آیدانیتو >  جمع ‌بندی کنکور هنر 98
برنامه ریزی رشته هنر

 جمع ‌بندی کنکور هنر 98

 جمع ‌بندی کنکور هنر 98

ماراتن نفس‌گیر یک‌ساله کنکور به آخرین هفته‌ها رسیده است. این هفته‌ها و روزهای آخر داوطلبان کنکور سراسری درس‌ها را به پایان رسانده‌اند و بیشتر به تست‌زنی و مرور می‌پردازند. دغدغه‌ی این روزهای داوطلبان، چه آنهایی که مطالعه دروس را تمام کرده‌ و مرور کرده‌اند و چه آنها که هنوز در نیمه راه مطالعه هستند، جمع‌بندی مباحث مطالعه شده است. جمع‌بندی را می‌توان ایستگاه آخر مطالعه‌ برای کنکور و یکی از مهم‌ترین مراحل این دوره نامید. داوطلبان زیادی را سراغ داریم که در طول سال تحصیلی برای کنکور مطالعه‌ جدی نداشته‌اند، اما با برنامه‌ریزی صحیح در دوره‌ جمع بندی، توانستند نتایج قابل قبولی به دست آورند. با این مقدمه و با توجه به اهمیت جمع‌بندی تصمیم گرفتیم مطلبی را به موضوع جمع‌بندی کنکور ، نکته‌های کاربردی و مهم آن و به طور خاص جمع بندی کنکور هنر 98 اختصاص دهیم. اما موضوع دیگری هم هست برای داوطلبانی که میخواهند وارد دانشگاه شوند اما کنکور ندهند این دسته از افراد میتوانند از طریق رشته های بدون کنکور اقدام کنند.

چرا جمع‌بندی مهم است؟

جمع‌بندی خوب و با برنامه‌ریزی دقیق، تسلط به مطالب خوانده شده را افزایش می‌دهد و اعتماد به نفس داوطلب را برای آزمون اصلی کنکور، بالا می‌برد. بسیاری از داوطلبان فراموش کردن مطالب خوانده شده را تجربه کرده‌اند و یا نگران هستند این اتفاق برای آنها در جلسه امتحان رخ دهد و تسلط کافی به مطالب نداشته باشند. علت این اتفاق جمع‌بندی نکردن مباحث مطالعه شده است. بنابراین برای افزایش اعتماد به نفس و دور کردن نگرانی و استرس، اختصاص زمان کافی قبل از کنکور به جمع بندی بسیار مهم و حیاتی است.

معرفی گروه آزمایشی هنر

پیش از اشاره به نکات مهم در مورد جمع‌ بندی کنکور هنر 98، با توجه به اهمیت عناوین‌های امتحانی، منابع، زیرگروه‌ها و ضرایب درس‌ها در هر یک از زیرگروه‌ها در نحوه‌ی برنامه‌ریزی دوره‌ی جمع ‌بندی کنکور، این موارد را بررسی می‌کنیم. عنوان‌های امتحانی گروه آزمایشی هنر به این شرح است:
  • اطلاعات و درک عمومی هنر
  • آزمون‌های درک عمومی هنر
  • درک عمومی ریاضی-فیزیک
  • ترسیم فنی
  • خلاقیت تصویری و تجسمی
  • خلاقیت نمایشی
  • خلاقیت موسیقی
  • خواص مواد
منابع امتحانی گروه آزمایشی هنر عبارت است از:
  1. کارگاه هنر 1 و 2
  2. سیر هنر در تاریخ 1 و 2
  3. انسان، فضا، طراحی
  4. آشنایی با میراث هنری و فرهنگی ایران
  5. مبانی هنرهای تجسمی
  6. طراحی 1 و 2
  7. آشنایی با بناهای تاریخی
  8. خط در گرافیک
  9. ترسیم فنی و نقشه‌کشی
  10. کارگاه نقاشی
  11. عکاسی 1
  12. طراحی اندام و لباس
  13. کارگاه طراحی نقوش سنتی
  14. حجم‌‌سازی 1
  15. آشنایی با صنایع‌دستی ایران 1
  16. مبانی نظری و ساختار موسیقی ایرانی
زیرگروه‌های گروه‌ آزمایشی علوم انسانی و ضرایب دروس در هر یک از زیر گروه‌ها به این ترتیب است:
زیر گروهاطلاعات و درک عمومی هنر  درک عمومی ریاضی-فیزیکترسیم فنی    خلاقیت تصویری و تجسمیخلاقیت نمایشی  خلاقیت موسیقی  خواص مواد  
زیرگروه14114111
زیرگروه23324111
زیرگروه33122111
زیرگروه43112411
زیرگروه53111111

 

زمان شروع جمع ‌بندی

به طور کلی می‌توان گفت زمان شروع جمع‌بندی به برنامه‌ی مطالعه و میزان فشردگی برنامه‌ی مطالعه‌ی داوطلب بستگی دارد. اما زمان منطقی و کافی که لازم است به این دوره اختصاص داده شود، سه تا چهار هفته پیش از کنکور سراسری است. پس از پایان جمع‌بندی، بهتر است که داوطلبان دو روز را به بررسی اجمالی سر فصل‌های کتاب‌ها و یا سر فصل‌های خلاصه‌هایی که تهیه‌ کرده‌اند، اختصاص دهند تا مطمئن شوند که مطلبی فراموش نشده و به تمام سرفصل‌ها مسلط هستند.

 شیوه‌های جمع‌ بندی کنکور هنر 98

داوطلبان در هفته‌های پایانی پیش از کنکور در سه دسته کلی قرار می‌گیرند. دسته‌ی اول داوطلبانی که مباحث را خوانده و مرور کرده‌اند اما در آزمون‌ها شرکت نکرده‌اند. دسته‌ی دوم داوطلبانی که مباحث را خوانده‌اند و در آزمون‌ها شرکت نکرده‌اند و دسته‌ی سوم داوطلبانی که مباحث را خوانده و مرور کرده‌اند و در آزمون‌ها هم شرکت کرده‌اند. داوطلبان دسته‌ی سوم را هم می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول داوطلبانی که از آنچه مورد بررسی قرار داده اند، خلاصه تهیه کرده‌اند و کسانی که خلاصه‌نویسی نکرده‌اند. داوطلبانی که خلاصه تهیه کرده‌اند، کار راحت‌تری در پیش دارند،  می‌توانند از آن ها برای جمع‌بندی استفاده کنند. داوطلبانی که خلاصه‌نویسی نکرده‌اند هم بهتر است دوره‌ی جمع‌بندی را به تست‌زنی اختصاص داده و نتایج تست‌ها را تحلیل کنند و از نتایج تحلیل تست‌ها خلاصه‌  تهیه کنند. داوطلبان عزیز برای تست‌زنی به ضرایب موارد امتحانی در زیرگروه مورد نظر خود توجه کنند و در بودجه‌بندی زمان مطالعه دوره‌ی جمع‌بندی وقت بیشتر را به عناوینی اختصاص دهند که در زیرگروه رشته‌ی موردنظر ضرایب بیشتری دارند.

مطلبی بسیار پر اهمیت برای دانشجویانی که دوره کارشناسی را با موفقیت گذرانده اند آنها با توجه به معدل بالایی که در آخرین ترم گرفته اند میتوانند در مقطع ارشد بدون کنکور ثبت نام کنند.

اهمیت آزمون‌های شبیه‌ساز کنکور در جمع بندی

دوره‌ی جمع‌بندی، شرکت در آزمون‌های شبیه‌ساز کنکور و تست‌زنی مکرر در منزل با استفاده از کتاب تست کنکور سال‌های قبل و ایجاد فضایی شبیه به فضای کنکور بسیار مهم است. داوطلبان در در این دوره، در پایان هر هفته می‌بایست در یک آزمون جامع شرکت کنند و یا با استفاده از کتاب های تست در خانه آزمون جامع برگزار کنند. در این آزمون باید همه چیز باید شبیه به آزمون اصلی کنکور باشد. قبل از شرکت در آزمون‌های شبیه‌ساز کنکور، بایستی در طی هفته، تمامی دروس با توجه به نکات گفته شده مرور شوند. برای مطالعه حرفه‌ای در این مرحله به چند نکته توجه کنید:
  • ساعت‌های مطالعه در هفته را به تعداد درس‌ها تقسیم کنید، حاصل تقسیم تعداد ساعت‌هایی است که باید در هفته به مطالعه هر درس اختصاص دهید.
  • هنگام تحلیل نتایج آزمون‌های شبیه‌ساز، حتما از نکات مثبت و منفی نکته برداری شود. با تمرکز بر این نکته‌ها در آزمون‌های بعدی و تست‌زنی‌ها و با استفاده از تکنیک‌های زمان بندی، اشکالات رفع خواهند شد.
  •  از بی‌دقتی‌های خود لیستی تهیه کنید ، نکات آن را به خاطر بسپارید و سعی کنید در آزمون‌های شبیه‌ساز مرحله جمع‌بندی، آنها را بهبود بخشند.

نکات مهم جمع بندی کنکور هنر 98

در دوره‌ جمع بندی کنکور هنر 98 رعایت نکات زیر می‌تواند به بهره‌برداری مطلوب‌تر از زمان باقی مانده تا آزمون کمک کند:
  1. از مطالعه‌ی سرفصل‌های جدید خودداری شود زیرا این کار فقط باعث اتلاف وقت و ایجاد استرس می‌شود.
  2. اولویت مطالعه و مرور مطالب با مباحث مهم‌تر و سرفصل‌هایی است که در بودجه‌بندی سوألات اهمیت بیشتری دارند.
  3. در دوره جمع بندی زمان تمرکز بر مهارت تست‌زنی، نکته‌برداری از تست‌ها و زمان‌بندی در پاسخ‌دهی به سوالات است.
  4. داوطلبانی که در یک سال گذشته چندان مطالعه نکرده‌اند و تسلطی بر مباحث ندارند، در دوره‌ی جمع‌بندی با استفاده از بودجه‌بندی سوالات بر مباحثی تمرکز کنند که بیشترین سهم را در تعداد سوالات کنکور دارند.
در نهایت پس از بررسی جمع بندی کنکور هنر 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته کنکور هنر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *