انتخاب رشته ارشد مهندسی نقشه برداری

انتخاب رشته ارشد نقشه برداری – ژئودزی 98





انتخاب رشته ارشد نقشه برداری – ژئودزی 98

در این مقاله به موضوع انتخاب رشته ارشد نقشه برداری – ژئودزی 98 خواهیم پرداخت. در این مقاله با جزئیات بیشتر راجع به انتخاب رشته ارشد نقشه برداری ژئودزی 98 نظیر کد ضریب رشته نقشه برداری ژئودزی، زمان و نحوه انتخاب رشته ارشد نقشه برداری – ژئودزی 98، نحوه بررسی فرم انتخاب رشته توسط سازمان سنجش و سایر موارد که در انتخاب رشته به شما کمک خواهد کرد، آشنا خواهید شد.

معرفی گرایش ژئودزی

گرایش ژئودزی علم تعیین شکل و اندازه زمین، مختصان نقاط بر سطح زمین، بررسی تغییرات ایجاد شده و شکل و میدان ثقل زمین بر اثر گذر زمان و … است. کد ضریب تمامی گرایش های نقشه برداری از جمله ژئودزی 1 می باشد. بنابراین ضرایب دروس در تمامی گرایش ها یکسان است.

زمان انتخاب رشته ارشد نقشه برداری – ژئودزی

انتخاب رشته ارشد نقشه برداری – ژئودزی 98 از هفته دوم خردادماه آغاز شده است و تا یک هفته ادامه دارد. زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد 98 در هفته دوم خردادماه می باشد. بنابراین داوطلبان با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد با آگاهی کامل از تبصره ها، قوانین و ضوابط موجود در مرحله انتخاب رشته وارد مرحله انتخاب رشته ارشد نقشه برداری ژئودرزی 98 خواهند شد. داوطلبان برای انجام انتخاب رشته ارشد ژئودزی 98 وارد سایت سازمان سنجش به نشانی www.sajesh.org خواهند شد و پس از انتخاب تأیید مشخصات موجود در انتخاب رشته، فرم انتخاب رشته را تکمیل می نمایند. در صورتی که مشخصات ثبت شده در انتخاب رشته با اطلاعات واقعی مغایرت داشت، با انتخاب گزینه مغایرت دارد، امکان ویرایش اطلاعات به داوطلبان داده می شود.

نحوه بررسی فرم انتخاب رشته ارشد

ابتدا لازم است با نحوه بررسی فرم انتخاب رشته ارشد آشنا شوید و بعد نحوه درج کد رشته ها را مورد بررسی قرار دهیم. انتخاب های داوطلبان در سازمان سنجش به ترتیب وارد کردن گزینه ها از شماره 1 تا 100 مورد بررسی قررا می گیرد. به این صورت که ابتدا گزینه شماره 1 داوطلب بررسی می شود. در صورتی که رتبه قبولی دانشگاه در انتخاب اول به دست آید به گزینه های 2 تا 100 توجهی نخواهد شد، در صورتی که در انتخاب اول موفقیتی حاصل نشود، گزینه دوم تا صدم به همین روال بررسی خواهد شد.

راهنمای انتخاب رشته ارشد نقشه برداری – ژئودزی

در این مبحث برای موفقیت داوطلبان در انتخاب رشته، شیوه ای برای درج کد رشته ارائه خواهیم داد، داوطلبان انجام انتخاب رشته به این روش متوجه خواهند شد، موفقیت در انتخاب رشته به شانس وابسته نیست بلکه با رعایت اصول انتخاب رشته به راحتی در دانشگاه های مورد نظر پذیرش خواهند شد. برای انتخاب کد رشته محل و گرایش مورد نظر سه دسته انتخاب در نظر بگیرید: 1- انتخاب خوش بینانه 2- انتخاب منطقی 3- انتخاب بدبینانه به همه ی داوطلبان حتی داوطلبانی که رتبه قابل توجهی در آزمون کسب نکرده اند، توصیه می شود 10 انتخاب اولیه خود را بر اساس اولویت های شخصی، علاقه، دانشگاه های برتر از لحاظ سطح علمی، جایگاه علمی انتخاب نمایند. انتخاب های بعدی (انتخاب های 10 به بد) انتخاب های منطقی داوطلبان می باشد. در این دسته به معیارهایی که در انتخاب خوشبینانه گفته شد، توجه می شود. اما معیارهایی دیگر نیز از جمله رتبه کسب شده در آزمون، رتبه قابل قبول دانشگاه ها ، بازار کار، شناخت کامل رشته، هزینه و شهریه دانشگاه، شهر و مسیر رفت و آمد نیز توجه می شود. انتخاب های دسته سوم، انتخاب های بدبینانه هستند. به این صورت که با دید کاهش رتبه قبولی دانشگاه ها، دانشگاه هایی که رتبه قبولی در آنها وجود دارد، انتخاب می شود.

دانشگاه های پذیرنده ارشد رشته نقشه برداری – ژئودزی

  • دانشگاه اصفهان
  • دانشگاه تبریز
  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه زنجان
  • دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
در نهایت پس از بررسی انتخاب رشته ارشد نقشه برداری – ژئودزی 98 ،  پیشنهاد می کنیم که سری هم به مقاله  انتخاب رشته ارشد بزنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *