تکمیل ظرفیت مهندسی کامپیوتر

تکمیل ظرفیت ارشد کامپیوتر 98

تکمیل ظرفیت ارشد کامپیوتر 98

تکمیل ظرفیت ارشد کامپیوتر 98

در این مقاله به موضوع تکمیل ظرفیت ارشد کامپیوتر 98 پرداخته ایم. با توجه به اهمیت تکمیل ظرفیت ارشد کامپیوتر 98 به داوطلبان عزیز توصیه می کنیم اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل نمایند و سپس سراغ انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد کامپیوتر 98 بروند. تکمیل ظرفیت معمولاً در دو دوره ارائه می شود: دوره ماه مهر، دوره ماه بهمن. معمولاً دانشگاه ها در دوره روزانه فقط در تکمیل ظرفیت اول دانشجو می پذیرند. اما بر خلاف سال های گذشته در سال 98 در تکمیل ظرفیت دوم (بهمن ماه) نیز دانشگاه های سراسری و دوره روزانه نیز به چشم می خورد. بعد از ثبت نام داوطلبان پذیرفته شده در آزمون ارشد در صورتی که ظرفیت های در نظر گرفته شده برای هر رشته پر نشده باشد، در مرحله ی تکمیل ظرفیت به تعداد ظرفیت های خالی دانشجو پذیرفته می شود. باید این خبر مهم را به اطلاع شما دوستان عزیز برسانیم که تکمیل ظرفیت ارشد کامپیوتر در سال جاری یعنی سال 98 برگزار نخواهد شد و به طور کامل حذف گردیده است. 

نکات قابل توجه در مرحله تکمیل ظرفیت

  • از بین لیست رشته های موجود در تکمیل ظرفیت، رشته های دلخواه را انتخاب کنید. معمولاً تعداد رشته و گرایش های ارائه شده در مرحله تکمیل ظرفیت بسیار کم هستند.
  • به این نکته توجه داشته باشید. تنها در مجاز به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت هستد که در کد ضریب هایی که کارنامه ارشد مجاز شده اید، می باشید.
  • در صورتی که داوطلبی مورد پذیرش دانشگاهی قرار گرفته باشد و در مرحله ی تکمیل ظرفیت نیز شرکت کند، انتخاب اولیه حذف خواهد شد. بنابراین در این شرایط تنها رشته ای بهتر از رشته اول را انتخاب نمایید.
  • در صورتی که داوطلبی در دوره روزانه قبول شده باشد، در صورت انجام تکمیل ظرفیت به مدت 1 سال محروم خواهد بود.

دانشگاه های پذیرنده رشته کامپیوتر در تکمیل ظرفیت

در ادامه به دانشگاه های سراسری که در سال 96 در مرحله تکمیل ظرفیت اقدام به جذب دانشجو کرده اند را مشاهده خواهید کرد:

دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت ارشد 96

دانشگاه خوارزمی

دانشگاه محقق اردبیلی – اردبیل

تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان

دانشگاه تبریز

دانشگاه بوعلی سینا – همدان

دانشگاه صنعتی شاهرود

دانشگاه سمنان

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

 

دانشگاه علم و صنعت ایران

دانشگاه شیراز

دانشگاه گلستان-گرگان

لازم به ذکر است برخی از دانشگاه های نام برده شده تنها در دوره پردیس خودگردان و یا مجازی ویژه شاغلین دانشجو پذیرش کرده اند.

نحوه انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت

داوطلبان عزیز برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت در دانشگاه سراسری مجاز به درج 20 کد رشته و دانشگاه های آزاد 100 کد رشته می باشند. درج کد رشته ها در هر دو دوره به ترتیب اولویت های انجام می شود و دلایل اهمیت این موضوع بررسی انتخاب ها از شماره 1 (به ترتیب اولویت ها) می باشد. به این صورت که اگر داوطلب در گزینه اول خود موفق به پذیرش شود، بدون در نظر گرفتن سایر انتخاب ها، قبولی داوطلب در آن کد محل تأیید می شود.

کارنامه نهایی

کارنامه نهایی یا کارنامه سبز که در سازمان سنجش و پروفایل داوطلبان ارشد قرار میگیرد حاوی رتبه کسب شده داوطلب و رتبه آخرین داوطلب پذیرش شده در هر دانشگاه انتخابی داوطلب میباشد.داوطلبان می توانند جزئیات وضعیت پذیرش یا عدم پذیرش خود را در کارنامه سبز مشاهده نمایند.    تکمیل ظرفیت ارشد کامپیوتر 98 

عوامل موثر در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

لازم است برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت به مواردی توجه کنید و با در نظر گرفتن این عوامل انتخاب های خود را بسنجید.
  • علاقه مندی به رشته و گرایش
  • سطح علمی دانشگاه
  • شهریه دانشگاه های شهریه پرداز
  • بازار کار رشته و گرایش مورد نظر
  • توجه به ظرفیت دانشگاه ها و رتبه کسب شده در کارنامه

برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد علوم کامپیوتر 98

باید به عرض شما دوستان عزیز برسانیم که امسال خوشبختانه شاهد برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد علوم کامپیوتر در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم. جهت کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با تکمیل ظرفیت ارشد علوم کامپیوتر در دانشگاه آزاد با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *