آیدانیتو > کسری خدمت سربازی
کسری خدمت سربازی

کسری خدمت سربازی

کسری خدمت سربازی

بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران، تمامی مردان از سن 18 تا 50 سالگی در سن مشمولیت قرار دارند و موظف به انجام خدمت مقدس سربازی می باشند. خدمت سربازی به تمامی افراد واجب است البته این کسری خدمت سربازی برای شرایط خاصی است که تنها تعداد محدودی از داوطلبان می توانند از آن بهره مند شوند، در مقاله کسری خدمت سربازی قصد داریم شما را با قوانین و انواع و شرایط کسری خدمت آشنا کنیم، همراه ما باشید. مشمولان عزیز توجه داشته باشید که تغییراتی در سال 97 برای کسری خدمت به وجود آمده است که در این مقاله به بررسی این تغییرات نیز خواهیم پرداخت.

انواع کسری خدمت سربازی

مشمولانی که شامل یکی از موارد زیر باشند می توانند از کسری خدمت سربازی بهره مند شوند:

  • فرزندان ایثارگران – جانبازان – آزادگان
  • ایجاد پروژه کسری خدمت
  • بسیج فعال
  • سربازان متأهل و دارای فرزند

آخرین تغییرات کسری خدمت سربازی

مشمولان خدمت توجه کنند که در برخی از موارد گفته شده تغییراتی به وجود آمده است. یکی از تغییراتی که به مرحله تصویب رسیده است کسری خدمت فرزندان ایثارگر است. طبق این طرح به ازای هر ماه حضور در جبهه پدر 12 روز مرخصی به مشمولان داده می شود. توجه داشته باشید که این طرح مورد توافق ستاد کل نیروی مسلح واقع شده است و در حال حاضر در قابل اجرا است ، و در صورت داشتن 28 و 29 ماه سابقه ایثارگری معافیت از سربازی به مشمولین داده می شود. از دیگر تغییرات می توان به شرایط اخذ پروژه برای سربازان به منظور کسر خدمت اشاره کرد، طبق این امر مشمولان خدمت نمی توانند در حین انجام خدمت سربازی پروژه اخذ کنند و باید قبل از سربازی پروژه خود را تکمیل نمایند.در ادامه مقاله  کسری خدمت سربازی کسری خدمت سربازان متاهل را مشاهده می کنید.

کسری خدمت سربازی برای متأهلین

مشمولان خدمت متأهل که به دنبال کسری خدمت سربازی هستند توجه داشته باشند که با توجه به کاهش مدت سربازی از 24 به 21 ماه تنها مشمولانی که دارای فرزند هستند می توانند از کسری خدمت سربازی فرزند استفاده کنند. برای کسب اطلاع بیشتر و مدت کسری خدمت به انواع کسری خدمت 97 مراجعه کنید.

کسری خدمت سربازی بهزیستی

اما یکی از سؤالات متداول مشمولان خدمت سربازی راجع به کسری خدمت سربازی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است، لازم است متذکر شویم که شرایط خاصی برای این دسته از عزیزان در نظر گرفته شده است. اما در واقع کسری خدمت برای سربازان بهزیستی انجام نمی شود، مشمولانی که شامل این بخش از قوانین نظام وظیفه شوند، می توانند با معافیت، تخفیف در تعرفه معافیت افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین اعزام این دسته از افراد به نزدیک ترین محل برای انجام سربازی است. مشمولان خدمت که قصد دارند از معافیت افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین اعزام این دسته از افراد به نزدیک ترین محل برای انجام سربازی است. مشمولان خدمت که قصد دارند از معافیت مشمولان تحت پوشش کمیته و بهزیستی استفاده کنند می توانند با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرند و از شرایط و قوانین سال 97 این بخش به طور دقیق تر مطلع شوند.

کسری خدمت حافظان قرآن

از دیگر ابهامات مشمولان خدمت سربازی حافظان قرآن است. لازم است بگوییم آن دسته از افراد مشمول که حافظ قرآن هستند، می توانند از مرخصی تشویقی استفاده کنند و در واقع شامل کسری خدمت می شوند. برای کسب اطلاع بیشتر به مقاله کسری خدمت حافظان قرآن مراجعه کنید. لازم به ذکر است برای کسب اطلاع بیشتر از هر نوع کسری خدمت سربازی می توانید به مقالات مرتبط با آن مراجعه کنید. همچنین می توانید بعد از مطالعه دقیق کسری خدمت سربازی 97 به مقاله شرایط کسری خدمت 97 نیز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *