تکمیل ظرفیت مهندسی صنایع

تکمیل ظرفیت ارشد صنایع 98





تکمیل ظرفیت ارشد صنایع 98

در این مقاله به موضوع تکمیل ظرفیت ارشد صنایع 98 پرداخته ایم. با توجه به حساسیت این مرحله به داوطلبان ارشد توصیه می کنیم در مقاله تکمیل ظرفیت ارشد صنایع 98 همراه آیدانیتو باشند. در این مقاله با قوانین تکمیل ظرفیت ارشد، شرایط شرکت کنندگان در تکمیل ظرفیت، جزئیات محرومیت از تحصیل در صورت انجام تکمیل ظرفیت، زمان و نحوه انجام تکمیل ظرفیت ارشد صنایع 98، مفهوم کارنامه سبز و همچنین مختصر تعریفی از رشته صنایع آشنا خواهیم شد.

معرفی رشته مهندسی صنایع

مهندسی صنایع از رشته های گروه فنی و مهندسی است که در 1 رشته و 10 گرایش ارائه شده است. در جدول زیر می توانید کد ضریب و گرایش های صنایع را مشاهده کنید.
نام گرایشکد ضریب
بهینه سازی سیستم ها1
سیستم های سلامت
مدیریت نوآوری و فناوری
سیستم های مالی4
لجستیک و زنجیره تأمین
مدیریت پروژه
سیستم های کلان2
آینده پژوهی3
مدیریت مهندسی5
کیفیت و بهره وری1

 

تکمیل ظرفیت فرصت مجدد برخی از داوطلبان است

تکمیل ظرفیت ارشد صنایع 98 را می توان فرصت ویژه و مجدد برخی از داوطلبانی که در مرحله پذیرش در دانشگاه های ارائه دهنده صنایع موفق نبوده اند، دانست. تکمیل ظرفیت در رشته هایی انجام می شود که در مرحله ثبت نام دانشگاه ها به ظرفیت در نظرگرفته شده، حد نصاب ظرفیت را پر نکرده اند، بنابراین دانشگاه ها برای پر کردن صندلی دانشگاه مقدار ظرفیت و رشته های دارای ظرفیت خالی را به سازمان سنجش اعلام می کنند. اما تکمیل ظرفیت برای همه ی داوطلبان ارشد فرصت دستیابی به رشته مورد علاقه خود نمی باشد در ادامه بیشتر از این مسئله آگاه خواهید شد.

چه کسانی مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد می باشند؟

همان طور که گفته شد همه ی داوطلبان نمی توانند از این فرصت استفاده کنند. داوطلبان مجاز شده نیز باید به قوانین تکمیل ظرفیت توجه داشته باشند.
  • داوطلبان تنها در رشته هایی مجاز به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت هستند که در کارنامه خود مجازبه انتخاب رشته در آن کد ضریب باشند.
  • داوطلبانی که در آزمون ارشد شرکت کرده اند و برای آنها کارنامه صادر شده است، مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد صنایع می باشد.
  • داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته موفق به پذیرش شده اند، در صورت شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت انتخاب اولیه آنها حذف و درخواست این مرحله مورد بررسی قرار می گیرد.

زمان تکمیل ظرفیت ارشد صنایع

تکمیل ظرفیت ارشد صنایع معمولاً در 2 مرحله انجام می شود. تکمیل ظرفیت اول در مهرماه می باشد که دانشگاه های سراسری، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، جهت تکمیل ظرفیت های خالی خود در آن شرکت می کنند. مرحله دوم تکمیل ظرفیت در بهمن ماه 98 انجام می شود. معمولاً دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور در این مرحله نیز ظرفیت خالی برای پذیرش دانشجو دارند. اما بر خلاف سال های گذشته در سال 96 در بهمن ماه دانشگاه های سراسری نیز در تکمیل ظرفیت وجود داشتند.

کارنامه سبز چیست؟

کارنامه سبز یا کارنامه نهایی که از جانب سازمان سنجش حدود یک هفته بعد از اعلام نتایج در دسترس قرار می گیرد، شامل وضعیت داوطلب در هر کد رشته می باشد. داوطلب در انتخاب رشته خود دانشگاه هایی که انتخاب کرده است، در این مرحله می تواند رتبه ی کسب شده خود و آخرین رتبه قبولی آن دانشگاه را مشاهده کند. همچنین داوطلبان می توانند مشاهد کنند که در کدام یک از دانشگاه های زیر رتبه قبولی را کسب کرده اند و می توانستند در آن دانشگاه پذیرفته شوند.

دانشگاه های ارائه دهنده صنایع

در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های ارائه دهنده صنایع که جایگاه علمی بالایی دارند، خواهیم پرداخت.
نام دانشگاهدوره
دانشگاه علم و صنعت ایرانپردیس خودگردان
دانشگاه خوارزمیپردیس خودگردان
دانشگاه غیر انتفاعی ایوانکیغیر انتفاعی
دانشگاه غیر انتفاعی خاتمغیر انتفاعی
دانشگاه شاهدپردیس خودگردان
دانشگاه صنعتی ارومیهپردیس خودگردان
دانشگاه صنعتی اصفهانمجازی
دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسیمجازی ویژه شاغلین
  به داوطلبان عزیز پیشنهاد میکنیم مقاله اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد 98را نیز مطالعه نمایند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *