آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری مهندسی مکانیک - تبدیل انرژی

کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی

کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی

رشته دکتری مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی از رشته های پرکاربرد صنعتی است که به تحلیل مسایل مربوط به حرارت و سیالات می پردازد.به عبارت دیگر افراد در این رشته به تحلیل در زمینه های مختلف مانند انتقال حرارت،تهویه و تبرید،خودرو،محیط زیست،تبدیل انرژی و علوم و فنون و زمیته های متعدد دیگر می پردازند. علاقمندان که قصد ورود به رشته دکتری مهندسی مکانیک می بایست از ویژگی هایی از قبیل تفکر فنی و توانایی حل مسئله برخوردار باشند. رشته دکتری مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی، رشته ای از گروه فنی و مهندسی می باشد که این رشته در زمینه تحلیل اجزای سیستم های مبتنی بر انتقال حرارت  می پردازند. فارغ التحصیلان این رشته نقش به سزایی در طراحی و محاسبه اجزای سیستم های مبتنی بر انتقال حرارت، سیالات و تبدیل انرژی مانند مولد های حرارتی، نیروگاه های آبی و ….، تاسیسات ساختمان ها و راکتور ها، انتقال آب، نفت و گاز، طراحی نیروگاه های مختلف، طراحی توربور ماشینها مانند توربین بخار، فن کویل و توربین گاز، بهبود عملکرد سیستم های مبتنی بر انتقال حرارت را دارند. علاقمندانی که قصد ورود به رشته دکتری مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی را دارند، برای اطلاع از حدود رتبه و تراز قبولی و درصد های مورد نیاز کنکور دکتری، لازم است از کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی مکانیک- تبدیل انرژی اطلاع کسب کنند. به این منظور سعی کرده ایم تا با استفاده از تراز آخرین افراد پذیرفته شده در رشته دکتری مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی در هریک از دانشگاه ها، محدوده از تراز را مشخص کنیم که به سه دسته خوشبینانه، واقع گرایانه و بدبینانه تقسیم می شود. به هر میزان که تراز داوطلب به  تراز خوشبینانه نزدیک تر باشد، از شانس قبولی بیشتری در دانشگاه هایی با تراز علمی بالاتر برخوردار است. در ابتدا لازم است  تفاوت تراز و رتبه را بیان کنیم تا درک بهتری از تراز و رتبه قبولی دکتری مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی را داشته باشیم.رتبه ترتیب شرکت کنندگان در یک مجموعه امتحانی را نشان می دهد. درحالی که تراز تفاوت علمی بین داوطلبان شرکت کننده در آن مجموعه را مشخص می کند.این تفاوت براساس مقایسه داوطلب با سایر شرکت کنندگان در آزمون مشخص می گردد. به این صورت که اگر میانگین شرکت کنندگان در آزمون، درسی را 25 درصد و داوطلب آن درس را 50 درصد زده باشد تفاوت زیادی بین داوطلب با سایر شرکت کنندگان خواهد بود.در واقع در کنکور دکتری،درصد تعیین کننده رتبه نبوده، بلکه تراز تعیین کنند بارعلمی هر یک از داوطلبان می باشد.


محدوده تراز قبولی دکتری مهندسی مکانیک- تبدیل انرژی

دوره تحصیلیمحدوده تراز بدبینانهمحدوده تراز واقع گرایانهمحدوده تراز خوشبینانه
روزانه4560-34204950-45504020-3240
شبانه3540-29103650-27502950-2040
پردیس3180-23402540-20601160-1770
آزاد3240-24602560-17502050-1440
  • تراز خوشبینانه:منظور از تراز خوشبینانه این است که،شما شانس کمتری برای قبولی در این دوره تحصیلی را دارید و اگر شانس با شما باشد،فراتر از تراز خود قبول شده اید.
  • تراز واقع گرایانه: منظور از تراز واقع گرایانه این است که افراد در سال گذشته با این حدود تراز و ترازی به مراتب پایین تر از این تراز در دوره تحصیلی مذکور قبول شده اند وشما به این محدوده تراز می توانید در دوره های تحصیلی فوق قبول شوید.
  • تراز بدبینانه:  تراز بدبینانه به این معنی است که افراد درسال های گذشته با محدوده تراز مد نظر قبول شده اند و با توجه به ظرفیت های موجود و تغییرات حاصل  در درصد ، تراز داوطلبان وهمچنین ظرفیت دانشگاه  ها ،ممکن است احتمال قبولی داوطلب کمتر شود.

در ادامه  به  ارزیابی رتبه قبولی داوطلبان دررشته دکتری مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی در سالهای گذشته می پردازیم.با استفاده از کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی مکانیک- تبدیل انرژی داوطلبان در سال های گذشته محدوده ای از رتبه را مشخص کنیم که به سه دسته خوشبینانه،واقع گرایانه و بدبینانه تقسیم می شود.بر این اساس هرچه رتبه فرد از محدوده رتبه بدبینانه پایین تر شود،احتمال قبولی بیشتری برای قبولی در دانشگاه با تراز علمی بهتر دارد. تحلیل نمونه کارنامه دکتری مکانیک تبدیل انرژی می تواند موجب گرفتن تصمیم آگاهانه تری در این زمینه برای شما شود. پس هرگز بررسی و تحلیل نمونه کارنامه دکتری تبدیل انرژی را فراموش نکنید.

محدوده رتبه قبولی دکتری مهندسی مکانیک- تبدیل انرژی

دوره تحصیلیرتبه قبولی بدبینانهرتبه قبولی واقع گرایانهرتبه قبولی خوشبینانه
روزانه120-80110-1120-180
پردیس350-450450-180675-448
آزاد320-400450-150600-480

درصد دروس قبولی دکتری مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی 
تعداد شرکت کنندگان کنکور دکتری مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی در سال 96 بین 2000 تا 2500 نفر بوده است که آخرین رتبه مجاز در دوره روزانه 494 وآخرین رتبه مجاز در سایر دوره ها 820 بوده است. برای کسب رتبه خوب در رشته دکتری مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی و امکان قبولی در دانشگاه های دارای رتبه علمی مناسب،کسب درصد قبولی دکتری مکانیک مطابق جدول زیر ،کمک می کند تا درک بهتری از برنامه ریزی مناسب برای کنکور دکتری مهندسی نفت داشته باشید.
اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

محدوده درصد های قبولی دکتری مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی

محدود درصد های قبولیدرصد دروس اختصاصی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشدزبان انگلیسیاستعداد تحصیلی
خوشبینانه30-1525-1520-10
واقع گرایانه45-3040-2535-20
بدبینانه55-4550-4050-35
  • کسب میانگین درصد هایی مطابق جدول فوق، می تواند به قبولی در دانشگاه هایی با تراز علمی بالاتری کمک کند.

در این مقاله به بررسی موضوع کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری مهندسی مکانیک بزنید.
اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *