انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری حقوق عمومی

انتخاب رشته دکتری حقوق عمومی 98






انتخاب رشته دکتری حقوق عمومی 98

شاید بتوانید رشته حقوق را در لیست پر طرفدارترین رشته ها در صده اخیر قرار داد. اگر بخواهیم توضیح جامع و کامل در مورد رشته حقوق ارائه دهیم، می توانیم اینگونه بگوییم که حقوق: مجموعه قواعد و قوانینی است که تمامی افراد جامعه به منظور زیست، بایستی از آن ها آگاهی کامل داشته باشند. اگر بخواهیم رشته حقوق را به صورت کلی مورد بررسی قرار دهیم، می توانیم آن را به 2 دسته حقوق عمومی و حقوق خصوصی تقسیم بندی کنیم. همان طور که از عنوان این دو رشته بر می آید، حقوق عمومی در مورد آحاد جامعه و حقوق خصوصی در مورد افراد است. با دید دیگری نیز می توان به تعاریف حقوق عمومی و اختصاصی نگریست. اگر جامعه را به دو بخش قانون گذاران و مطیعان قانون (کسانی که موظف اند به قوانین عمل کنند) تقسیم کنیم، حقوق مابین مطیعان قانون در قالب حقوق اختصاصی و حقوق مابین قانون گذاران و مطیعان قانون در قالب حقوق عمومی مطرح می شود. به عبارتی حقوق عمومی قوانین و مقررات سازمان ها، مردم و دولت و حقوق خصوصی قوانین افراد را را مورد بررسی قرار می دهد.

بایدها و نبایدهای انتخاب رشته دکتری حقوق عمومی!

انتخاب رشته نیز مانند هر انتخاب دیگری در زندگی نیازمند دقت، مشورت و توجه به برخی نکات مهم است. از جمله موضوعات مهم توجه به ظرفیت پذیرش دانشگاه ها است. ظرفیت پذیرش به معنای تعداد افرادی است که دانشگاه می تواند در مقطع مورد نظر، با عنوان دانشجو جذب کند. در مقطع دکتری تعریف دیگری به نام «دعوت به مصاحبه» وجود دارد که پس از انتشار کارنامه اولیه توسط سازمان سنجش آموزش کشور «از طریق سایت sanjesh.org» داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در گروه روزانه و بورس اعزام به خارج شده باشند، قادر خواهند بود که دانشگاه های مرتبط با این دوره ها را انتخاب کنند. در قسمت دیگری از کارنامه اولیه دکتری، مجاز شدن داوطلبان در سایر دانشگاه ها مانند پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان، آزاد، نوبت دوم و … درج می شود. به شرط مجاز شدن در این دانشگاه ها، قادر خواهید بود که در این دانشگاه ها، انتخاب رشته نمایید. پس از انتخاب رشته، در صورتی که در دامنه ی مجاز تعیین شده قرار داشته باشید، دانشگاه ها از شما برای مصاحبه دعوت خواهند کرد، که معمولاً این دامنه ی دعوت به مصاحبه، چند برابر ظرفیت پذیرش است.  به عنوان مثال اگر دانشگاهی در رشته ای خاص 7 نفر ظرفیت پذیرش داشته باشد، معمولاً به میزان 8-6 برابر ظرفیت پذیرش خود، از دانشجویان برای مصاحبه دعوت می نماید.
اگر سؤالی در رابطه با انتخاب رشته دکتری حقوق عمومی ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

کدام دانشگاه ها در رشته ی حقوق عمومی دانشجو می پذیرند؟ ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه ها چقدر است؟

با توجه به اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری 97 هنوز منتشر نشده است، مطابق دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری 96،  دانشگاه های زیر در رشته حقوق عمومی در مقطع دکتری در سال 96 دانشجو پذیرفته اند.

ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در نوبت های روزانه، نوبت دوم و پردیس خودگردان

نام دانشگاه

ظرفیت پذیرش

توضیحات

روزانهنوبت دومپردیس خودگردانآزاد

امام صادق (ع)

4    
تبریز42   

تهران

62  محل تحصیل نوبت روزانه پردیس فارابی قم
تهران 3  

محل تحصیل دانشکده حقوق و علوم سیاسی

شهید بهشتی تهران

     

شیراز

5

    

علامه طباطبایی – تهران

5    
قم42   

دانشگاه تهران

  6 محل تحصیل پردیس خودگردان البرز صرفاً ورودی های 96
دانشگاه تهران  7 

محل تحصیل پردیس خودگردان کیش

شهید بهشتی تهران

  4 محل تحصیل پردیس خودگردان دانشگاه شهید بهشتی
شیراز  5 

محل تحصیل پردیس خودگردان دانشگاه شیراز

علامه طباطبایی – تهران

  15 (در نیمسال دوم) محل تحصی پردیس خودگردان دانشگاه علامه طباطبایی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)   حداکثر 7 

دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات متحده عربی

   حداکثر 7 

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر عباس

   

حداکثر 7

 
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز   حداکثر 7 

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

   حداکثر 7 
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال   

حداکثر 7

 

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

   حداکثر 7 
دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان   

حداکثر 7

 

دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان

   حداکثر 7 
دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان   

حداکثر 7

 

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان

   حداکثر 7 
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج   

حداکثر 7

 

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات

   حداکثر 7 
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات   حداکثر 7

محل تحصیل مرکز آموزش بین المللی قشم

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

   حداکثر 7 
دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد   

حداکثر 7

 

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد

   حداکثر 7 
دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد   

حداکثر 7

 

  علاوه بر نکاتی که ذکر کردیم، توجه به آخرین رتبه پذیرفته شده و تراز قبولی نیز ضروری است. در کارنامه اولیه که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، رتبه و تراز (نمره کل) داوطلب درج می شود. هر چقدر داوطلب تراز بالاتر و رتبه پایین تری کسب کند، احتمال اینکه از طرف واحد دانشگاهی که انتخاب کرده است، دعوت به مصاحبه شود، بیشتر است. در نهایت بایستی بگوییم که: اگر اطلاعات جامع تری درباره ی انتخاب رشته دکتری حقوق عمومی دارید… اگر گرایش های دکتری حقوق عمومی را بیشتر می شناسید… اگر اطلاعات بیشتری در مورد ظرفیت های دانشگاه ها برای رشته حقوق عمومی در مقطع دکتری دارید… اگر فکر می کنید که اطلاعات و تجربیاتی در زمینه تحصیل در رشته حقوق عمومی دارید، که می تواند برای دوستانتان مفید باشد… شما را به چالش «سهیم شدن در تجارب یکدیگر» دعوت می کنیم. در این چالش سعی می کنیم که با به اشتراک گذاشتن نظرات و تجربیات یکدیگر، مسیر پیش رو را روشن تر کنیم و در نتیجه با چشمانی بازتر و اطلاعاتی جامع تر نسبت به انتخاب راه آینده خود اقدام نماییم.

دانشگاه های پذیرنده دکتری حقوق عمومی

انتخاب رشته دکتری حقوق عمومی در درجه اول نیاز به شناخت دانشگاه های پذیرنده این رشته در این مقطع تحصیلی دارد. در صورت عدم اطلاع از این موضوع می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید و آشنایی کافی را با لیست دانشگاه های پذیرنده دکتری حقوق عمومی بدست آورید.
در این مقاله به بررسی انتخاب رشته دکتری حقوق عمومی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری حقوق عمومی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *