آیدانیتو > گرایش های ارشد باغبانی
گرایش علوم و مهندسی باغبانی

گرایش های ارشد باغبانی





گرایش های ارشد باغبانی

رشته علوم و مهندسی باغبانی یکی از رشته های گروه کشاورزی و منابع طبیعی است. مجموعه باغبانی تنها دارای یک رشته است اما گرایش های ارشد باغبانی به 5 گرایش می رسد که همگی آن ها دارای یک کد ضریب هستند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با رشته باغبانی و گرایش های ارشد باغبانی آشنا کنیم. انتخاب یکی از گرایش های ارشد باغبانی علاوه بر علاقه به هدف شما نیز بستگی دارد. هر چند که گاهی انتخاب یکی از گرایش های ارشد باغبانی تحت تأثیر رتبه کسب شده و احتمال قبولی قرار می گیرد. این موضوع نیز به شما بستگی دارد که می خواهید در گرایش مورد نظرتان تحصیل کنید یا در دانشگاه مورد نظر؟

پیشنهاد ما به شما انتخاب گرایش مورد نظرتان است، زیرا دوره ارشد نسبت به سایر دوره ها کوتاه مدت است و اگر خوب پیش بروید می توانید این دوره را دوساله تمام کنید. برخی نیز معتقدند که تمام گرایش های ارشد باغبانی از نظر مفاهیم نزدیک به هم هستند و انتخاب دانشگاه برتر اهمیت بیشتری دارد. البته همان طور که از قدیم گفته اند هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد، اگر شما می خواهید گرایش مورد نظرتان را در دانشگاهی با سطح و رتبه علمی بالا بخوانید، لازم تلاش و مطالعه متناسب نیز داشته باشید.

گرایش های ارشد مهندسی کشاورزی باغبانی

حال نوبت به آن رسید که گرایش های ارشد باغبانی را معرفی کنیم. مجموعه علوم و مهندسی باغبانی با کد 1305 در گروه کشاورزی قرار گرفته است. رشته باغبانی یا مهندسی باغبانی دارای گرایش های زیر است.

گرایش های ارشد باغبانی:

  • درختان میوه
  • سبزی ها
  • گیاهان زینتی
  • گیاهان دارویی
  • تولید محصولات گلخانه ای

تمام گرایش های ارشد باغبانی دارای کد ضریب یکسان هستند. رشته مهندسی باغبانی، نگاهی علمی و دانشگاهی به باغبانی است و موضوعاتی چون کاشت، داشت، برداشت و البته پس از برداشت را در بر می گیرد. در باغبانی به کسب سنتی تنها سه مرحله کاشت، داشت، برداشت مورد توجه قرار می گیرد. اما وقتی سنت و علم و تکنولوژی با هم تلفیق می شود می توان با دانش و آزمایش، میزان محصول را افزایش داد، محصولات سالم تر و زیباتر تولید کرد.

درختان میوه

یکی از گرایش های ارشد باغبانی درختان میوه است. در این گرایش دانشجویان با درختان میوه، میوه کاری از کاشت تا برداشت، خاک شناسی، تعیین منطقه مناسب برای کاشت هر یک از درختان میوه آشنا می شوند. علاوه بر آن با تنظیم کننده های رشد گیاهی آشنا می شوند و با روش های نوین تغذیه گیاهان در باغبانی و شناخت فیزیولوژی گیاهان می توانند حجم تولید را افزایش دهند.

سبزی ها

سبزی ها و سبزی کاری یکی دیگر از گرایش های ارشد باغبانی است همان طور که از نام گرایش پیداست، در این گرایش به شناخت نحوه کاشت ، نحوه رشد و برداشت سبزی ها می پردازند.

گیاهان زینتی

آن چه امروزه بازار گل و گیاه را رونق داده است، گیاهان زینتی است. گیاهان زینتی یکی از گرایش های ارشد باغبانی است که در آن علاوه بر شناخت گیاهان زینتی با روش های نگهداری و تکثیر و پرورش آن ها نیز آشنا می شوند.

گیاهان دارویی

امروزه استفاده از گیاهان دارویی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، یکی از دلایل آن نیز اثرات مضر مصرف داروهای شیمیایی است. در گیاهان دارویی علاوه بر عصاره گیری و تبدیل یک گیاه به دارو، کاشت گیاه نیز اهمیت بالایی دارد. زیرا در حین کاشت و رشد یک گیاه است که عناصر درمان گر در گیاه ایجاد می شوند با کاشت و پرورش مناسب می توان میزان مواد دارویی در گیاهان را افزایش داد.

تولید محصولات گلخانه ای

تولید محصولات کشاورزی در گلخانه نیز یکی از روش های جدید و علمی کشاورزی و باغبانی است. با تولید محصول در گلخانه می توان از یخ زدگی و عواملی که باعث تخریب گسترده محصول می شوند جلوگیری کرد و محصول سالم تر و بازارپسندتری تولید کرد. تولید محصولات گیاهی نیز از جمله گرایش های ارشد باغبانی مورد توجه داوطلبان است.
با مشاوره درسی همراه شما هستیم.

برای انتخاب گرایش خود از میان گرایش های ارشد باغبانی می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


2 دیدگاه در “گرایش های ارشد باغبانی

  1. ناشناس گفت:

    4.5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *