آیدانیتو > گرایش های دکتری هوافضا
انتخاب رشته دکتری مهندسی هوافضا-آئرودینامیک, انتخاب رشته دکتری مهندسی هوافضا-جلوبرندگی, انتخاب رشته دکتری مهندسی هوافضا-سازه های هوایی

گرایش های دکتری هوافضا





گرایش های دکتری هوافضا

مهندسی هوا و فضا یکی از رشته های گروه مهندسی است که شباهت بسیاری به رشته مکانیک دارد. اما با این تفاوت که به طراحی، ساخت و بهبود ماشین آلات هواپیما و فضاپیما می پردازد. این رشته یکی از رشته های راهبردی و مورد توجه سیاست مداران در سراسر دنیا است. به علت تخصصی بودن این رشته، رشته هوا فضا در ارشد، به چندین گرایش تقسیم می شود و در دکتری با چندین عنوان رشته ارائه می شود. در این مقاله می خواهیم گرایش های دکتری هوافضا را معرفی کنیم.

گرایش های دکتری مهندسی هوافضا

شاید عبارت گرایش های دکتری مهندسی هوافضا درست نباشد، زیرا در مقطع دکتری این رشته با چندین عنوان رشته ارائه شده است. گرایش های دکتری هوافضا در زیر آمده است و در ادامه آن ها را معرفی خواهیم کرد.

  • مهندسی هوافضا آیرودینامیک
  • مهندسی هوافضا جلوبرندگی
  • مهندسی هوا فضا سازه های هوایی
  • مهندسی هوافضا دینامیک پرواز و کنترل

رشته مهندسی هوافضا در دکتری با چهار عنوان فوق ارائه می شود. کد رشته و دروس امتحانی آن ها نیز متفاوت است. حال در ادامه با معرفی گرایش های دکتری هوافضا بیشتر با تفاوت گرایش های آشنا می شویم.

هوافضا آیرودینامیک

این گرایش یکی از مهم ترین گرایش های دکتری هوافضا است. علم آیرودینامیک به بررسی جریان هوا و نیروهای تأثیر گذار بر اجسام پرنده می پردازد. همچنین در علوم آیرودینامیک با بررسی و تحلیل موارد مربوط به پرواز تلاش می کنند تا بال و بدنه ای را طراحی کنند که با کمترین قیمت بیشترین بازدهی را داشته باشد.

هوافضا جلوبرندگی

جلوبرندگی یا پیشرانش یکی دیگر از گرایش های دکتری هوا فضا است. جلوبرنده یا پیشرانش در علم هوافضا اشاره به موتورهای اجسام پرنده ( نظیر هواپیما، فضاپیما و…) دارد. این موتورها می توانند هوازی یا غیر هوازی باشند.

نحوه سوختن سوخت، تبدیل سوخت به انرژی وبازدهی نیرو همگی در علم جلو برندگی مورد بررسی قرار می گیرد.

هوافضا سازه های هوایی

در رشته سازه های هوایی، هدف طراحی سازه هایی است که برای شرایط مختلف جوی مناسب باشند یعنی: بتوانند یک شرایط جوی مشخص بیشترین کارکرد را داشته باشند به طور کلی می توان گفت این گرایش، طراحی و ساخت سازه های هوایی را بررسی و مطالعه می کند.

دینامیک پرداز و کنترل

یکی دیگر از گرایش های دکتری هوافضا، گرایش دینامیک پرواز و کنترل است. هدف بررسی در این گرایش بررسی حرکت وسایل پروازی است. همچنین هدایت و کنترل پرداز، اجسامی پرنده بدون سرنشین و تعیین موقعیت آن ها از دیگر زمینه های مطالعاتی این گرایش است.

رشته هوا فضا یکی از رشته های برتر دانشگاهی است و همچنین سیاست مداران و ارتش ها نگاه ویژگی بر این رشته و گرایش های دکتری هوا فضا دارند. برای تحصیل در این رشته دارا بودن ذهنی پویا و پشتکار و خلاقیت اهمیت بالایی دارد. پیشنهاد می کنیم بازار کار رشته مهندسی هوافضا را نیز بررسی نمایید.

به منظور انتخاب گرایش دکتری هوافضا و همچنین ثبت نام و انتخاب رشته دکتری می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *