آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد عمران سازه 98
انتخاب رشته ارشد مهندسی عمران

انتخاب رشته ارشد عمران سازه 98

انتخاب رشته ارشد عمران سازه 98

انتخاب رشته ارشد عمران سازه 98

با توجه به شروع انتخاب رشته ارشد در این مقاله به موضوع انتخاب رشته ارشد عمران سازه 98 پرداخته ایم. نحوه و زمان انتخاب رشته ارشد عمران سازه 98، عوامل تأثیرگذار در انتخاب رشته ارشد عمران سازه 98، کد ضریب رشته عمران سازه و هر آنچه در انتخاب رشته ارشد عمران سازه 98 به شما کمک خواهد کرد در این مقاله پیش رو وجود دارد.

معرفی گرایش سازه

مهندسی سازه از گرایش های رشته عمران است که در گروه فنی و مهندسی ارائه شده است. در این گرایش به آنالیز و طراحی سازه های مختلف از جمله پل، سد، برج و … پرداخته می شود. مهندسی سازه را می توان از مهم ترین گرایش های عمران دانست. در ادامه به کد ضریب رشته عمران سازه توجه کنید.
مهندسی عمران
گرایشکد ضریب
سازه1
  لازم به  ذکر است تمامی رشته ها و گرایش های ارشد مجموعه مهندسی عمران 1 می باشد. بنابراین ضریب دروس تمامی گرایش های مهندسی عمران یکسان می باشد.

زمان و نحوه انتخاب رشته ارشد عمران سازه

انتخاب رشته ارشد عمران سازه 98 از هفته دوم خردادماه 98 آغاز می شود و یک هفته مهلت انتخاب رشته ارشد می باشد. دوطلبان عزیز در مهلت در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته با ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه می کنند. داوطلبان در فرم انتخاب رشته 100 گزینه برای درج کد رشته های مشاهده خواهند کرد. اما قبل از درج کد رشته ها نیاز است مواردی را در نظر بگیرید. لازم به ذکر است انتخاب رشته ارشد آزاد 98 حدوداً یک هفته پس از انتشار کارنامه ها آغاز خواهد شد. داوطلبانی که قصد دارند در انتخاب رشته آزاد 98 شرکت داشته باشند، با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد سالامی مجاز به وارد کردن 100 کد رشته می باشند.

عوامل مؤثر در انتخاب رشته ارشد

با توجه به اینکه با انتخاب رشته آینده خود را رقم خواهید زد، بهتر است به نکاتیت وجه کنید و معیارهایی را برای انتخاب ر تش خود در نظر بگیرید. یکی از تفکرات اشتباه در انتخاب رتشه ارشد، انتخاب دانشگاه هایی است که متقاضیان کمتری دارند. (دلیل تقاضای اندک برخی از دانشگاه ها ممکن است به دلیل مسیر، شهر، سطح علمی و …. باشد). با این تفکر در پذیرش آن دانشگاه موفق می شوید اما فرت تحصیل در دانشگاه بهتر را از خود خواهید گرفت. در انتخاب رشته هوشمندان هانتخاب ها بر اساس علاقه به رشته، سطح علمی دانشگاه ها که معیار بسیارم همی است، هزینه و شهر دانشگاه و … بررسی می شود و بر اساس آن بهترین دانشگاه ها با توجه به اولویت های گفته شده انتخاب می شوند. بهتر است انتخاب های اولیه داوطلبان خوشبینانه باشد و از انتخاب دهم به بعد انتخاب های منطقی داشته باشیم. در انتخاب های منطقی علاوه بر معیارهای گفته شده به رتبه ی کسب شده و رتبه قبولی دانشگاه ها توجه می شود. انتخاب های آخر داوطلبان بهتر است انتخاب بدبینانه باشد و به ظرفیت دانشگاه ها و رتبه کسب شده بسیار توجه شود.

نحوه بررسی فرم انتخاب رشته

برای بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان ابتدا گزینه اول داوطلب بررسی می شود. اگر داوطلب شرایط پذیرش در آن دانشگاه و رشته را داشته باشد، بدون در نظر گرفتن گزینه های بعدی در آن دانشگاه پذیرفته خواهد شد و دیگر به سایر گزینه های توجهی نمی شود.
 اما اگر در انتخاب اول شرایط پذیرش وجود نداشته باشد، گزینه دوم و سپس به همین تارتیب تا گزینه آخر بررسی خواهد شد. از این جهت اولویت بندی انتخاب ها حائز اهمیت است. در صورتی که رتبه ی بسیار خوبی کسب کرده اید و انتخاب اول خود را دانشگاه های با سطح علمی پایین درج کنید، فقط در انتخاب اول خود مجاز به تحصیل خواهید شد.

دانشگاه های برتر پذیرنده ارشد عمران سازه

نام دانشگاهظرفیت کل
دانشگاه تهران45
دانشگاه اصفهان17
دانشگاه امیر کبیر – تهران18
دانشگاه حکیم سبزواری – سبزوار29
دانشگاه خوارزمی22
دانشگاه تربیت مدرس15
  در جدول فوق ظرفیت های کلی (روزانه – نوبت دوم – پردیس خودگردان) ارائه شده است.

رتبه و محل قبولی ارشد عمران سازه

رتبهدورهدانشگاه
213روزانهدانشگاه صنعتي اميركبير-تهران
295روزانهدانشگاه علم وصنعت ايران -تهران
1015روزانهدانشگاه خوارزمي -تهران
1746روزانهدانشگاه شهيدچمران -اهواز
2025روزانهدانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل
2614روزانهدانشگاه زنجان
2750روزانهدانشگاه كردستان -سنندج
2792روزانهدانشگاه شهركرد
3392روزانهدانشگاه بناب
4396روزانهدانشگاه زابل
218نوبت دومدانشگاه تهران
736نوبت دومدانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي -تهران
1099نوبت دومدانشگاه فردوسي مشهد
1899نوبت دومدانشگاه گيلان -رشت
2789نوبت دومدانشگاه لرستان -خرم اباد
3499نوبت دومدانشگاه محقق اردبيلي -اردبيل
3567نوبت دومدانشگاه سمنان
10649پرديس خودگرداندانشگاه تهران
4370غير انتفاعيدانشگاه علم وفرهنگ -تهران
26522غير انتفاعيموسسه غيرانتفاعي ايندگان -تنكابن
27956غير انتفاعيموسسه غيرانتفاعي روزبه -زنجان
36337غير انتفاعيموسسه غيرانتفاعي علامه جعفري -رفسنجان

 

انتخاب رشته ارشد عمران سازه خود را به مشاوران ما بسپارید

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد در تمامی رشته های تحصیلی از جمله رشته عمران سازه ممکن است برای بسیاری از داوطلبان کمی مشکل به نظر برسد. اما تا زمانی که مشاوران آیدانیتو را در کنار خود دارید دیگر چه جای غم خوردن برای امکان نداشتن انتخاب رشته ای دقیق و آگاهانه در ارشد عمران سازه است؟! با تماس با مشاوران آیدانیتو می توانید از راهنمایی های آن ها در انتخاب رشته ارشد عمران سازه برخوردار شوید.

در نهایت پس از اینکه موضوع انتخاب رشته ارشد عمران سازه 98 را بررسی کردیم، پیشنهاد می کنیم مقاله انتخاب رشته ارشد سراسری 98 را نیز مطالعه کنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته ارشد عمران سازه 98 ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *