آیدانیتو > تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی عمران آزاد
تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد

تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی عمران آزاد

تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی عمران آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر یکی از بزرگترین مراکز آموزش و پژوهشی است که در رشته های مختلف و گروه های آزمایشی مختلف دانشجو می پذیرد. یکی از مقاطعی که دانشگاه آزاد آن را ارائه می کند، مقطع کاردانی به کارشناسی است، کاردانی به کارشناسی یا کارشناسی ناپیوسته دوره ای است که پیش نیاز آن مدرک کاردانی بوده و تعداد واحدهای آن تقریباً 65 تا 70 واحد است و دو تا سه سال به طول می انجامد.

رشته عمران نیز که از رشته های پرطرفدار و رشته های بنام دانشگاه آزاد محسوب می شود، در مقطع کارشناسی ناپیوسته ارائه می شود، برخی از داوطلبان با وجود این که به رشته عمران علاقه زیادی دارند و در کنکور سراسری هم موفق نشده اند، می توانند تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی عمران آزاد را انتخاب کنند. در ادامه شما را با زمان و نحوه انتخاب رشته و نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی عمران آزاد آشنا خواهیم کرد.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی عمران آزاد

داوطلبان عزیز باید توجه کنند که تنها شرط شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی عمران آزاد ، شرکت در کنکور سراسری و صدور کارنامه است. بنابراین اگر از انتخاب رشته آزاد جا مانده اید هم می توانید در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی عمران آزاد شرکت داشته باشید.

زمان تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی عمران آزاد

معمولاً داوطلبان زیادی هستند که قصد دارند در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی عمران آزاد شرکت کنند. بایستی به آن دسته از داوطلبانی که در رشته های دیگر پذیرفته شده اند اما به دلیل علاقه مندی به رشته عمران قصد دارند بار دیگر شانس خود را امتحان کنند، بگوییم که تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی عمران آزاد بعد از ثبت نام اصلی و بعد از مشخص شدن تعداد ظرفیت های خالی و اعلام دانشگاه ها انجام می شود. طبق روال سال های گذشته انتظار می رود در اواخر مهر ماه تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته عمران آزاد انجام شود. در ادامه از نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی عمران آزاد مطلع خواهید شد.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی عمران آزاد

چنانچه قصد انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی عمران آزاد را دارید باید به تعداد انتخاب هایتان توجه کنید. شما مجاز به انتخاب 20 کد رشته هستید، بنابراین بهتر است با دقت انتخاب های خود را درج کنید. نحوه چینش کد رشته ها در مرحله تکمیل ظرفیت نیز اهمیت بالایی دارد، به این دلیل که داوطلبان در اولین کد رشته ای که مجاز باشند، قبول می شوند و سایر انتخاب های آن ها مورد توجه قرار نمی گیرد.

در ضمن اگر در شهریور ماه در هر رشته ای قبول شده باشید با شرکت در تکمیل ظرفیت، انتخاب و قبولی قبلی شما لغو می شود و تنها می توانید در رشته ای که در تکمیل ظرفیت پذیرفته شده اید، ثبت نام و تحصیل کنید.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه ی مقاله ی تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی عمران آزاد، مقاله ی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را نیز مطالعه کنید تا در صورت عدم قبولی از راه های دیگر تحصیل در رشته مورد علاقه ی خود مطلع شوید.

اگر سوالی پیرامون تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی عمران آزاد و زمان شروع و اعلام نتایج آن دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *