برنامه ریزی کنکور

چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم


چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم
کنکور سراسری از سال 48 آغاز شد و تا کنکون ادامه پیدا کرده است اما شرایط و دشواری های پذیرش کنکور در حال حاضر بسیار متفاوت با سال های اولیه کنکور است، در گذشته فرق بین قبول شدگان و قبول نشدگان این آزمون بزرگ، خواندن و نخواندن برای کنکور بود. اما در حال حاضر تمامی داوطلبان مطالعه کافی برای کنکور را دارد، اما چه کسانی پذیرفته می شوند؟ افرادی که بهترین برنامه ریزی برای کنکور را دارند در این زمینه نتیجه ی مورد نظر را که برای آن تلاش کرده اند به دست می آورند، اما چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم که در این دسته ی موفق قرار بگیریم؟ در این مقاله راجع به این مسئله مهم صحبت خواهیم کرد، نحوه ی برنامه ریزی مدیریت زمان، اطلاع از ضرایب، نحوه مطالعه، انتخاب منابع از موضوعاتی است که در این موضوع بررسی می شود.
اگر از کنکور دادن واهمه دارید چرا از روش رشته های بدون کنکور وارد دانشگاه نمیشوید؟
بهترین برنامه ریزی برای کنکور
داوطلبان کنکور سراسری تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند برخی از داوطلبان در زمان دانش آموز بودن در مقطع دبیرستان و گاهاً راهنمایی مطالعات کنکوری خود را آغاز کرده اند و برای زمان باقیمانده تا کنکور به خوبی پیش رفته اند و برای افزایش مهارت های تست زنی و مرور وقت بیشتری می گذارند، داوطلبانی که متأسفانه از فرصت های خود به خوبی استفاده نکرده اند و  در حال حاضر تصمیم مصمم برای موفقیت در کنکور دارند باید بدانند هنوز وقت دارند تا خود را تغییر دهند و آینده تحصیلی خود را به بهترین نحو رقم بزنند.
اگر نگاهی به جدول برنامه ریزی کنکور داوطلبان برتر کنکور سال های گذشته نگاهی بیاندازید موارد زیر را مشاهده می کنید:
  • مرور درس با خلاصه نویسی های انجام شده
  • تست زنی مکرر
  • شبیه سازی کنکور و شرکت در آزمون های شبه کنکور
والدین و دانش آموزان باید در ایجاد محیط مناسب برای برنامه ریزی کنکور تلاش کنند و موفقیت بیشتر با ایجاد آرامش، مطالعه دقیق و ایجاد انگیزه حاصل می شود.
همان طور که گفته شد برخی از داوطلبان تا به حال برنامه مناسبی برای مطالعه نداشتند بنابراین ممکن است خلاصه نویسی ( آزمون، تست، جمع بندی) را به درستی انجام نداده باشند این دسته از داوطلبان هنگام تست زنی با توجه به نکته برداری از سؤالات غلط و درست خلاصه نویسی و نکته برداری را انجام دهند تا  در زمان جمع بندی با مشکل روبرو نشوند. به ادامه مقاله چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم توجه کنید.
  • نمونه سؤالات آزمون سال های گذشته که در دسترس همگان قرار دارد برای تست زنی های مکرر انتخاب درستی خواهد بود.
  • توجه داشته باشید که بودجه بندی و دروسی که بیشترین ضریب را در کنکور دارد در الویت و مدت زمان مطالعه تأثیر گذار است.
  • بهتر است از برنامه ریزی هفتگی که انعطاف بیشتری دارد استفاده کنید و در صورت شناخت اشتباهات و نقاط ضعت و قوت که در طول یک هفته به دست آمد هفته ی بعدی را برنامه ریزی کنید.
  • برنامه ریزی تابستان برای کنکور اهمیت ویژه ای دارد و جمع بندی های کنکور از مراحل سرنوشت ساز داوطلبان است در اصل این مرحله برای تثبیت دانسته ها انجام می شود و توجه کنید که مطالعه مباحث جدید در این مرحله انجام نمی شود.
  • انتخاب منابع درست برای برنامه ریزی کنکور بهتر است از طریق سایت های معتبر، مشاوران آگاه به دانش روز و یا معلمان و دانش آموزان موفق سال های گذشته انجام شود.
علاوه بر این که باید بدانیم چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم باید در خصوص جمع بندی کنکور اطلاعات بیشتری کسب کنیم، برای این منظور جمع بندی کنکور  را مطالعه کنید.
با توجه به این که موضوع برنامه ریزی کنکور از مسائل پیچیده، شخصی و مهم محسوب می شود نمی توان به صورت جامع در مقاله پیش رو راجع به آن صحبت کرد پیشنهاد می کنیم این امر مهم را به مشاوران آیدانیتو بسپارید تا به هدف خود نزدیک تر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *