نیم به اتمام برسانند. هر ساله، شمار زیادی ازدانشجویان بر حسب علاقه دست به ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی در هر دو دانشگاه سراسری و آزاد می کنند. از این رو جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه موضوع مقاله حاضر را به بحث در مورد دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی اختصاص داده ایم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جالب و مفیدی را در رابطه با دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی به دست آورید.

دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد

پیش از طرح هر موضوعی باید اشاره کنیم که تحصیل در دوره کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد تنها به شکل بدون کنکور انجام می پذیرد. دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد در سال جاری یعنی در سال 97 در ماه مرداد منتشر شد. تمامی داوطلبان امکان دریافت و دانلود این دفترچه را از سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org را داشتند. از جمله محتویات این دفترچه می توان به شرایط اختصاصی و همین طور عمومی ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی اشاره کرد. علاوه بر این، قوانین و مقررات مرتبط با خدمت نظام وظیفه و لیست رشته ها و واحدهای دانشگاهی نیز در دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد به چشم می خورند. در کنار تمام موارد بالا، مدارک ضروری جهت ثبت نام در کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد، انواع وام های دانشجویی و نحوه مراجعه به کلیه واحدهای دانشگاهی جهت انجام ثبت نام نهایی نیز در این دفترچه قابل مطالعه هستند.

دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی سراسری

در ابتدا باید عرض کنیم که پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی به کارشناسی سراسری به دو شکل با آزمون و بدون آزمون انجام می پذیرد. در سال جاری شاهد انتشار دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی سراسری در اردیبهشت ماه بودیم. به بیان دقیق تر این دفترچه جهت ثبت نام در کاردانی به کارشناسی سراسری در تاریخ 97/02/29 انتشار یافت. در میان مندرجات این دفترچه می توان به ذکر تمامی شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان شرکت در دوره کاردانی به کارشناسی سراسری انواع سهمیه ها، قوانین و مقررات نظام وظیفه در نظر گرفته شده برای داوطلبان ذکور، جدول ضرایب و مواد امتحانی، مدارک لازم برای انتخاب رشته و ثبت نام در کاردانی به کارشناسی سراسری را می توان مورد مطالعه قرار داد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی

در آخرین بخش از این مقاله، بر طبق نیاز شما داوطلبان لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی قرار داده شده است.
دانلود دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی
در این مقاله به تحلیل و بررسی دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی بزنید.
اگر سوالی در زمینه دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *