آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی پلیمر-پلیمر 98
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری مهندسی پلیمر, مهندسی پلیمر

کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی پلیمر-پلیمر 98






کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی پلیمر-پلیمر 98

در این پست مشاوره ای با بررسی کارنامه قبولی افراد پذیرفته شده در مقطع دکتری رشته پلیمر – پلیمر در خدمت شما هستیم. در ابتدا باید متذکر شویم که رتبه و تراز قبولی در هر سال با سال دیگر (متناسب با داوطلبان شرکت کننده) بسیار متفاوت است. در واقع، هرساله در رشته پلیمر به دلیل محدودیت در ظرفیت پذیرش و گرایشات، رقابت بسیار شدید است. در این مقاله به بحث در مورد کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی پلیمر-پلیمر می پردازیم. 

قبولی در کنکور دکتری مهندسی پلیمر

برای قبول شدن در دوره دکتری روزانه در رشته مهندسی پلیمر نیاز است رتبه دو رقمی یا زیر صد کسب کرده باشیم. از جمله شهر های مهم دو شهر تهران و تبریز هستند در مقطع دکتری رشته پلیمر پذیرش دارند و برای این دو شهر 10 کد رشته تعریف می شود. با وجود محدودیت در میزان پذیرش کسب رتبه پایین و تراز بالا که حدود چهار هزار است لازم است. بنابراین با تراز چهار هزار به راحتی می توان به مصاحبه روزانه راه یافت. بدترین و پایین ترین تراز قبولی نیز همان تراز 390 است که احتمال پذیرش در دوره شبانه و پردیس خودگردان وجود دارد. حدود سه برابر ظرفیت پذیرش کل به مصاحبه دعوت می شوند یعنی ممکن است تا رتبه 1000 نیز به مصاحبه دعوت شود اما ملاک اصلی تنها دعوت شدن به مصاحبه نیست بلکه جهت راه یافتن به مصاحبه در دوره دکتری مهندسی پلیمر روزانه لازم است که دارای رتبه ای پایین ترجیحا دو رقمی و دارای ترازی بالا به نسبت کل داوطلبان داشته باشید. هرچه رتبه شما کمتر و بهتر باشد امتیاز شما در زمینه امتیازات اموزشی بیشتر خواهد بود و به دانشگاه های سطح بالاتر و بهتری دعوت خواهید شد . از طرف دیگر هرچه تراز کل و کشوری شما بالاتر باشد، شانس قبولی شما بیشتر خواهد شد . بنابراین کارنامه افراد قبول شده دردوره دکتری می تواند متفاوت باشد چرا که امتیاز جهت پذیرش در دوره روزانه با پذیرش در دوره خودگردان بسیار متفاوت است و دارای امتیاز و رتبه متفاوتی است. از آنجایی که امتیاز کسب شده از آزمون دکتری سهمی برابر با امتیاز اکتسابی از مصاحبه دکتری دارد، اگر به مصاحبه دعوت شوید، در واقع دیگر رتبه قبولی اهمیت چندانی نخواهد داشت و فقط امتیازات پژوهشی، آموزشی و… که به عنوان امتیازات کسب شده در مصاحبه خوانده می شوند، سبب تمایز شما با سایرین می شود. از جمله مباحث مهم دیگر ، مبحث تکمیل ظرفیت است که در آن تراز خوشبینانه ، منطقی و بدبینانه مطرح می شود. به عنوان مثال تراز خوشبینانه قبولی در رشته مهندسی پلیمر در دانشگاه تهران حدودا 3100 تا 3300، تراز منطقی 3300-3500، تراز بدبینانه 3500 تا 3600 است. تراز خوشبینانه برای قبولی تکمیل ظرفیت در دانشگاه تربیت مدرس در دوره روزانه 2600 الی 2800، منطقی 2800 تا 3000 است. اگر بخواهیم مثالی نیز از ترازهای خوشبینانه، منطقی و بدبینانه برای نوبت دوم بزنیم، برای دانشگاه صنعتی امیرکبیر تراز 2500 تا 2600 ترازی بدبینانه، تراز 2300 تا 2500 منطقی و 2100-2300 خوشبینانه است. برای دانشگاه تهران نیز به ترتیب  ترازهای 2400 تا 2500، 2200 تا 2400 و و 2000 تا 2200 ، بدبینانه، منطقی و خوشبینانه تعریف می شوند. شایان ذکر است که دانشگاه صنعتی سهند ، دانشگاه صنعتی اصفهان و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی نیز در مقطع دکتری دانشجو می پذیرند.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات لازم را در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی پلیمر-پلیمر در اختیار شما دوستان گرامی قرار دهند.

دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی پلیمر-پلیمر

مسأله مهمی که باید قبل از هر گونه اقدامی برای تحصیل در رشته دکتری مهندسی پلیمر- پلیمر به آن توجه کرد موضوع شناخت دانشگاه های پذیرنده این رشته تحصیلی پرطرفدار است. در صورتی که شناخت کافی را از دانشگاه های پذیرنده دانشجو در مقطع دکتری رشته مهندسی پلیمر- پلیمر ندارید به آسانی و از طریق تماس با مشاوران تحصیلی آیدانیتو می توانید به این امر مهم دستیابی پیدا کنید. 
در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی پلیمر-پلیمر پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری پلیمر بزنید.
اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی پلیمر-پلیمر ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *