آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی ارشد کامپیوتر – هوش مصنوعی رباتیکز
انتخاب رشته ارشد کامپیوتر

کارنامه و رتبه قبولی ارشد کامپیوتر – هوش مصنوعی رباتیکز

آخرین رتبه قبولی ارشد کامپیوتر هوش مصنوعی رباتیکز

در این مقاله با موضوع کارنامه و رتبه قبولی ارشد کامپیوتر – هوش مصنوعی رباتیکز همراه داوطلبان علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر هستیم. با توجه به شروع انتخاب رشته ارشد، لازم می دانیم در این مقاله راجع به یکی از عوامل مهم در انتخاب رشته صحیح، تحلیل کارنامه و رتبه قبولی ارشد کامپیوتر – هوش مصنوعی رباتیکز و سال گذشته صحبت کنیم. در این مقاله با تحلیل کارنامه و رتبه قبولی ارشد رباتیکز به مفهوم تراز و رتبه، معدل مؤثر، آخرین رتبه قبولی ارشد کامپیوترهوش مصنوعی، زمان انتشار کارنامه و نمونه هایی از کارنامه داوطلبان در سال 96 همراه داوطلبان ارشد کامپیوتر هستیم. با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در رابطه با آخرین رتبه قبولی ارشد کامپیوتر هوش مصنوعی بدست آورید. مطالعه این مقاله می تواند اطلاعات خوبی را در رابطه با آخرین رتبه قبولی ارشد کامپیوتر هوش مصنوعی در اختیار شما دوستان قرار دهد.

تأثیر معدل مؤثر در آزمون ارشد

معدل داوطلبان کارشناسی ارشد 20% از سهم آزمون را به خود اختصاص داده است. اما بهتر است بدانید معدل در دانشگاه های مختلف نیز متفاوت است و به دلیل ایجاد تفاوت بین معدل مؤثر در دانشگاه های برتر و … آن را در یک عدد بزرگ تر از 1 که در دانشگاه های مختلف، متفاوت است ضرب می کنند. این عدد در دانشگاه های مختلف بین 1 تا 1.1 می باشد. بهتر است برای مثال به محدوده ضریب معدل مؤثر برخی از دانشگاه ها توجه کنید. لازم به ذکر است ضریب معدل مؤثر در رشته های مختلف نیز متفاوت می باشد.

نام دانشگاهضریب معدل
دانشگاه تهران1.09
دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی- تهران1.05
دانشگاه امیر کبیر1.005
دانشگاه آزاد – ورامین1.08

تراز و رتبه ارشد مهندسی کامپیوتر

شاید به موارد برخورد کرده اید که دو داوطلب درصدهای یکسانی را در آزمون ارشد زده باشند. اما تراز آن ها با هم متفاوت بوده است؛ دلیل اختلاف تراز آنان چیست؟ در سازمان سنجش سؤالات آزمون ارشد در سه سطح آسان – متوسط – دشوار ارائه می شود، مسلماً داوطلبی که 10 پاسخ صحیحی از سؤالات دشوار را زده است، با داوطلبی که 10 پاسخ صحیح از سؤالات سطح آسان را پاسخ داده است. از سطح علمی یکسانی برخوردار نیستند و بنابراین تراز که نشان دهنده ی سطح علمی داوطلبان است، این اختلاف علمی را مشخص می کند. در ادامه فرمول محاسبه تراز در آزمون ارشد را مشاهده خواهید کرد.

عناوین و ضریب دروس آزمون ارشد هوش مصنوعی و رباتیکز

با توجه به اینکه کد ضریب تنها گرایش هوش مصنوعی و رباتیکز شامل کد ضریب 2 می باشد. بنابراین ضرایب دروس این گرایش با سایر کد ضریب ها متفاوت می باشد. در این کد ضریب 2 دروس زیر دارای ضریبی غیر از صفر هستند.

  • زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)
  • ریاضیات (ریاضیات عمومی (1و2)، معادلات دیفرانسیل، آمار و احتمال مهندسی، ریاضیات گسسته)
  • دروس تخصصی مشترک (ساختمان داده ها و طراحی الگوریتم ها، نظریه زبان ها و ماشین ها، مدارهای منطقی، معماری کامپیوتر، سیستم عامل و شبکه های کامپیوتری
  • دروس تخصصی معماری سیستم های کامپیوتری (مدارهای الکتریکی، الکترونیکف دیجیتال و VLSI، سیگنال ها و سیستم ها)
  • دروس تخصصی هوش مصنوعی و رباتیکز (مدارهای الکتریکی، هوش مصنوعی، سیگنال ها و سیستم ها)
کد ضریبضرایب دروس
1234
21243

تحلیل کارنامه ارشد مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی و رباتیکز

داوطلبان در کارنامه خود با 4 جدول رو به رو خواهند شد. در جدول اول شماره داوطلب و مشخصات کد رشته، معدل مؤثر و وضعیت انتخاب رشته داوطلب ذکر شده است. در صورتی که داوطلبان حتی تنها یک کد ضرب و 1 دوره مجاز شده باشند در قسمت وضعیت انتخاب رشته داوطلب “مجاز می باشید” ثبت می شود.

در جدول بعدی نمرات اکتسابی داوطلبان ثبت شده است، دروس امتحانی آزمون ارشد مهندسی کامپیوتر و نمرات داوطلبان در این قسمت درج شده است.

جدول آخر وضعیت داوطلب در هر کد ضریب را به صورت مجزا مشخص می کند. با توجه به اینکه در رشته مهندسی کامپیوتر 3 کد ضریب داریم، بنابراین 3 رتبه برای هر کد ضریب مشخص خواهد شد. نتیجه وضعیت انتخاب رشته هر داوطلب در دوره های مختلف، رتبه و تراز در هر کد ضریب از اطلاعاتی است که در این جدول مشاهده خواهید کرد.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده ی رشته هوش مصنوعی و رباتیکز

در ادامه به برخی از دانشگاه های برتر ارائه دهنده ی رشته هوش مصنوعی و رباتیکز اشاره خواهیم کرد. ظرفیت های درج شده ظرفیت کل در دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان و مجازی دولتی می باشد.

نام دانشگاهظرفیت کل
دانشگاه شهید بهشتی – تهران36
دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی – تهران64
دانشگاه تربیت مدرس10
دانشگاه اصفهان3
دانشگاه تهران21
دانشگاه صنعتی امیر کبیر31

نمونه کارنامه ارشد کامپیوتر – هوش مصنوعی رباتیکز 






پس از کارنامه و رتبه قبولی ارشد کامپیوتر – هوش مصنوعی رباتیکز ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ظرفیت پذیرش دانشگاه های سراسری ارشد بزنید.
در صورت داشتن هر گونه پرسشی در مورد نمونه کارنامه ها و رتبه های قبولی کارشناسی ارشد رشته هوش مصنوعی- رباتیکز امکان برقراری تماس شما با مشاوران آیدانیتو فراهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *