انتخاب رشته ارشد, انتخاب رشته ارشد حسابداری

انتخاب رشته ارشد حسابداری 98


انتخاب رشته ارشد حسابداری 98

رشته مجموعه حسابداری از رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی می باشد. مجموعه حسابداری در سه رشته در مقطع کارشناسی ارشد ارائه شده است:
  • حسابداری
  • حسابرسی
  • حسابداری مدیریت
هدف از ارائه این رشته، آموزش تخصصی حسابداری و حسابرسی به دانشجویان علاقمند در این زمینه می باشد.  دانشجویانی که در مشاغل حسابداری مشغول به کار هستند با حسابداری به معلومات و تخصص هایشان افزوده می شود. با توجه به برگزاری آزمون ارشد، اطلاع از نحوه ی انتخاب رشته برای داوطلبان امری ضروری می باشد. از این رو در این مقاله به انتخاب رشته ارشد حسابداری 98 پرداخته ایم. دانشجویانی که در دوره های قبل یعنی کاردانی و کارشناسی حسابداری خوانده اند و معدل کارشناسی آنها بالا میباشد میتوانند از طریق ارشد بدون کنکور ثبت نام کنند.

عوامل تأثیرگذار در  انتخاب رشته ارشد حسابداری98

همانطور که گفته شد، بعد از آزمون ارشد که در تاریخ ششم و هفتم اردیبهشت ماه 98 برگذار شده است، مسئله انتخاب رشته برای داوطلبان ارشد حسابداری اهمیت ویژه ای خواهد داشت. بنابراین داوطلبان عزیز در انتخاب رشته به عوامل تأثیرگذار توجه کافی داشته باشد. اما نکاتی که در انتخاب رشته باید رعایت شوند چیست؟ در ادامه به تمامی نکات پرداخته خواهد شد. برای انتخاب رشته صحیح و منطقی نیاز است موارد زیر را رعایت کنید:
  • اطلاع از ظرفیت های دانشگاه ها ی پذیرنده حسابداری

داوطلبان رشته حسابداری با اطلاع از ظرفیت داشگاه های پذیرنده رشته حسابداری در سال 98 می توانند انتخاب معقول و منطقی را داشته باشند. قبل از انتخاب رشته دانشگاه ها و دوره هایی که احتمال قبولی در آن رشته ها وجود دارد، را انتخاب کنید.

  • آنالیز کارنامه داوطلبان ارشد حسابداری سال های گذشته

داوطلبان عزیز برای حدسیات کلی راجع به پذیرش در دانشگاه، لازم است از رتبه های قبول شده داوطلبان در سال های گذشته اطلاع داشته باشند و اینکه با رتبه کسب کرده در کدام دوره و کدام دانشگاه قبول شده اند

  • اولویت بندی انتخاب ها

داوطلبان ارشد حسابداری لازم است قبل از انتخاب رشته در مورد مسائلی مانند:

  • شهریه دوره های مختلف
  • سطح کیفی و علمی دانشگاه
  • و اولویت های شخصی و …
به طور کامل فکر کنند و بعد رشته ها را با توجه به اولویت های گفته شده وارد کنند.

کارنامه ارشد حسابداری

داوطلبان عزیز برای مشاهده کارنامه ی خود می توانند به سایت sanjesh.org (سراسری) و یاazmoon.medu.ir (آزاد) مراجعه کنند و انتخاب رشته خود را انجام دهند.   در کارنامه داوطلبان، جدول اطلاعات زمان ثبت نام، جدول درصدها، دروس زده شده، مشخصات رشته، وضعیت داوطلبان وجود دارد.
الف) مشخصات ثبت نامی داوطلب
شماره پرونده:نام خانوادگی و نام:جنس:شماره شناسنامه:
سال تولد:سهمیه ثبت نامی:ارگان:معدل کاردانی:
نام رشته تحصیلی:معدل کارشناسی
نام مؤسسه فارغ التحصیلی:ماه و سال فراغت از تحصیل:  

 ب) اطلاعات رشته امتحانی

6- نمرات اکتسابی 1- شماره داوطلبی:
نام درسنمره به درصد 2- علاقه مند پیام نور و غیر انتفاعی:
   3- وضعیت انتخاب رشته داوطلب:
   4- معدل مؤثر:
   5- کد و نام رشته امتحانی اول:

  7- وضعیت داوطلب در هر کد ضریب رشته امتحانی اول:

کد ضریبنمره کلرتبه داوطلب در سهمیهآخرین رتبه مجاز در سهمیه در دوره روزانهنتیجه در دوره روزانهرتبه داوطلب در سهمیه در دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزادآخرین رتبه مجاز در سهمیه در دوره های غیر روزانه و دانشگاه ازادنتیجه در دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد
1       
2       
3       

 

رتبه و تراز در آزمون ارشد حسابداری

برای انتخاب رشته و پذیرش در دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد، نیاز است داوطلبان رتبه ی خود و آخرین نفر مجاز شده در سهمیه روزانه و غیر روزانه و آزاد را مقایسه کنند. دانشگاهی که در مقطع ارشد تحصیل می کنید، در دکتری تأثیرگذار خواهد بود. بنابراین به دانشگاه های انتخابی خود و کیفیت سطح علمی آن دقت کافی داشته باشید.

ما برای کسانی که رشته پرستاری بدون کنکور را انتخاب کرده اند اما هیچ اطلاعاتی در این باره ندارند اطلاعات موثق و کاملی را جمع آوری کرده ایم.

شرایط و نحوه انتخاب رشته ارشد حسابداری

داوطلبان در زمانی که از جانب سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اعلام می شود، می توانند وارد مرحله انتخاب رشته شوند و با تأیید اطلاعات فرم انتخاب رشته برای آنان ارائه می شود. داوطلبان در دانشگاه های آزاد با مراجعه به سایت azmoon.medu.ir انتخاب رشته را انجام دهند در هر دو دوره داوطلبان مجاز به انتخاب 100 کد رشته هستند که با توجه به اولویت بندی وارد شده داوطلبان بررسی می شود. اگر در گزینه اول (که اولویت اول داوطلب می باشد) ظرفیت ها به دست داوطلبان با رتبه برتر پر شده باشد، اولویت دوم داوطلب بررسی می شود و تا جایی که داوطلب بتواند در آن رشته موفق شود، این روند ادامه پیدا می کند.
در این مقاله به بررسی انتخاب رشته ارشد حسابداری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله کارنامه و رتبه قبولی ارشد حسابداری بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته ارشد حسابداری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *