اعلام نتایج کاردانی

کارنامه سبز کاردانی

کارنامه سبز کاردانی

کارنامه محرمانه یا کارنامه سبز در ردیف مواردی به شمار می آید که تمامی داوطلبان امکان دریافت آن را دارند و بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ، توسط سایت سازمان سنجش و یا سایت دانشگاه آزاد انتشار می یابد.

به جرأت می توان گفت که در هر سال برگزاری کنکور سراسری یا آزاد افرادی هستند که به هیچ عنوان رضایتی از واحد دانشگاهی و یا رشته تحصیلی مورد قبولی خود ندارند. این افراد همواره در این فکر به سر می برند که ای کاش انتخاب رشته بهتری داشتند و در دانشگاه و رشته سطح بالاتر و بهتری پذیرفته می شوند. در این زمان است که انتشار کارنامه سبز می تواند کمک مؤثری برای این قبیل افراد باشد. کارنامه ای که در حدود 1 تا نهایتاً 2 هفته پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری یا آزاد برای هر یک از داوطلبان به صورت مجزا صادر می شود. در این مقاله، بحث کارنامه سبز کاردانی را به چالش کشیده ایم.

با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی را در ارتباط با کارنامه سبز کاردانی کسب نمایید. اما در ابتدای شروع بحث، مختصری راجع به کارنامه سبز توضیح می دهیم.

کارنامه سبز کنکور چیست ؟

لازم به ذکر است که کارنامه سبز تنها برای آن دسته از داوطلبانی قابل صدور است که در کنکور سراسری و یا آزاد مردود شناخته نشده و رتبه لازم برای انتخاب رشته های مختلف را به دست آورده اند. بنابراین، فقط افراد ناراضی از دانشگاه دو یا رشته مورد قبولی خود حق استفاده از این کارنامه را دارند. بدین صورت که این گونه افراد به راحتی می توانند درخواست خود را جهت بررسی انتخاب های پایین تر به سازمان سنجش ارسال کنند. در انتها، امکان گرفتن انتقالی از رشته مورد قبولی به یکی از انتخاب های موجود در اولویت های پایین تر برای آن ها وجود دارد.

از آنجایی که، قانون محرومیت از تحصیل به مدت یکسال تحصیلی برای داوطلبان پذیرفته شده در دوره روزانه دانشگاه ها که اقدام به ثبت نام نکرده اند به تصویب رسیده، در نتیجه وجود کارنامه سبز می تواند افراد را از این وضعیت نجات دهد.

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور

در این قسمت، نحوه استفاده و بهره گیری از کارنامه سبز کنکور را خدمت شما عزیزان توضیح می دهیم. به عبارت دیگر، سعی در ارائه توضیحاتی کامل در رابطه با شیوه اطلاع از پذیرفته شدن در انتخاب های پایین تر توسط اطلاعات درج شده در کارنامه سبز را برای شما عزیزان داریم. انجام این کار بسیار ساده است فقط کافیست که شما داوطلبان عزیز نخستین رقم درج شده در ستونی به نام رتبه داوطلب را با عدد دوم قید شده درستون دیگر یعنی آخرین رتبه قبولی را با همدیگر مورد مقایسه قرار دهید. اگر نخستین ردیفی که رتبه کسب شده توسط شما در کنکور کاملاً برابر و یا کمتر از رتبه آخرین فرد قبول شده بود، این مورد محل قبولی شما را نشان میدهد. جهت اطلاع از دانشگاه محل قبولی تنها باید نگاهی به ستون نتیجه بیندازید. به بیان دیگر، هر کدام از ردیف هایی که علامت ستاره را روبروی آن ببینید، می تواند رشته محل قبولی شما دانش آموز گرامی باشد.

ستون نتیجه کارنامه سبز

همانگونه که پیش تر گفتیم، ستون نتیجه از جمله ستون های درج شده در کارنامه سبز بوده که با قبولی در رشته ای علامت ستاره در جلوی آن نمایان می شود. حال باید بگوییم که هر یک از این اعداد دارای مفهوم به خصوصی برای خود هستند. مثلاً با دیدن عد 2 باید اینگونه برداشت کنید که فرد داوطلب بعد از اعلام شدن نتایج نهایی کنکور، دست کم در یک رشته برای انجام مصاحبه به یکی از مؤسسات آموزش عالی و یا دانشگاه ها معرفی شده است. مثال دیگر مربوط به عدد 5 است. وجود این عدد گویای این مطلب است که فرد متقاضی تحصیل موفق به کسب امتیازات ضروری برای پذیرش در دانشگاه های مشهوری همچون فرهنگیان و تربیت معلم شهید رجایی شده است. همچنین عدد 4 بیانگر این مسئله است که شرایط علمی و عمومی شما دوستان در رشته مورد انتخاب توسط وزارت آموزش و پرورش در حال تحلیل و بررسی است.

کارنامه محرمانه کاردانی

در اینجا باید این توضیح را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم که از آن جایی که مقطع کاردانی چه در دانشگاه آزاد و چه در دانشگاه سراسری به صورت بدون آزمون و کاملاً بر طبق سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد، بنابراین کارنامه سبز برای این دوره وجود نخواهد داشت. چون لزوم صدور کارنامه سبز کاردانی شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها بوده و باید کارنامه ای نیز برای فرد صادر شده باشد.

در پایان این مبحث، پیشنهاد می کنیم پس از تحلیل و بررسی موضوع کارنامه سبز کاردانی، سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت کاردانی 97 بزنید.

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه کارنامه سبز مقطع کاردانی دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *