آیدانیتو > ضرایب و مواد امتحانی گرایش های دکتری مهندسی شیمی
دکتری مهندسی شیمی

ضرایب و مواد امتحانی گرایش های دکتری مهندسی شیمی






ضرایب و مواد امتحانی گرایش های دکتری مهندسی شیمی

رشته مهندسی شیمی از جمله رشته های بسیار پرکاربرد در صنعت است که بستر را برای پیشرفت تکنولوژی و بهبود زندگی جوامع انسانی مهیا می سازد. شیمی دانش به کارگیری مواد شیمیایی برای تبدیل مواد اولیه خام به فرآورده با ارزش افزوده است. آنچه رشته مهندسی شیمی را برجسته می کند، مهندسی بودن آن است. در رشته مهندسی شیمی با استفاده از مفاهیم مهندسی، عملکردهای شیمیایی، سازماندهی می شوند و این امر یه بهینه سازی سیستم ها علی الخصوص در صنعت کمک شایانی می کند. با توجه به اهمیت آگاهی از ضرایب و مواد امتحانی آزمون دکتری، این مقاله را به بررسی ضرایب و مواد امتحانی گرایش های دکتری مهندسی شیمی اختصاص داده ایم.

کنکور دکتری مهندسی شیمی

در مبحث انتخاب رشته، علاقه حرف اول را می زند. اما وقتی فردی تا مقطع دکتری و بالاتر تحصیل در رشته ای را ادامه می دهد، این موضوع مؤید علاقه ی او به رشته مورد نظر است. پس بایستی به گرایش ها و محل های دانشگاهی دقت کرد. با توجه به ادغام شدن کنکورهای سراسری و آزاد، دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری توسط سازمان سنجش منتشر می شود که در آن جدول گرایش ها، دروس و ضرایب امتحانی گرایش های دکتری و … درج شده است.

گرایش های دکتری مهندسی شیمی

در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور دکتری ، برای مجموعه مهندسی شیمی رشته  مهندسی شیمی تعریف شده است که گرایش های آن به شرح زیر است:

مجموعه مهندسی شیمیرشتهگرایش
مهندسی شیمیپیشرفته
فرآیندهای جداسازی
پدیده های انتقالی

 

دروس امتحانی گرایش های دکتری مهندسی شیمی

در کنکور سال 95 برای مجموعه مهندس شیمی، سه درس اختصاصی ریاضیات مهندسی، ترمودینامیک و سیالات تعریف و مدت زمان پاسخگویی به 40 سؤال موجود در این بخش، 120 دقیقه تعیین شده بود. در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری در سال 96 برای رشته مهندسی شیمی دروس زیر در نظر گرفته شد، که مدت پاسخگویی به 45 سؤال موجود در این بخش، 150 دقیقه تعیین شد.

مهندسی شیمی (همه گرایش ها)دروس در سطح کارشناسیدروس در سطح کارشناسی ارشدسایر دروس
سینتیک و طراحی راکتورپدیده های انتقالاستعداد تحصیلی
ترمودینامیک زبان انگلیسی

ضرایب امتحانی دروس دکتری مهندسی شیمی

مطابق جدولی با عنوان گروه های آزمایشی، شروع و ختم کد رشته های امتحانی و ضرایب دروس و مواد امتحانی مربوط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری، برای دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد ضریب 4 و برای دروس استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی ضریب 1 درنظر گرفته شده است. به عبارتی دروس و ضرایب امتحانی گرایش های دکتری مهندسی شیمی به شرح زیر است:

مقطعنام گروه امتحانینام مجموعهنام رشتهگرایشنام دروسضرایب
دکتریفنی و مهندسیمهندسی شیمیمهندسی شیمیپیشرفتهسینتیک و طراحی راکتور4
ترمودینامیک4
استعداد تحصیلی1
زبان انگلیسی1
فرآیندهای جداسازیسینتیک و طراحی راکتور4
ترمودینامیک4
استعداد تحصیلی1
زبان انگلیسی1
پدیده های انتقالیسینتیک و طراحی راکتور4
ترمودینامیک4
استعداد تحصیلی1
زبان انگلیسی1

 منابع آزمون دکتری مهندسی شیمی

از آنجایی که انتخاب صحیح منابع درسی می تواند ما را با سرعت بیشتر و صد البته بهتر به سمت هدفی که داریم راهنمایی کند، پیشنهاد ما این است که مقاله منابع دکتری مهندسی شیمی را به دقت مطالعه کنید. انتخاب صحیح منابع علاوه بر اینکه از هدر رفتن زمان در هنگام خواندن منابع متعدد و بی فایده جلوگیری می نماید، موجب هدف دهی بیشتر به مطالعه دروس شده و مطالب اساسی تر و مفیدتری را که در آزمون دکتری مدنظر است، معرفی می نماید. در نهایت بایستی بگوییم:

  • اگر در مورد رشته مهندسی شیمی اطلاعاتی دارید که  معتقدید راهنمای دوستانتان برای ادامه ی تحصیل در این رشته است
  • و یا اگر اطلاعات دقیق تری از گرایش ها، ضرایب و دروس رشته مهندسی شیمی دارید

شما را به چالش ” سهیم شدن در تجارب همدیگر” در قسمت نظرات دعوت می کنیم . در این چالش از تجربه هایی که در مسیر تحصیل در رشته مهندسی شیمی داریم ، می گوییم و با این روش با اطلاعاتی جامع تر و البته چشمانی بازتر ، نسبت به انتخاب و یا ادامه ی مسیرمان اقدام می کنیم.
در این مقاله به بررسی ضرایب و مواد امتحانی گرایش های دکتری مهندسی شیمی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی شیمی سراسری بزنید. 
اگر سوالی در زمینه ضرایب و مواد امتحانی گرایش های دکتری مهندسی شیمی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *