گروه ارشد پیراپزشکی

ارشد پیراپزشکی وزارت بهداشت 98





ارشد پیراپزشکی وزارت بهداشت 98

در این مقاله با موضوع ارشد پیراپزشکی وزارت بهداشت 98 همراه داوطلبان ارشد پیراپزشکی 98 هستیم. همان طور که مطلع هستید، تعداد شرکت کنندگان آزمون وزارت بهداشت 98 بالا می باشد. داوطلبان عزیز به این موضوع توجه کنید که برای ورود به دانشگاه های پزشکی باید رتبه ی پایین کسب کنند تا در رقابت بین داوطلبان شرکت کننده در آزمون پیروز شوند. ارشد پیراپزشکی وزارت بهداشت 98 در واقع به رشته هایی گفته می شود که در حفظ و یا بازگرداندن سلامت بیماران اقدام می نمایند. فارغ التحصیلان رشته های پیراپزشکی می توانند در بیمارستان ها و کلینیک ها، تکنسین آزمایشگاه، تکنسین اورژانس و … مشغول به کار شوند.

معرفی رشته های پیراپزشکی

رشته پیراپزشکی به رشته هایی گفته می شود که پیرامون رشته های پزشکی وجود دارند. مانند رشته های فیزیوتراپی، آزمایشگاه های تکنیسین پروتزهای دندانی، هوشبری شنوایی شناسی، اعضای مصنوعی، بینایی سنجی، بهداشت محیط و کاردانی اتاق عمل، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه ای، تکنیسین سلامت دهان و گروه کتابداری، گروه کاردرمانی.

رشته فیزیوتراپی

رشته فیزیوتراپی همان طور که گفته شد، از رشته های گروه پیراپزشکی می باشد که جزو رشته های توان بخشی است و تنها فارغ التحصیلان رشته های کارشناسی فیزیوتراپی مجاز به ورود به این رشته می باشند. این رشته از جمله رشته های پرطرفدار در بین داوطلبان آزمون وزارت بهداشت می باشد و برای اکثر داوطلبان در اولویت قرار دارد.

رشته اتاق عمل

با توجه به وجود بیمارستان ها و اتاق عمل، نیاز کشور به فارغ التحصیلان این رشته در سال های اخیر افزایش یافته است. مدرک مورد نیاز برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته اتاق عمل کارشناسی پرستاری و هوشبری می باشد.

بینایی سنجی

بینایی سنجی در حال حاضر در کشور، بازار کار قابل قبولی دارد و داوطلبان فارغ التحصیل بینایی سنجی در مقطع کارنشاسی ارشد می توانند در زمینه اپتومتری (بینایی سنجی) در دانشگاه ها تدریس کنند و همچنین تحقیق و پژوهش و … از جمله شغل های آینده آنان خواهد بود. برخی از رشته های پیراپزشکی را معرفی کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر از مواد و ضرایب ارشد پیرا پزشکی به دفترچه انتخاب رشته وزارت بهداشت 98 مراجعه کنید.

زمان برگزاری آزمون پیراپزشکی وزارت بهداشت 98

آزمون پیراپزشکی وزارت بهداشت همزمان با رشته های پزشکی ارائه می شود، داوطلبان می توانند برای اطلاع از زمان دقیق برگزاری آزمون پیراپزشکی و سایر اطلاعات به دفترچه ثبت نام آزمون وزارت بهداشت 98 مراجعه کنند. زمان انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون پیراپزشکی (وزارت بهداشت 98) اواخر آذرماه می باشد و به احتمال زیاد زمان برگزاری آزمون در تیرماه انجام خواهد شد. داوطلبان عزیز بعد از اعلام زمان دقیق تر برگزاری آزمون از جانب سایت سنجش پزشکی می توانند مقاله به روز شده ارشد پزشکی وزارت بهداشت 98 را مجدداً مطالعه نمایند. داوطلبان عزیز به این نکته توجه داشته باشید که بر خلاف تصور اکثر داوطلبان ارشد پیراپزشکی رشته پرستاری در این گروه جا نمی گیرد و خود شامل زیرگروه ها جا نمی گیرد و خود شامل زیر گروه های مخصوص به پرستاری می باشد.   به داوطلبان عزیز پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه ارشد پیراپزشکی وزارت بهداشت 98 ، به مقاله اعلام نتایج ارشد وزارت بهداشت 98 مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *