انتخاب رشته ارشد مهندسی شیمی بیوتکنولوژی و داروسازی, انتخاب رشته ارشد مهندسی شیمی، بهداشت، ایمنی و محیط زیست

کارنامه و رتبه قبولی ارشد مهندسی شیمی

رتبه ارشد شیمی

رشته مهندسی شیمی از مجموعه گروه فنی و مهندسی است. داوطلبانی که در سالهای گذشته انتخاب رشته کرده اند و توانسته اند وارد مقطع ارشد و دکتری در هر یک از دانشگاه های سراسری یا آزاد در رشته مهندسی شیمی شوند، کارنامه و رتبه قبولی آنها برای داوطلبان سالهای بعد اهمیت دارد. چرا که در کارنامه و رتبه ارشد شیمی اطلاعاتی مربوط به حداقل رتبه ها و درصدهای قبولی برای دانشگاه های سراسری و آزاد وجود دارد و این اطلاعات داوطلبان را در انتخاب رشته کمک خواهد کرد. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با رتبه ارشد شیمی بدست آورید. آشنایی با رتبه ارشد شیمی می تواند یاری گر شما در امر انتخاب این رشته باشد.

نمونه کارنامه و درصدهای قبولی ارشد مهندسی شیمی

یک کارنامه ارشد مهندسی شیمی دارای فیلدهای زیر است: 1- نمرات اکتسابی                           2- شماره داوطلب:                 3- علاقمند پیام نور غیر انتفاعی: 4- کد رشته امتحانی اول:                   نام رشته امتحانی اول              مجموعه مهندسی مکانیک 5- وضعیت داوطلب در هر گرایش:

نام درسنمره به درصدگرایشنمره کلرتبه داوطلب در سهمیهآخرین رتبه مجاز در رشته های غیر از پیام نور و غیر انتفاعینتیجه در رشته های غیر از پیام نور و غیر انتفاعیرتبه داوطلب در سهمیه در رشته های پیام نور و غیر انتفاعیآخرین رتبه مجاز در سهمیه در رشته های پیام نور و غیر انتفاعینتیجه در رشته های پیام نور و غیر انتفاعی
         6- وضعیت انتخاب رشته داوطلب:                                             7- معدل مؤثر:

بر این اساس گرایش های مجموعه مهندسی شیمی که همان کد ضریب ها هستند و درصدها و رتبه قبولی ارشد شیمی لازم برای هر یک از دوره های روزانه، آزاد و غیرانتفاعی و پیام نور مشخص می شود. همچنین آخرین رتبه مجاز و نتایج مربوط به مجاز شدن یا نشدن در هر کدام درج می شود. بر طبق نمونه کارنامه سالهای قبل، داوطلبی که رتبه 154 را کسب کرده است، دارای درصدها زیر بوده است:

ریاضی44کنترل فرآیندبدون پاسخ
طراحی راکتور79انتقال جرم و عملیات واحد53.12
مکانیک سیالات29.85حرارت12.10
ترمودینامیک39زبانبدون پاسخ­گویی

این داوطلب در دوره روزانه دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته شده است و با توجه به این درصدها در اکثر دانشگاه های روزانه امکان قبولی داشته است. داوطلب دیگری با رتبه 497 دارای درصدهای زیر در هر یک از دروس آزمون ارشد مهندسی شیمی است.

درسدرصد
حرارت22.71
طراحی راکتور50.89
ریاضی12.10
مکانیک سیالات15.86
کنترل فرآیند27.79
زبان3.54
ترمودینامیک32.43
انتقال جرم و عملیات واحد40.89


مشاوران آیدانیتو می توانند همراه شما در جهت شناخت رتبه های داوطلبان سال های گذشته شرکت کننده در کنکور ارشد شیمی باشند. بنابراین، فرصت تماس با آن ها را از دست ندهید.

این داوطلب در گرایش فرآیندهای جداسازی دوره شبانه دانشگاه اصفهان پذیرفته شده است. معمولاً در کارنامه ها معدل مؤثر نیز درج می شود که برای رتبه های مطلوب، تأثیر مثبتی دارد و برای رتبه های نه چندان خوب، بی تأثیر یا دارای تأثیر ناچیز است. در کارنامه و رتبه قبولی ارشد شیمی می بایست به ظرفیت های ورودی آن سال نیز توجه داشت. چرا که هر چقدر ظرفیت ها بیشتر باشد، امکان ورود به دانشگاه مورد نظر نیز بیشتر خواهد شد. بر اساس درصدها و رتبه های کسب شده در هر یک از ضریب ها، نوع دانشگاه و دوره ای که داوطلب قبول خواهد شد، تعیین می شود و چون ضرایب دروس برای هر یک از گرایش ها متفاوت است، رتبه های مختلف در یک مجموعه امکان قبولی دانشگاه های مختلفی را تعیین می کند. با توجه به این موارد و کارنامه و رتبه قبولی ارشد مهندسی شیمیمی توانید کارنامه خود را آنالیز کنید و سپس انتخاب رشته کنید. مقاله انتخاب رشته ارشد مهندسی شیمی را از دست ندهید.
در صورت داشتن هر گونه پرسش مرتبط با موضوع کارنامه و رتبه قبولی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی امکان برقراری تماس شما با مشاوران آیدانیتو فراهم است.

0 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی ارشد مهندسی شیمی

  1. زهرا گفت:

    با سلام.با نمره 2552 .رتبه در سهمیه1168 و بدون سهمیه 1369 آیا روزانه ایلام میشه قبولشد ؟ و اینکه چه شهرهایی روزانه میشه اورد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، امکان قبولی شما در دوره روزانه ایلام وجود دارد. برای سایر دانشگاه ها نیز احتمال قبولی تان در دوره روزانه صنایع غذایی فردوسی، محیط زیست دانشگاه سمنان و محقق اردبیلی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *