آزمون تیزهوشان

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان 98

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان 98

آزمون تیزهوشان هر ساله به منظور پذیرش دانش آموزان برتر برگزار می شود. دانش آموزانی که در پایه ششم و نهم مشغول به تحصیل هستند، به شرط اینکه شرایط لازم برای ثبت نام را داشته باشند، می توانند در آزمون مدارس تیزهوشان شرکت کنند. از آنجایی که رقابت برای ورود به مدارس تیزهوشان زیاد است، داوطلبان بایستی انرژی زیادی را برای قبولی در آزمون صرف کنند. از جمله عوامل مهم دیگری که در قبولی شما در آزمون تیزهوشان مؤثر است، آگاهی از منابع برتر آزمون تیزهوشان است. پیشنهاد ما این است که برای آشنایی بیشتر با منابع آزمون تیزهوشان، مقاله معرفی منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم  و ­معرفی منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم   و نمونه سوالات آزمون تیزهوشان   را مطالعه کنید.


ثبت نام آزمون تیزهوشان 98

ثبت نام آزمون تیزهوشان 99-98 در اواخر فروردین ماه 98 آغاز می شود. مطابق سال های گذشته، ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و با مراجعه به سایت hoosh.medu.ir برای پایه تحصیلی ششم به هفتم و سایت azmoon.medu.ir برای پایه نهم به دهم صورت می پذیرد. شایان ذکر است که تمامی مراحل ثبت نام که شامل ورود اطلاعات ثبت نامی، صدور کارت ورود به جلسه و اعلام نتایج است، به صورت اینترنتی انجام می گیرد.
دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان نیز همزمان با زمان ثبت نام آزمون در پایگاه استعدادهای درخشان قرار می گیرد که در انتهای آن نمونه پیش نویسی وجود دارد که برای آشنایی بیشتر با روند ثبت نام، پیش از ورود اطلاعات ثبت نامی در سایت، می توانید آن را پر نمایید. به این نکته هم دقت کنید که توجه به اولویت های انتخابی از اوجب واجبات ثبت نام است. زمان اعلام نتایج تیزهوشان را میدانید؟
آیدانیتو فضای هوشمند آموزش و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. این مؤسسه صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد. این بدین معناست که آیدانیتو، سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان نیست و تنها سایت معتبر در زمینه ثبت نام آزمون تیزهوشان سایت hoosh.medu.ir برای پایه تحصیلی ششم به هفتم و سایت azmoon.medu.ir برای پایه تحصیلی نهم به دهم است. آیدانیتو منطبق با قوانین آموزش و پرورش پاسخگو به سؤالات شما در زمینه ثبت نام آزمون تیزهوشان است. مراقب سایت های جعلی برای ثبت نام تیزهوشان و نمونه دولتی باشید! همانگونه که ذکر شد تنها سایت معتبر برای ثبت نام، دو سایت hoosh.medu.ir و azmoon.medu.ir است.

نحوه و شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 

همان طور که ذکر کردیم، ثبت نام آزمون تیزهوشان به صورت اینترنتی بوده و با مراجعه به سایت hoosh.medu.ir امکان پذیر است. اطلاعات ثبت نامی شامل اطلاعات عمومی ثبت نام (نام و نام خانوادگی، کد ملی و …) و اطلاعات مرتبط با اولویت بندی مدارس استعدادهای درخشان است. در بخشی از روند ثبت نام شما بایستی 3 اولویت را در قسمت «نام مدارس استعدادهای درخشان مورد تقاضا» بر طبق  نتایج «هدایت تحصیلی» انتخاب نمایید، که البته این انتخاب تابع ضوابط و شرایطی است. به عنوان مثال اگر بر طبق برگه هدایت تحصیلی اولویت اول ذکر شده، رشته ریاضی است. شما مجازید نام سه مدرسه استعداد درخشان را در رشته ریاضی وارد نمایید. ثبت نام کتاب درسی یکی از مهمترین قسمت های ورود به مدرسه است که پیشنهاد میکنم حتما سری به این مقاله بزنید.

مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون تیزهوشان 98

پس از مراجعه به سایت hoosh.medu.ir برای پایه تحصیلی ششم به هفتم و سایت azmoon.medu.ir برای پایه تحصیلی نهم به دهم، فیلدهایی را مشاهده می کنید که بایستی آن ها را پر نمایید. معمولاً در آزمون ها، از شما می خواهند که یک فایل عکس 300x 400 یا 200×300 پیکسل با فرمت Jpeg را ارائه دهید. از آنجایی که عکس بایستی متعلق به داوطلب بوده و کاملاً به روز شده باشد،در صورت قدیمی بودن و یا سایر تخلفات، علاوه بر اینکه از شرکت در آزمون محروم می شوند، تحت سایر پیگردها نیز قرار می گیرند.
داوطلبان شرکت در آزمون تیزهوشان بایستی علاوه بر موارد مذکور، مبلغی به عنوان وجه شرکت در آزمون تیزهوشان واریز نمایند. شایان ذکر است که  دریافت این وجه فقط از طریق سامانه ی ثبت نام الکترونیکی انجام می پذیرد. (باز هم تأکید می کنیم که وجه ثبت نام تنها به صورت اینترنتی دریافت می گردد و در صورت واریز وجه به صورت مستقیم (یا از طریق دستگاه های خودپرداز و یا بانک) ثبت نام انجام نخواهد شد و پولی نیز به حساب داوطلب بازگردانده نمی شود.

آیا از شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان باخبرید؟

ثبت نام در آزمون تیزهوشان تابع شرایطی است، اما از آنجا که این شرایط در هر سال با سال گذشته، متفاوت است پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از شرایط ثبت نام تیزهوشان در سال جاری با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به بررسی نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان بزنید.

اگر سوالی در زمینه نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *