تکمیل ظرفیت بدون کنکور دکتری آزاد

تکمیل ظرفیت بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد






تکمیل ظرفیت بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد به دو صورت با آزمون و بدون آزمون دانشجوی دکتری می پذیرد.پذیرش دانشجو بدون آزمون صرفا مختص به داوطلبین استعداد درخشان است و سایر داوطلبان نمیتوانند بدون شرکت در آزمون دکتری وارد مقطع دکتری شوند.آزمون دکتری به مانند سایر آزمون های دانشگاه آزاد دارای مرحله تکمیل ظرفیت نیز هست. سوالی که پیش می آید این است که آیا داوطلبین استعداد درخشان نیز دارای تکمیل ظرفیت بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد هستند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر، مرحله ای به نام تکمیل ظرفیت بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد برگزار نمیشود. داوطلبین استعداد درخشان پذیرفته نشده امکان شرکت در تکمیل ظرفیت بدون آزمون دکتری آزاد را ندارند.

شرایط و نحوه شرکت در دکتری دانشگاه آزاد بدون کنکور

ورود به مقطع دکتری تنها مخصوص داوطلبین استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد است. و تنها داوطلبین استعداد درخشان دانشگاه آزاد می توانند در دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد شرکت کنند. این داوطلبان بعد از انتخاب رشته به مصاحبه دعوت خواهند شد ، و پذیرش آنها منوط به قبولی در مصاحبه است.

داوطلبین دکتری بدون آزمون آزاد که در گروه پذیرفته شدگان قرار نگرفته شده اند می توانند برای آزمون دکتری سال بعد آماده شوند و یا به فکر تحصیل در مقطع دکتری بدون کنکور باشند.

مصاحبه دکتری بدون کنکور

همان طور که گفتیم پذیرش در مقطع دکتری برای داوطلبین استعداد درخشان پذیرفته شده در مرحله اول به طور کامل به نمره مصاحبه بستگی دارد. اما نمره مصاحبه از چه مواردی تشکیل شده است؟

مصاحبه دکتری یک جلسه پرسش و پاسخ است تا میزان اطلاعات و نوع عملکرد شما مورد ارزیابی قرار گیرد. برای مصاحبه، داشتن یک رزومه مناسب لازم است. رزومه شما باید شامل مدارک مقاطع تحصیلی، مقالات، پوستر ها و همایش های شرکت کرده، کتاب های ترجمه شده و تالیف شده باشد. تسلط بر پایان نامه و زبان انگیلیسی نیز دارای اهمیت بالایی است. علاوه بر اینها قدرت بیان، کنترل رفتار و نوع پوشش نیز مهم تلقی میشود.

هر یک از موارد فوق دارای امتیازی جداگانه است. و شما باید بتوانید مجموع امتیازات خود را به حد نصاب لازم برسانید. امتیاز بندی مصاحبه برای داوطلبین استعداد درخشان و داوطلبین شرکت کننده در آزمون یکسان است.

 

تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد

داوطلبینی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند و دعوت به مصاحبه شده اند در مصاحبه امتیاز کافی را کسب نکرده اند و یا در مصاحبه شرکت نکرده اند، می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد شرکت کنند. این داوطلبان تنها می توانند در محل هایی که دعوت به مصاحبه شده اند به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت بپردازند.

داوطلبانی که موفق به پذیرش در آزمون دکتری شده اند و در دانشگاه پذیرفته ثبت نام کرده اند حق شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد را ندارند.

به داوطلبینی که در انتظار تکمیل ظرفیت بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد بوده اند پیشنهاد میکنیم نگاهی هم به دکتری بدون کنکور پردیس بیندازید و آن را نیز بررسی کنند.

دکتری پردیس بدون آزمون

همان طور که گفتیم مرحله تکمیل ظرفیت بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد وجود ندارد و شما که داوطلب تحصیل بدون کنکور دکتری هستید میتوانید در پردیس های خودگردان به تحصیل دکتری بپردازید. به این منظور یک ثبت نام اولیه انجام می دهید و سپس به مصاحبه دعوت میشوید. پذیرش نهایی در پردیس های خود گردان نیز به قبولی در مصاحبه بستگی دارد. به این منظور میتوانید مقاله دکتری بدون آزمون پردیس 97 را مطالعه کنید.

در صورتی که سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد و یا ثبت نام دکتری بدون آزمون دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *