آیدانیتو > دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری
انتخاب رشته دکتری

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری






دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری

در این مقاله با موضوع دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری همراهتان هستیم. مقطع دکتری و کسب عنوان دکتر به عنوان فردی متخصص در رشته ای خاص برای داوطلبین آزمون دکتری حائز اهمیت است. برای رسیدن به این هدف باید در آزمون دکتری پذیرفته شوید. البته تنها پذیرش در کنکور کافی نیست بلکه باید مرحله مصاحبه را نیز پشت سر بگذارید. اگر بعد از مصاحبه جزء پذیرفته شدگان قرار نگرفتید، ناراحت نشوید زیرا اگر رشته شما در دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری قرار گرفته باشد، می توانید مجدد برای قبولی در دکتری اقدام کنید.

شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری سراسری

دانشگاه سراسری بعد از اعلام نهایی نتایج پذیرفته شدگان دکتری، مهلتی را برای ثبت نام در نظر می گیرد و بعد از اتمام زمان ثبت نام در رشته واحدهایی که ظرفیت خالی مانده دارند، مجدداً دانشجو می پذیرد. این مرحله از پذیرش با نام تکمیل ظرفیت شناخته می شود. رشته واحدهایی که امکان پذیرش مجدد دانشجو را دارند، در دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری درج می شوند. داوطلبینی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند و دعوت به مصاحبه شده اند، می توانند دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری را مطالعه کنند و در صورتی که نام رشته محل موردنظرشان در دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری آمده باشد، به انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت بپردازند.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری

نتایج پذیرفته شدگان دکتری در اوایل شهریورماه اعلام شده است و تا مهرماه مهلت ثبت نام درنظر گرفته شده است. بنابراین انتظار می رود دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری در نیمه مهرماه انتشار یابد. برای اطلاع از زمان دقیق انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری ، اطلاعیه های سازمان سنجش را دنبال کنید و یا با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری به مدت یک هفته بر روی سایت سنجش قرار خواهد گرفت و داوطلبین می توانند در مدت زمان اعلام شده به انتخاب رشته بپردازند.

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری

همان طور که گفتیم تمامی افرادی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند و دعوت به مصاحبه شده اند، می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند. اگر شما جزو افراد پذیرفته شده در دکتری هستید اما به علت عدم رضایت از محل پذیرش، مایل به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت هستید، به این نکته دقت کنید که درصورت قبولی در مرحله تکمیل ظرفیت قبولی قبلی شما باطل می شود.
برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری بایستی به سایت سنجش مراجعه کنید و دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری را دریافت کنید. سپس از بین کد رشته محل های درج شده در دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری ، 1 تا 15 کد رشته محل را انتخاب کنید. یادتان نرود که انتخاب های خود را بر اساس علاقه و صلاح دید خود اولویت بندی کنید. در نهایت پس از تکمیل و ارسال فرم انتخاب رشته از طریق سایت سنجش، در انتظار اعلام نتایج بمانید. نتایج تکمیل ظرفیت در آبان ماه اعلام خواهد شد.

در این مقاله به بررسی دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری پرداختیم. برای اطلاع از نحوه ثبت نام مقاله ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری را مطالعه کنید.

چنانچه هر گونه سؤالی در رابطه با دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری و یا ثبت نام تکمیل ظرفیت سراسری دارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *