آیدانیتو > گرایش های ارشد مدیریت دفاعی
گرایش مدیریت دفاعی

گرایش های ارشد مدیریت دفاعی

گرایش های ارشد مدیریت دفاعی

رشته مدیریت دفاعی یکی از رشته های علوم انسانی است و دارای شرایط پذیرش خاص است. این مجموعه به دو مجموعه مدیریت دفاعی و مدیریت دفاعی 2 تقسیم شده است. هر مجموعه شامل گرایش های ارشد مدیریت دفاعی خود است. در ادامه شما را با رشته و گرایش های ارشد مدیریت دفاعی آشنا می کنیم.

مدیریت دفاعی 1

رشته مدیریت دفاعی 1، دارای ثبت نام و پذیرش خاص است. ثبت نام مدیریت دفاعی1 با هماهنگی سازمان سنجش و از طریق دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد. همچنین فارغ التحصیلان دوره دوم دانشگاه افسری که دوره های تخصصی دسته ای را گذرانده اند، و کارمندان شاغل در ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران که دارای مدرک کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم هستند، می توانند در این رشته شرکت کنند.

گرایش های کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی

رشته مدیریت دفاعی 1 شامل شش گرایش است. تمامی این شش گرایش که یک کد ضریب جای گرفته اند. بنابراین ضریب دروس امتحانی برای تمامی آن ها یکسان است. گرایش های ارشد مدیریت دفاعی یک در جدول زیر آمده است.

زمینیهواییجنگال و سایبر
پدافند هواییدریاییپشتیبانی خدمات رزمی

گرایش پشتیبانی خدمات رزمی خود به چند گرایش زیر تقسیم می شود.

  • انسانی
  • مالی مدیریت آموزشی
  • آماد
  • بازرگانی

دروس امتحانی برای هر یک از گرایش های ارشد مدیریت دفاعی 1، معارف اسلامی، زبان انگلیسی، جغرافیای نظامی ایران، نقشه خوانی نظامی و اصول مدیریت است. البته علاوه بر موارد فوق در آزمون ارشد از دروس تخصصی نیز سؤال طرح می شود. دروس تخصصی هنگام ثبت نام توسط دانشکده فرماندهی اعلام می شود.

گرایش های کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی 2

مدیریت دفاعی 2 نیز در گروه علوم انسانی قرار گرفته است و پذیرش در آن نیز دارای شرایط خاص است. ثبت نام متقاضیان این رشته با هماهنگی سازمان سنجش و از طریق مرکز آموزش و سنجش معاونت آموزش دانشگاه جامع امام حسین (ع) انجام می شود. شرط شرکت در آزمون ارشد مدیریت دفاعی 2 نیز شاغل بودن در سپاه جمهوری اسلامی ایران در دارا بودن مدرک کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم است. پذیرش در تمامی گرایش های ارشد مدیریت دفاعی 2 تنها ازمیان برادران شاغل در سپاه صورت می گیرد، و تنها دانشگاه ارائه دهنده رشته مدیریت دفاعی 2، دانشگاه جامع امام حسین است.

گرایش های ارشد مدیریت دفاعی2 در یک کد ضریب قرار گرفته اند بنابراین ضریب دروس امتحانی برای تمامی گرایش ها یکسان است. گرایش های ارشد مدیریت دفاعی2 در جدول زیر آمده است.

امور دریاییامور هواییمقاومت ویژه
امور زمینیامور پشتیبانیخدمات رزمی

دروس تخصصی امتحان گرایش های ارشد مدیریت دفاعی 2 هنگام ثبت نام به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
آیدانتیو با مشاوره 24 ساعته همراه شماست.

در صورتی که برای انتخاب گرایش از میان گرایش های ارشد مدیریت دفاعی دچار تردید هستید و یا می خواهید از شرایط و نحوه ثبت نام آزمون ارشد مدیریت دفاعی 1-2 مطلع شوید می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *